esmaspäev, 30. juuli 2018

Kuidas põrgupalavaga ellu jääda (meil on kogemus!)



Nonii, täna on siis Võrus 30 kraadi ja eile oli 31. Tühiasi, ütlen mina! Kui me kaks aastat tagasi Portugalis, Serra de Estrela lähistel asuvas mägikülakeses elasime, oli seal mõni päev lausa 38. Inno pidi mulle küll vahetevahel vett pähe kallama ja teel poodi ning tagasi tuli teha iga põõsa all peatus, aga ellu jäime. Ja see oli väga hea ellujäämisõppus. Minu jaoks eriti, sest varem oli ka Võru 30 kraadi mulle liig mis liig tundunud ning me olime siis alati selleks ajaks Rakverre põgenenud. Aga külakesest polnud kuhugile põgeneda - meil polnud autot.

Tuli siis kuidagi hakkama saada. Kui 36 kuumakraadi hinge kinni lõi, siis ostsime endale suure ventilaatori. See aitas päris hästi. Siis püsisime kella ühest viieni siseruumides. Käisime poes kas hommikul vara või õhtul hilja. Jahutasime end mitu korda päevas külma duši all. Pikutasime, ei rabelenud. Sellegipoolest oli mul väga hea meel, kui sealt juuli keskpaiku tulema saime, sest temperatuur muudkui tõusis.

Nüüd jälgin huviga, palju on kraade selles Hispaania külakeses, kus me selle aasta mais elasime. Päris jube - täna on 32, aga kolmapäeval juba 41 ja neljapäeval 43 (!!!). Ma kardan, et seal ei oleks enam ka vee pähe valamisest mingit abi. Isegi Inno, kes on suur kuuma armastaja, ütleb, et tema jaoks on kõige mõnusam 25+, üle 35e läheb jube piinlemiseks.

Aga mis on siis minu soovitused põrgupalavusega toimetulekuks? Lihtne!

1. Pea siestat nagu lõunamaalased. Käi väljas kas hommikul või õhtul. Päeval pikuta, lase puhata nii kehal kui ajul. Vaata mingit lahedat seriaali, loe lihtsat raamatut või ajakirja.
2. Joo iga natukese aja tagant vett, aga ära unusta ka keha niisutada. Käi iga natukese aja tagant duši all või ligune jahedas vannivees.
3. Tee aknad lahti. Ja ma mõtlen PÄRANI LAHTI, et õhk liiguks.
4. Osta koju ventilaator või konditsioneer.
5. Ära söö rasvast liha. Kuuma ilmaga sobib toiduks kõige paremini roheline salat koos hooajaliste köögiviljadega. Samuti puuviljad. Natuke kala. Aga kõik rasvane unusta ära. Ja alkohol ka!

Pildil mina ja Roosike (1) 2016. aasta juulis Portugalis põrgupalavust trotsimas, siin Inno ja lapsed Oliveira do Hospitali linna pargis kuuma eest varju otsimas:



Roosi ja issi Oliveira do Hospitali kaubanduskeskuses vett joomas (seal oli konditsioneer!!!):