esmaspäev, 11. märts 2019

NB! See on surija, kelle ärasaatmiseks siit ilmast koguti kümneid tuhandeid ja korraldati pidu

Väljavõte Õhtulehe veebist.

Natuke, kuidas nüüd öelda, kummaline. Põhimõtteliselt on samas olukorras kõik, kes saavad vähidiagnoosi või haigestuvad grippi, sest needki on surmahaigused.

10 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Ütleks, et kuradima terve näeb välja, roosa ja rõõmus. Arvatavasti simulant - tuleks klistiiri teha, hiniini anda ja märgade linade sisse mässida.

Anonüümne ütles ...

Pilt on arvatavasti minevikust, kui inimene veel haige polnud. Tulevikus pensionärina kavatsen ka ise eutanaasia teha. õnneks maksma ei lähe see midagi, sest mul on ahjuküte :) Väljavaade olla 300 euriga penskar eestis ei ole küll midagi, mille nimel elada. Igal inimesel siiski olgu õigus ise otsustada, kuidas lahkuda, kritiseerida pole siin teistel midagi.

Anonüümne ütles ...

kuradima terve näeb välja, roosa ja rõõmus.
tead, mul on sugulane, kel sama haigus/diagnoos. ta näeb välja ka nagu terve inimene.
aga hetkel ta ei saa ise liikuda ja inimese füüsiline seisund selline et kirjeldada saab fraasiga: rääkiv pea.



ann ütles ...

Minu meelest küll võib täiskasvanud ja täie mõistuse juures oleval inimesel nagu Jane olla õigus ise otsutada, kas ta tahab vapper olla - või siis ta ei taha vapper olla. Minu meelest on kohutav, kui inimene jäetakse valikuvõimalusest ilma ja kõik teised suruvad talle peale: "Sa PEAD vapper olema!"

Kusjuures minumeelest on just tohutu kergendus, et inimesel on see valikuvõimalus tagastaskus - ma tean, et kui kannatused muutuvad nii suureks,et ma enam ei jaksa vapper olla, siis ma saan valida kiire lõpu. Öeldakse,et riikides, kus assisteeritud suitsiid on lubatud, kuskil 100 inimest saab loa selleks ja lõpuks 10 kasutab. Ja see ongi minumeelest inimlik - anda inimesele valikuvõimalus. Mis tegelikkuses saab, seda vaatab inimene ise - kui näit.selgub, et inimese vaevused õnnestub mingi toetava raviga niipalju maha võtta, et inimene vaatab,et ohoo, polegi nii kole ja väljakannatamatu, ma siiski ei kasuta suitsiidi võimalust ja lähen loomuliku lõpuni välja - tore ju!

Aga mitte nii, et inimene oleks teiste poolt pealesurutult sunnitud lõpuni kannatama, kui ta seda ise ei taha. See on ebainimlik.

Juula ütles ...

Jane on minu arvates vapper ja terve mõistusega naine. Kui Sinust ikka saab mingi aja pärast "juurvili", siis minu arvates on Jane valik parem. Ta on endale selgeks teinud oma tuleviku perspektiivid ja need teda ei rahulda. Ja lisaks, meie näeme ainult rahulikku naist. Mida mõtleb ta sisimas? Kindlasti oli ka tal kahtlusi.
Lp. Inno ja Irja. Kas teie hoiaksite kümne küünega kinni sellisest haledast tulevikust, mis ootab ees Janet? Jah, temal on lihtsam, sest tema lapsed on suured ja saavad aru. Kui oleksite ise samas olukorras/s.h teil ei oleks väikseid lapsi/, milline oleks siis Teie valik?
Alati on kerge hukka mõista, aga proovige ka mõista Janet.

Inno ütles ...

Juurvilja jutt on vale. Stephen Hawkingul oli täpselt sama haigus, ta polnud mingi juurvili ja oli aktiivne teadlane kuni surmani 73-aastaselt. Küsimus pole tervises, vaid Jane majanduslikus olukorras. Selle puhul ongi kõige kurvem, et seda püütakse varjata, kuna sellisel juhul peaks enamus eestlasi laskma end hukata, kuna ei tule toime. Samas räägitakse, et eestlased on jõukamad kui kunagi varem.

Anonüümne ütles ...

Ma arvan, et kui oled julgenud elada, julge ka väärikalt surra. 10 tonni välismaa rikkurite heaolusse panustada pole küll isamaaline tegu. Selle mugavussurma omahind on neile peenraha, meie vääringus aga korralik puudujääk paljudele inimestele. Kaasaarvatud haiged.

Irja ütles ...

Mina mõistan küll, aga lihtsalt väga kahju on, et inimene peab sellises vanuses enesetapu kasuks otsustama. Ma siin uurisin natuke ALSi kohta ja mõned inimesed on sellest tervenenud. Paljudel on tervis paremaks läinud. Üks ravis end näiteks kanepiga terveks :) Jane tundub nii tore ja südamlik inimene, hästi kahju on, et muud väljapääsu pole.

Anonüümne ütles ...

Jane tahab säästa oma lähedasi, et nad ei oleks aastaid omastehooldajad. Teadlasel olid rahalised võimalused. Uku Kuudist olete lugenud ja tema abikaasast?

Irja ütles ...

Jah, ma saan aru, aga ikka nii kahju on, just selle pärast, et Eestis ei ole võimalik sellises olukorras saada omale koduhooldust. Ma tean, mis olukorras omastehooldajad on, see on ikka väga karm teema. Jah, tean Kuutidest. Tundub nii ebaõiglane, et Eestis oleneb su elukvaliteet haigena sellest, kui palju on sul raha.