reede, 24. aprill 2020

MULLE TE MASKI ETTE EI PANE

PROTESTEERIME MASKIKOHUSTUSE VASTU! 

Kui maskid kohustuslikuks tehakse, siis mina neid kanda ei kavatse. Mul on astma ning ma ei saa läbi maski hingata. Kui mind poodi sisse ei lasta, siis ma sinna ei lähe, aga maski ma ette ei pane. Ka ei pane ma maski ette sünnitama minnes. Kui mind haiglast välja aetakse, siis lähen koju või sünnitan tänaval. Kui mulle haiglas mask vägisi ette pannakse, siis võtan selle ära. Kui teist või kolmandat korda pannakse, siis võtan jälle ära. Mulle te maski vägisi ette ei pane. Ainus võimalus seda teha on mul käed kinni siduda.

Maski kandmine peab ka edaspidi jääma inimese vabaks valikuks, et tal oleks võimalik end viiruse eest kaitsta. Kui sa tunned, et mask on sulle oluline ning vajalik, siis kanna maski. Aga ära sunni seda tegema teisi, kellele maski kandmine suuri probleeme võib põhjustada. Minule on värske õhu pidev juurdevool abivahend - nagu nägemispuudega inimesele prillid või kuulmispuudega inimesele kuuldeaparaat. Samasuguse loogikaga võiksime öelda prillikandjale, et nüüd käi ringi ilma prillideta, küll sa kuidagi ikka näed, või vaegkuuljale, et kuuldeaparaat ei ole homsest alates enam lubatud, kikita lihtsalt kõrvu. Minule öeldi - vajadusel anname sulle maski alla lisahapnikku, kui sünnitama lähed. Kas midagi jaburamat annab välja mõelda?

Ja veel - mitte ainult astmaatikutele ei ole maski kandmine probleem. See puudutab ka vaegkuuljaid, nagu õiguskantsler Ülle Madise õigesti märkis, ning samuti teisi inimesi, kes kannatavad pideva õhupuuduse all. Minu isal oli näiteks südamepuudulikkus ning maski kandmine oleks tal nõrkusehooge põhjustanud. Kas oleme valmis selleks, et inimesed hakkavad poes kokku kukkuma, sest nad ei saa maski all korralikult hingata?

Nii et - teil ei ole mitte mingisugust õigust sundida meid maski alla. Veel kord - maski kandmine on ning peab jääma iga inimese vabaks valikuks. Maskid peavad olema vabalt kättesaadavad neile, kes neid kanda soovivad (aga ka siis ei tohi inimestele müüa kehvi maske röögatu hinnaga), aga mitte kedagi ei tohi survestada maski kandma.

Kommentaare ei ole: