laupäev, 25. aprill 2020

VANG NR 19

VANG NR 19

Juba mitmendat kuud istun kinni ma pogris
olen vang nr 19
Kui pea aknast välja pistan
näitab mulle oma irevil hambaid seitsmepäine lohe
ning mu viletsa lobi
lükkab iga päev ukse vahelt kiiresti sisse
surematu kaštšei

Kui ma magan
siis mu unenägudes viirastuvad nad mulle
iga viie minuti tagant
ning ma värisen pealaest jalatallani

Juba mitmendat päeva ei saa ma aru
kas olen jänes või inimene
kontrollin kas mul on juba
saba ning kõrvad

Olen ammu maha matnud lootuse
leida kullast rahapotti
olen kindel et selle on ära varastanud erinnüsed
ning Herakles minule appi ei tule

Ainus kes mu saatuse kohta midagi võiks öelda
on Prometheus
aga tema on samuti kinni
karjub haleda häälega Kaukasuse küljest vastu

Kuidas ta sinna küll uuesti sai
ja kuidas küll mina siia sain

Maailm põleb
keegi huikab tänaval
kaebliku armund häälega
aga ma ei julge vaatama minna
kuigi varem tegin seda nii sagedasti
küünitasin üle rõdurinnaku selle nii magusa hääle poole
isegi kui läbi pimeduse mitte kedagi ei näinud

Aga nüüd ma ei julge
nüüd ma pelgan

Nüüd istun oma kitsa koiku peal
ning värisen

Ma ei tea kui kaua tuleb mul veel siin istuda
ning väriseda
seda ei tea mitte keegi
ei tea isegi Prometheus
kes oli varem kõige targem
ja mu jumal ei räägi enam minuga

Üha enam kahtlustan
et ka tema on vangis

Panen võbisedes selga oma triibulise pidžaama
ning mu pilk naaldub suletud uksele
kust peaks varsti kõmisevate sammudega
sisse astuma mu valvur
kes on jõhkram kui Gregor Clegane

Olen usaldanud end tema teab kätesse
sest tema teab kõike.

Kommentaare ei ole: