kolmapäev, 27. mai 2020

Aidot suomalaiset



Täna oli väga lahe päev :) Esiteks seepärast, et käisime jalutamas ja oli just selline ilm nagu mulle kõige rohkem meeldib - 21 kraadi ning väike tuuleke. Mõnus! Teiseks seepärast, et andsin intervjuu ainsale soomekeelsele raadiole Eestis ehk SSS-Radiole (SSS - Sibelius, sauna & sisu). Ohh, kui hea oli üle hulga aja soome keeles rääkida! Aitäh, Kalle Tapio Reini! :) Ma olin täitsa kindel, et mu soome keel on roostes, aga tundub, et sain hakkama :D Muuhulgas mainisin, et minu lemmiktemperatuur on 20 kraadi, sest soomlastel algab 20st kraadist „helle” :D

Siis sai seda meenutatud, et soome keel oligi mu esimene keel, kuna kui ma päris väike olin, siis käis mu eestlasest isa tööl ning tal polnud eriti aega muga suhelda (pärast muidugi oli, kui ta pensionile jäi, aga see oli siis, kui ma olin juba kümnene), ent soomlasest ema ja mummo ehk vanaema rääkisid kogu aeg omavahel soome keeles (no vanaema ei osanudki eriti eesti keelt) ja nii tulidki mu esimesed sõnad soome keeles ning soome keel ongi sõna otseses mõttes mu emakeel.

Vahepeal ma unistan sellest, et kolin ükspäev Soome elama. Eriti lahe oleks minna kusagile Kuopio kanti, kust mu ema isa, Väinö-vaari pärit on. Ühe soome suve teen ma lähiajal igatahes ära. Roosile peab ka tema soome juuri tutvustama. Raadiost uuriti, kas nad soome keelt räägivad. No päris ei räägi, aga aru saavad küll ning uskumatul kombel ei ole nende lemmiksaade mitte Lasteekraan, vaid YLE2e Pikku Kakkonen. Isegi väike Juulike vaatab seda ülima tähelepanuga tund aega järjest. Ja nad armstavad lagritsat nagu mina. Nii et aidot suomalaiset :D

Pildil mina koos oma armsa tädi Elsaga, kes rääkis minuga lapsepõlves samuti ainult soome keeles. Tema oli minu soomlasest vanavanaema Ida-Katariina õde ning nad mõlemad sündisid Muratta külas Ingerimaal.

2 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Muidugi tulge Soome elama! Nii tore ja lastesõbralik maa, inimesed ka enamasti sõbralikud ja meeldivad

Irja ütles ...

No vaatame :D Esialgu teeme ühe soome suve :) Soovitage toredaid väikseid linnakesi :)