esmaspäev, 15. märts 2021

KUIDAS MA ALLES PORTUGALIS TEADA SAIN, MIS MUL VIGA OLI


Eestis praegu käiv vaktsiinidebatt (kas vaktsineerida või mitte?) tõi mulle meelde ühe aastatetaguse asja. Nimelt oli mul kakskümmend aastat tagasi tervis väga kehv. Absoluutselt mitte midagi teha ei jaksanud, isegi trepist üles minna mitte. Töötasin siis Tallinna prokuratuuris abiprokurörina, aga pidin töölt ära tulema, sest sõna otseses mõttes ei jaksanud enam trepist üles minna ning tugev õhupuudus oli ka. Suurivaevu suutsin esimesele korrusele ronida, siis pidin pool tundi puhkama.

Läksin arsti juurde, elasin siis Tallinnas. Arst tegi mulle igatsugu teste, aga mitte midagi ei leidnud. Saatis kopsuarsti juurde. Too uuris ka ning käskis joosta ümber haigla kaks tiiru. Ma jaksasin ainult ühe. Aga ei leidnud ka tema midagi.

Siis sain Tallinnas tuttavaks ühe portugallasega, kelle nimi oli J, ning sõitsin tema juurde Lissaboni. Seal jätkus sama jama - ma ei jaksanud trepist üles minna, minestasin, ahmisin õhku. J viis mind oma sõbra juurde, kes on arst. Too sõber tegi mulle vereproovi ning ütles ehmunult, et ta pole oma praktikas veel näinud, et kellelgi oleks veres nii suur allergianäit kui mul. Sealt hakkasid asjad liikuma. Mind vaatasid üle veel mõned arstid ning selgus, et mul on polüallergia. Ühesõnaga ma olen allergiline väga paljude asjade suhtes. 

Seega ma pidin selleks Portugali jõudma, et teada saada, mis mul viga on. Pärast läksin Portugali paberitega eesti arsti juurde ja too ütles, et no muidugi, siit tuleb kenasti välja, et... Jah! Aga mõelge, kui Portugali arstid poleks minu hädade põhjust avastanud? Allergia ei ole naljaaasi, tõsine allergiline reaktsioon võib põhjustada anafülaktilise šoki. Mul on neid paar tükki olnud. Selline tunne, et hakkad kohe surema. 

Ehk siis, mis ma tahan öelda - kui teil on mõni seletamatu häda, siis tegu võib olla allergiaga. Eriti kui on väsimus ning õhupuudus ka. Ja kui olete allergiline, siis peaksite vaktsineerimisega väga ettevaatlik olema. Eriti kui teil on polüallergia.

Pildil mina 2003. aastal Portugalis, korteris, kus ma tollal elasin. 

2 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

kas te teate kui palju vastab tõele selle brasiilia pedeka jutt et sellised suhted alaealiste ja treenerite vahel on levinud eestis ja kõik teavad aga tema võeti vahele kuna on välismaalane. https://sport.delfi.ee/artikkel/92832579/delfi-video-14-aastase-tudrukuga-seksuaalset-suhet-tunnistanud-getulio-aurelio-fredo-ei-tahtnud-vastata-kas-ta-on-ka-teiste-alaealiste-naismangijatega-maganud .

ma tean ainult baltat ja tema treenerit, tema puhul oli veel see et esimene treener oli mehe esimene naine tal.

Anonüümne ütles ...

"esimene treener oli mehe esimene naine tal"

loll jutt nagu