esmaspäev, 11. september 2023

EESTI IGATSUS

Kirjutasin ühes kommentaaris, et ma ei igatse Eesti järele. See on õige ja samas ka vale. Praeguse Eesti järele ma tõesti ei igatse, mitte põrmugi. Ma ei igatse silmakirjaliku ning rahvavaenuliku valitsusega Eesti järele. Militaristliku Eesti järele, kus tundub mõeldamatu, et püssitorudesse võiks pista lilleõied. Ma ei igatse Eesti järele, mis sõdib lillede ning surnud kirjanikega. Kus põhimõtteliselt igaühest võib saada riigi- või rahvavaenlane. Kus neid vaenlasi aktiivselt otsitakse. 

Ma ei igatse lõhkikistust ning konflikte ja konfrontatsioone. Kus ühed on head ja teised halvad, kus ühed on esimesed ja teised teised. Pidevat valveolekut ning sellega kaasas käivat ängistust. Vaid saja kilomeetri kaugusel hiiliva sõja lõhna. Ja valitsevat suhtumist, et sa ei tohi igatseda selle sõja lõppu.

Mida ma igatsetsen, on rahulik, vaikne, väike ja armas Eesti. Kus pole sõja lõhnagi. Ning kus iga inimene saab vabalt avaldada oma arvamust ning suhelda, kellega ta heaks arvab, kartmata, et teda seepärast riigi- või rahvavaenlaseks tembeldatakse. Kunagi oli see aeg, mitte nii kauges minevikus. Ma tahan seda tagasi. Meeletult. 

Aga ma ei tea, kas see on võimalik. Ma loodan, et on. Seni elab see Eesti minu unistustes edasi.

6 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

See sõja lõhn on lihtsalt Venemaa hais. Sai teenitud nende armees. Loodame, et nad kaovad ära oma haisuga.

Anonüümne ütles ...

Kallaste pere edastab Lukashenkot ametite pärimise küsimuses. See allies veab oma Koljakest ühe riigipea juurest teise juurde aga Kajake on pukis kui liimitud.

Anonüümne ütles ...

Helmed ja Kallased sõtkuvad üheskoos Kremli küna ümber ja ruigavad vihaselt omavahel ja Eesti rahvas vaatab rahulikult mäagides seda huinjaad pealt ja ei tee mitte sittagi.

Anonüümne ütles ...

Sober kes elab Tallinnas telliskivis raudtee ligidal filmib öösiti oma aknast Kaja raharonge mis Venemaa vahet kolistavad. Siiamaani mingi kuradi pull käib! Mis kuradi kaupa veetakse praegu!? Kes seda lubab ja kelle tasku need rahad lähevad? Muideks, Venemaaga ei saa panga tehinguid teha, seega küsimus - kuidas makstakse selle kama eest mis praegu sinna tänna üle vene piiri koliseb?! Tahate saadan videosi pikkadest rongidest kus pütid reas vene kirjad peal? Igaüks võib seda imetleda kes viitsib Tallinnas raudtee ligidal öösiti kolada.

Anonüümne ütles ...

Eesti igatsusest. Olen nüüdseks rohkem USAs elanud kui Eestis. Eesti on eemalt vaadates väga armas. Ei igatse seal kohapeal neid mädapunne vaadata. Inimesed on ikka jubedad ja jõhkrad. Tohutu ebaviisakad. Vaata mis keelekasutus on riigikogus! Nagu mingi vangla žargoon pidevalt. See on jube.

Irja ütles ...

Nõus, eemalt vaadates tõesti armas :D