kolmapäev, 11. oktoober 2023

KOOLIVAHEAEG ALGAS :)


Roosil algas tänasest neljapäevane school break ehk vaheaeg, kuna homme on Hispaania päev ning ka sellele järgnev päev ehk reede on vaba. Tegime sel puhul kooli kõrval oleval mänguväljakul pilti :) 

Roosi oli täna kooliväravast väljudes suures õhinas, sest täna oli tervelt kaks tema lemmiktundi - muusika ja kehaline! Muusikas õpivad nad juba mitmendat nädalat kitarri ning Roosi näitas mulle näppudega, kuidas kitarri õigesti sõrmitseda tuleb. Jube äge! Oleks minu ajal ka seda koolis õpetatud. Aga selleks pidi minema eraldi muusikakooli, kuhu igaüht ei võetud. Hispaanias õpetatatakse pillimängu kõikidele lastele ning täiesti tavalises koolitunnis, selleks ei pea last eraldi muusikakooli vedama ning selle eest maksma. See on tasuta ning minu arvates on see fantastiline.

Käsitööd, mida Eestis väga väärtustatakse, seevastu Hispaania koolis pole. Kes tahab, võib võtta eraldi - tasuta - käsitöökursuse. Aga ei mingit kohustuslikus korras kudumist, heegeldamist, tikkimist ning õmblemist ega puutööd.

Mina arvan ka, et pigem muusika kui käsitöö. Roosil on nädalas kaks muusikatundi :) Varsti on kitarrimäng selge!

1 kommentaar:

Anonüümne ütles ...

Minu arust on hea, kui on mõlemad- nii muusika kui ka käsitöö. Mina olen omaaegsele tööõpetusele küll tänulik, oskan seetõttu nii õmmelda, kududa, heegeldada ja tikkida. Loomulikult mitte mingil profi tasemel, aga siiski.
Muusikaõpetus võiks Eesti koolides olla vabam, tutvustada erinevaid instrumente jne. Ilmselt jääb kõik see rahapuuduse taha.