reede, 24. oktoober 2008
Kas Estonian Air ka varsti pankrotis?
Väljavõte Postimehe veebist.
Paistab, et veel enne uut aastat kuuleme, kuidas veel üks firma päevapealt oma sõidud lõpetab, ja see pole Kavastu paadimees, vaid Estonian Air.
Kas mäletate, mida Läti transpordiminister hiljuti ütles? Et Estonian Air on pankroti äärel. See juhtus pärast seda, kui Leedu riigi lennukompanii flyLAL, selle asemel, et oma suured võlad ära maksta, kaebas lätlaste airBalticu ja Riia lennujaama kohtusse. Veidi enne seda oli flyLAL pakkunud end lätlaste airBalticule müügiks. Ja airBaltic põlgas nad ära. See tundub üldse olevat viimase aja komme, et lastakse konkurent pigem pankrotti ja võetakse turuosa üle, kui et minnakse mingit pakkumist tegema. Nii on see juhtunud ridamisi pankade ning muude ettevõtetega. Nii et ilmselt läheb ka Estonian Air kaduva teed ja tuleval aastal sõidavad Eesti euro-kärsad juba airBalticu bõuingute pardal Brüsseli vahet.
Sellele, et Estonian Air on maksejõuetu, viitavad mitmed märgid. Linnuga kokku põrganud lennuk ikka remondis. No mis teha, pole krediitkaardi peal enam raha. Ei saa remondi eest maksta. Ilmselt sularaha ka enam pole. Isegi kütuse eest jaksatakse hädavaevu maksta. Nojah, huvitav oleks teada, kelle kuramuse krediitkaart see oli, millega üks piloot üksvahe Münchenis kütuse eest maksta tahtis. Kas mitte Estonian Airi osaniku Olev Schultsi enda oma. Ja on üldse huvitav, et kütuse eest nõnda krediitkaardiga makstakse. Ma olen suht palju sõitnud ja pole küll näinud, et mõni piloot aknast või uksest mingeid kaarte tankijatele ulataks. Need asjad käivad ikka kokkulepete ja arvetega. Aga ilmselt on Estonian Air lihtsalt paljudele võlgu ja keegi seda firmat niisama lihtsalt enam tankima ei kipu. Ja krediitkaardi limiit oli ka ilmselt läbi, või kaart võlgnevuste tõttu suletud, mistõttu tuli kuskilt linna pealt sularaha nillimas käia. Ma kujutan ette, et piloot helistas Schultsile ja too saatis MoneyGramiga kiirelt ära.
Oh elu-elukest.
Teemad
Äri
Tellimine:
Postituse kommentaarid (Atom)
4 kommentaari:
Inno, sa ei valda seda teemat.
Kirjuta parem millestki, mida sa tead. Liis Haaveli koha pealt on viimasel ajal kuidagi rõhutatult vaikne.
Kas teid ka tillitati?
Minu meelest suurepärane lugu Innolt. Ja Liisi koha pealt oleme kõik ära kirjutanud. Tema ja Vello eest seisab nüüd advokaat Sven Sillar, kes saab oma tööga suurepäraselt hakkama. Ei nöe vajadust teda dubleerida, cp.
Suurepäraseks saab sellist lugu pidada ainult kesine intellekt.
Estonian Airi lennuki vigastusi teadmata on jutt remondi venimise kohta kõigest mulin.
Samasugune mulin on tankimine "käib ikka kokkulepete ja arvetega". Oleks ju võinud helistada ja küsida, kas Münchenis üldse kellelegi kütust muul moel kui sulas või krediitkaardiga müüakse. Säästmaks olematut vaeva: ei müüda.
lisaks veel omaltpoolt niipalju, et FlyLal on täiesti põhjendatult esitanud hagi AB vastu, sest, olgem ausad, konkurentsireegleid on Riia lennujaamas korduvalt ja pidevalt rikutud (üldse tundub lätlastel olevat põhimõte omasid soosida kasvõi seadus(t)erikkumise hinnaga, lõpuks siis, loodetavasti, saab ehk korra majja) Riia lennujaama ebatervet konkurentsiolukorda on ka Euroopa Lennufirmade Ühendus ära märkinud.
AB on endal ilmselt lähitulevikus kõige kriitilisem olukord, kuna seni on mega kiirusega ja oma ressursse ületades laienetud, andmata aru, kust võetakse praegu ja edaspidi reisijaid. augustis keeldus Läti müümast enamusosalust SASile, kui nüüd SAS ABst välja tõmbab, siis on ABga aamen kah.
Postita kommentaar