esmaspäev, 25. august 2008

Väikse Inno tagasihoidlik küsimus EMTle


Pildil väike Inno emaga.

Aga kas need EMT kliendid, kellel on iPhone juba varasemast ajast olemas, saavad ka kuidagi oma kasutuse legaliseerida?

24 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Väga armas! Sa oled täitsa oma ema nägu ju.

Anonüümne ütles ...

Põhimõtteliselt pole varem ostetud iPhone´i EMT-s kuidagi "legaliseerida" vaja. Kui aga pidasid silmas, et sellele hakkaks kehtima näiteks garantii EMT esindustes, siis seda võimalust paraku ei ole. Kui oled ostnud mujalt riigist iPhone´i, siis juhul, kui tegu pole lahtihäkitud telefoniga, peaks sellele kehtima müügikoha garantii (mis muudab probleemide korral muidugi asjaajamise tülikaks).
Trv, Kaja Pino, EMT avalike suhete juht

Anonüümne ütles ...

No jummala eest,sa oled täitsa oma emme august tulnud.Koopia mis koopia,originaalne koopia.
Sul ema on nõnda ilus selle pildi peal.mini inno süles.
Misasja sa seostad seda ilusat piltti mingi emt-ga?
emt-s istuvad operaatorid kes saadavad liba sõnumeid.vastamata kõne.Kui helistad sellel numbril siis selgub,et põle keegi helistanud ja nõnda pidevalt.
iirimaal sama lugu.

Inno ütles ...

Ma ei pidanud silmas garantiid, vaid seda, et ma saaks iTunesi pealt telefoni tarkvara laadida, ilma et telefon lukustuks. Et ma ei peaks seda lahtihäkkimise tarkvara enam kasutama. Selleks on vaja sim-kaarti, mida iPhone tunnistab.

Ehk, kas neid iPhone'iga ühilduvaid sim-kaarte ka niisama väljastatakse, ilma telefoni ostmata?! Siis neile iPhone'i omanikele, kes on selle varem ostnud, näiteks Apple'i esindusest mõnes muus riigis.

Anonüümne ütles ...

Ja Kaja palun vasta taas kommentaarina siin, mind ka huvitab! Ma ei taha seda uut osta, aga ma arvan, et nüüd hakkab hulk scondhand aifõune turul liikuma, kas ma võin julgelt selle osta, kui ma olen EMT klient ja iTunesist uuendada?

Anonüümne ütles ...

vastuseks kommentaarile "esmaspäev, 25. August 2008. a 13:29"

ametlik ja "varastamata ja kräkkimata" iTunes sai ja saab softi uuendada rahulikult.
Ehk kui tõesti ostetud Apple esindusest nagu ütled, siis polnud sellega muret ka enne. Kuigi Apple neid vist ise ei müünudki (oletan)

Kui on kräkitud (üldjuhul alla 10000 kr hinnaga (600 EUR maksid lepinguta + ca +100 EUR SIM luku avamine, st ametlikult näiteks prantsusmaal) ostetud on kõik opekalt "pätsu pandud" telefonid, st leping katkestatud ja vaheraha maksmata jäetud).

See et EMT neid müüma hakkas, ei tee neid legaalseks... Muredega peab tegelema nende müüja.

Inno ütles ...

See viimane kommentaar on täiesti asjatundmatu.
iPhoneí telefone müüsid ka Apple'i enda esindused, ja iTunesi tarkvara on tasuta kõigile kättesaadav, see ei vaja mingit lahtimurdmist.
Küsimus on sim-kaardis. Ametliku tarkvaraga ei hakka iPhone tööle, kui pole litsenseeritud operaatori vastavat sim-kaarti. Kõik seni kasutusel olnud iPhone'id, mida Eestis kasutati EMT võrgus, olid nö kräkitud, ja on siiamaani, niimoodi et võtavad vastu kõiki sim-kaarte.

Ja see opekalt pätsu panemise jutt on samuti küündimatu, kuivõrd need "opekad" müüsid ise telefone selliselt, et said kohe lepingu katkestada. Selleks tuli lihtsalt maksta mingi leppetrahv, mis olenevalt riigist ja oli erinev, kuivõrd telefonide hinnad olid samuti erinevad. Näiteks USAs oli ühe telefoni hind koos selle leppetrahviga miski 6000 krooni. Apple'i esindus müüs telefone umbes sama hinnaga. Kuis ostsid telefoni Apple'i esindusest, läksid ise AT&T müügipunkti, sõlmisid lepingu ja said sim-kaardi ning hakkasid kasutama.

Inno ütles ...

Nüüd on küsimus selles, kas EMT võimaldab iPhone'i kasutamist kõigil kasutajatel, näiteks neil, kes telefoni kusagilt mujalt ostnud (nagu AT&T USAs), või ainult neil, kes telefoni ostnud EMT esindusest.

Inno ütles ...

Ja see tarkvara, mis vajab nö lahtimurdmist, et kõiki sim-kaarte kasutada, pole iTunes, vaid telefoni enda tarkvara, mis on telefoniga kaasas ja mida saab aeg-ajalt uuendada iTunesi kaudu.

Anonüümne ütles ...

Oleks hea, kui Kaja vastaks küsimusele, miks ei kehti Teil Apple Inci rahvusvaheline garantii? Kõigle Apple toodetele on tootjapoolne garantii, mis peak kehtima kõikjal maailmas!

Endal on olnud kogemusi nii oma iBooki, MacBookiga kui ka nüüd juba Airiga. Londonis või Pariisi on neile tehtud kõik vajalikud garantii hooldused ja remondid. Miks nüüd äkki EMT kui iPhone ametlik müüja Eestis, ei taga Apple tootete rahvusvahelist garantiid?

Jään Kaja vastust ootama, või siis hoopis Inno oma!

Inno ütles ...

Lahti murtud tarkvaraga iPhone'i kasutamisel on see probleem, et telefon võib taas lukku minna (on isegi hoiatatud, et täiestu lukku, nii et ei saa enam üldse kasutada), kui Apple näiteks laseb välja tarkvarauuenduse ja kui kasutaja selle kogemata iTunes'i kaudu käivitab. Sellega peab pidevalt valvel olema.

Nagu olen aru saanud, on see lukustamine operaatori-põhine. iPhone'i tarkvara tunnistab teatud operaatorite sim-kaarte, kes on siis Apple'iga diili teinud.

Vanade iPhone'i kasutajate näol, kes ei raatsi oma vanast loobuda ja uut osta, saaks EMT omale terve rea tänuväärseid kasutajaid, kui EMT neilegi mingi paketi välja nuputab ja võimaldab neid telefone riskivabalt kasutada.

Inno ütles ...

Ma olen aru saanud, et operaatorid nende riistapuude garantiiküsimuste ja remondiga ei tegele, nendega tegelevad Apple'i hooldused, milleks Eestis on näiteks IM Arvutid. Operaatoreid see garantii-värk ei puuduta, ja nad ei tea ka sellest mõhkugi. Või mis?

Inno ütles ...

Või, kas keegi on proovinud, kas EMT sim-kaardid töötavad kõik selle iPhonega, või on neil iPhone'i jaoks mingi eraldi sim-kaart? Sest kui iPhone on operaatori-keskne, nagu väidetakse, siis peaks kõik EMT sim-kaardid töötama koos iPhone'iga. Ka vanadega iPhone'idega. Või mis?

Siis muidugi on palju lihtsam, neil, kel juba varemalt iPhone ostetud. Ja kes juhtumisi EMT kliendid. Kas keegi, kes ostnud selle uue iPhone'i, on proovinud seal peal mõnda teist EMT sim-kaarti. Kas töötab?

Inno ütles ...

Või oskab seda EMT ise kommenteerida: kas nüüd töötavad kõik EMT sim-kaardid iPhone'idega? Või ainult need, mis koos iPhone'iga müüakse?

Anonüümne ütles ...

Seega, kui ma ostan iPhone, siis ma ei peagi seda EMT kobade kätte viima, kes näiteks minu Nokiale andsid vastuseks peale seda, kui ma olin pöördunud hooldusesse, et teate, mul on s*** levi, hakib ja katkestab kõnesid, tuli vastuseks, et palun lülitage 3G välja, see ei ole kõnede vaid andemeside jaoks.

Ma tahaks õudsalt veenduda selles, et mul on rahvusvaheline garnatii telefonile ... nagu emugi foorumis näha, siis Tsehhist saab lausa natukene üle 9000 eegu kätte.

Anonüümne ütles ...

Väidetavalt töötavad kõik EMTi simmid iPhone peal.

Inno ütles ...

Mis garantiisse puutub, siis kui ma omale kevadel Atlantast Apple'i poest iPhone'i ostsin, siis jäi küll selline mulje, et garantii on rahvusvaheline, kui kasutada telefoni nö legaalses võrgus.

Kõigi Apple'i toodetega peaks kaasnema rahvusvaheline garantii, üheks aastaks.

Inno ütles ...

Kui lugu nii on, et iPhone'i peal, näiteks sele uue peal töötavad kõik EMTi simmid, siis ma soovitan inimestel ühe variandina osta pigem mõni kasutatud iPhone. Need vanad on ilusama kestaga ja kuuldavasti ei erine see uus oluliselt vanast, peale 3G-võrgu toe (mis pidi olema sama kiire kui vanade iPhone'ide EDGE) ja GPSi (mis pidi olema aeglane, nii et jalgsimatkaks on paslik, aga autoga navigeerimiseks ei kõlba). Ja pealegi saab vana ilmselt suht odavalt kätte. Ja ei pea pead vaevama kallite mitmeaastaste pakettidega.

Inno ütles ...

EMT kodukal on toodud juhistes:

http://www.emt.ee/iphone/iphone-tehniline-abi.html

mingi jutt, et aktiveerimisel peab sisestama on telefoninumbri. Mis justkui tähendab, et lukustus on ikkagi konkreetse SIM-kaardi, mitte võrgupõhine. Või kuidas sellest aru saada?

Keegi võiks siiski ära proovida, kas uus iPhone töötab ainult selle EMTi simmiga, millega ta kaasa tuli, või ka mõne teise tavalise EMTi simmiga.

Inno ütles ...

Ma proovisin, vana iPhone ei hakka EMT võrgus tööle, ainult hädakõnesid saab teha. Ilmselt on lukustus lisaks võrgule ka IMEI-põhine. Seotud konkreetse aparaadiga. Ja selles aparaadis töötavad siis kõik EMT kaardid, Simplid ja muud, nagu on vihjeid olnud.

Anonüümne ütles ...

Oh, Inno. Ise peaks asjalik inimene olema, kuid kirjutab tehnika, ostmise ja laadimiste kohta sellist luulet, et hoia alt.

http://iphone.spot.ee/

Seal on kõik olemas. Investeeri tunnike.

Inno ütles ...

Sellel saidil pole midagi sellist, millest ma varem polnud lugenud või mida ei teadnud.

See on hea soovitus, et investeeri tunnike. Aga ma ausalt öeldes ei viitsi. Pigem oleks ma nõus EMTle veidi raha maksma, et saaksin oma telefoni vabalt kasutada, ilma neid tunnikesi investeerimata. Ma tahan, et asjad töötaks ludinal kogu aeg. Nii nagu see Apple'i asjade puhul reeglina on.

Anonüümne ütles ...

Mnjah, paljud jahuvad et garantii peab olema maailmalaiune jne...
Igatahes teeninduse kohta ütleb "püha apple" FAQ sektsioonis:

Q: Can I get my iPhone serviced outside the country of purchase?

A: No, service for eligible repairs is only available in the country where your iPhone was originally purchased. "

Niipalju siis võimalusest remontida väljaspool osturiiki.
P.S. seda ütleb Apple, mitte operaator.
Sellega peaks ehk see osa jutust üheselt lõppema...

Et mitte investeerida tervet tundi, lugege ja saate targemaks:
http://www.apple.com/support/iphone/service/faq/#repair3

Anonüümne ütles ...

Vastuseks kommentaarile "esmaspäev, 25. August 2008. a 20:20"

Ehk mina olin selle kommendi omanik. Ja me pole üldse lootusetu.

Esimeses lauses oli mul sõnade järjekorra viga ja üks sõna puudu kiiruga, pidanuks olema sii "ametlik ja varastamata ja kräkkimata iPhone sai ja saab iTunes softi uuendada rahulikult"

Ehk siis kõik lukuta/lukuga ostetud ametlikud telefonid said ja saavad softi läbi iTunes uuendada muredeta.

Mured tekkisid nendega, mis olid kräkitud või mida operaator polnud ise lukust lahti lasknud.

Ehk suht siililegi selge et Apple ju ei lase lukku oma tooteid ametlikult pakutava softiuuenduse käigus... Sellel on põhjus ja see on telefoni mitte tarnija poolne häkkimine;)

USAs tõesti müüs ka Apple ise iPhone, aga SISULISELT see ei muutnud midagi. nad müüsid AT&T lukustatud ja nende lepinguga telefone.

Ehk vahet pole KUST ostad, vaid MIDA ostad. aga jah, vormiliselt polnud mul õigus.

Nagu apple ise ütleb tänase toote kohta lehel http://www.apple.com/iphone/buy/

"iPhone 3G is configured to work only with the wireless services provided by AT&T."

Ilmselt samalaadne jutt oli seal varem ka tavalise iPhone kohta.

See kui Apple/AT&T selle peale lepingu lõpetamist ja trahvi maksmist lahti lasi on kaheldav. St kui ta oleks selle lasknud lahti, siis poleks kogu seda softimise muret.

Ning tundes prantsusmaalt ametliku puhta iPhone 600 EURga ostnut, tean et temal ei ole iial olnud ametliku softi uuendamisega muresid.

Ehk GSM iPhone omanikud võivad endale leida erinevaid põhjendusi, kuidas nende telefon on puhas, kuid kui neil on softimisega muresid, tähendab see et need ei ole avatud operaatori poolt...
Sest ilmselt opekale see ei meeldi ka peale väidetavat trahvide tasumist...
Mis muu põhjus see olla saab?