esmaspäev, 24. november 2008

Tänase päeva uudised

Post ikka tuli! Õnneks. Postitädi kõlistas hommikul kella 11 paiku ukse taga kella ja andis lehed ning ajakirjad isiklikult üle. Küllap seepärast, et postkast oli üleni lumine. Parem hilja kui mitte kunagi. Kartsime juba, et posti ei tulegi, erakordsete ilmastikutingimuste pärast.

Mu isa armastas lehti voodis lugeda ja mina armastan ka. Jahvatasin endale head etioopia kohvi ja pugesin Inno juurde sooja teki alla. Inno jõi kummeli teed. Vaatasime Terevisiooni, lugesime lehed aeglase mõnuga läbi ja vaatasime, mis meie kohvikus ja mujal netis toimub. Pärast vaatasime veel Hercule Poirot'd, sest see vuntsidega belgia detektiiv on minu suur lemmik. Kujutan ette, et võiksin järjestikku ära vaadata mitukümmend osa Poirot'd ning lõpetaksin ära alles siis, kui mul silmad oleks punased nagu jänesel. Kunagi sai seda sarja koos isaga palju vaadatud ja see toob seepärast alati hinge sooja ning turvalise tunde, rääkimata sellest, et on võimalik nautida vana hea Inglismaa stiilset olustikku.

Kuulsin täna, et ühel mu heal sõbral, kes elab Rakvere ligidal, üsna metsa sees, on siiamaani elekter ära. Ja ta peab vett tooma maja kõrval olevast jõest. Iseenesest täitsa põnev ju, elada nagu vanasti, aga ma pean ütlema, et mul on hästi hea meel, et meil on kõik korras. Nüüd, kus elekter on tagasi, võib tuisku ja paksu lund juba nautidagi.

Rookisin täna maja ümbert lund. Inno on haige ja püsis toas. Vaene arooniapõõsas oli raske lume all längu vajunud ning isa istutatud mägimändide oksad olid täitsa maadligi. Aga meel oli helge ja kerge. Lumi teeb hinge rõõmsaks, ta on nagu uus lootus. Muide, meie maja ligidal näeb öösel tähti. Otsisime Innoga ühel öösel isegi Suure Vankri ja Põhjanaela üles. Tartus, Võru tänaval elades ei näinud me kunagi tähti. Nüüd ma vaatan neid ja mõtlen, et ühel neist elab suure tõenäosusega mu isa.

Aga meie kohviku tänane soovitus on hispaania sink jamon serrano, mida võib osta näiteks Selverist. Laske ainult müüjal sink hästi peenikesteks viiludeks viilutada (millimeetri paksusteks). Kõrvale viilutada tomatit, mille peale võib puistata sidrunipipart, ning juua head punast veini, näiteks Hoya de Cadenas 2003. Voilá!

7 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Väga armas sissekanne. Kahju, et Inno haige on. Saa terveks, mees!

Anonüümne ütles ...

Krt! Pärast seda kui te oma saidi kohvikuteemaliselt ümber kujundasite ma enam siia ei julge tulla. Klõpsan - ja mis ma näen: puha kallis kannjak, sigarid ja hääd veinid. Glnk! - neelatan. Aga näed, ei saa omale lubada. Sai just endale ja lähedastele lubatud, et edaspidi püsin kaine.
Ptüi! tõesti, krt peate te seda alkot niiviisi siis nina alla hõõruma?!

Anonüümne ütles ...

Aga kui rääkida kohviku toidupoolest, siis mind huvitab hoopis kuidas Teie tavaliselt toitute? millest koosneb Teie hommikueine, lõunaoode jne. Teie lemmiktoidud? mida Te ise valmistada oskate? Inno lemmikvalmistoode, Irja lemmikvalmistoode, mida te tavaliselt pakute külalistele?

Arvamusliider ütles ...

Kui Põhjanaela juba üles leidsite (mis on väga tubli!), siis leiate lisaks suurele ka Väikese Vankri - see on ju otsapidi Põhjanaela küljes. Põhjanaela ennast leiab muidugi kõige paremini Suure Vankri järgi - tagumisest teljest 5 teljelaiust otse üles...

Anonüümne ütles ...

..mis raamat see laual vedeleb..?
..lisaks menüüsoovitustele võiks olla ju ka lugemissoovitus..vbl ainus koht kus veic aeg maha võtta ja midagi head lugeda....

elektritsaabtasuta.blogspot.com ütles ...

Noh kas nüüd peab Inno jooma sooja piima meega? Just sooja aga mitte kuumutatud ega kuuma.
Mina olen mitmel korral sedasi terveks saanud,et olen joonud kusagil kaks kuni kolm liitrit sooja piima(mitte kuuma)meega enne maagamaminekut,mähkinud ennast riietesse ja öösel higistanud haiguse välja.Maa piima ju Inno joob.
Esimesel päeval mil oled külmetunud aitab meestel panni täie munade söömisest ja nohu ja kerge köha kaovad s.t. mil oled külmetunud ja sul on kerge köha ja nohu siis kohe tuleb süüa terve pannitäis mune ohtrasti kaetud sibulaga-nohu ja köha kaovad-see aitab esimesel päeval,kui jätad asja hiljemaks siis enam sibul ja munad ei aita.
Sellised lihtsad asjad aga enamus inimesi ei tea.Mina näiteks sain seda panni täie praemuna efekti teada kusagil 25 aastaselt.
Inno,joo kalamaksaõli!

elektritsaabtasuta.blogspot.com ütles ...

Iga haigus pidavat olema kingitus, revolutsioon,uue lehekülje pööramine.
Eks näis kas Inno muutub veelgi huvitavamaks...