Olen täiesti kindel, et absoluutselt igale loole võib leida sarnase loo ajaloost. Muusikat on nii kaua tehtud, et võimatu on, et uus lugu ei sarnane ühegi eelneva looga!
Eks ta muidugi on väga sarnane, aga plagiaadiks on üldse keeruline miskit nimetada tänapäeval. Nimelt on siuke õnnetu lugu, et valge mehe helistikus on 7 nooti + otsimine noot, mis kordab alguse nooti. Kooskõlade arv on matemaatiliselt piiratud.
Sestap on tõenäosus suur, et puht matemaatilise tõenäosuse tõttu tuleb peaaegu sama lugu. Eriti lihtsamate meloodiate osas on suhteliselt kriis käes.
Sellest see nüüdismuusika kah nii reakodanikule ebameeldiv on, et otsitakse uusi kombinatsioone.
Indias jm on noodistik tihedam, variante rohkem, aga seda keerulisem kuulata.
Mistap ma ei oleks väga kriitiline. Kui sõnad on uued, seade on uus ja päris üks-ühele pole viisi maha viksitud, siis ütleks lihtsalt "eks ta ole".
Jah, ega sihukesest jõledast reformierakondlikust, rahva näljasurma äärele kihutanud (isegi Inno olla alla võtnud!) politseiriigist polegi midagi paremat loota - plagiaat, kindlasti plagiaat! Kõik on ju halvasti, kuidas saaks siis miski hästi olla! Aga vot kui Onu Eedik võimule tuleb, siis lööb Eesti Eurovisiooni kohe kinni ja katsugu keegi midagi plagiaadist kobiseda, vaenlane saab kohe väärilise vastulöögi.
kas te kallid tarkpead tähismaad midagi sämpeldamisest olete kuulnud?
see pisike termin on aidanud äga palju uut muusikat tekitada ja lisaks sellele ka palju muusika stiile.
kui ei tea, siis kõige esimesena tuleb meelde a-rühma palmisaare lugu, mis sämpeldab õdede kõlarite tulen saarelt sämplit. ei see ei olnud tõesti cover lugu - see oli täitsa uus lugu täitsa teises stiilis ja täitsa eraldi seisev.
Mnjah, sämplimine sämplimiseks (ja kirjutan alla, et selle tehnikaga saab väga loomingulist kraami teha), aga vaevalt, et tavaline eurolugu kasutab miskit sämplimist, et võtabki ühest loost mingi audiokatkendi. Pigem on see plagiarismi teema ikkagi noodistatavate käikude varastamise ja uuesti lindistamise (teeseldes, et see on su oma ajusünnitis) küsimus. Kuigi samas, nagu Afanasjev juba eespool rõhutas, on diatoonilises süsteemis juba praktiliselt võimatu midagi tõeliselt originaalset teha.
no jah. tõnis mäe "koit" on ka boolero plagiaat. ja jana kase "laula mu laulu helisev hääl" on ka boolero plagiaat... samu rütme, mõni noot, sarnane harmoonia... kas tõesti arvate, et on lootust leida lugusid, mida varem pole kirja pandud?
14 kommentaari:
Tundub küll et kasutavad samasid nootisid. Ainult järjekord on veitsa teistsugune.
Olen täiesti kindel, et absoluutselt igale loole võib leida sarnase loo ajaloost. Muusikat on nii kaua tehtud, et võimatu on, et uus lugu ei sarnane ühegi eelneva looga!
Esineja nimi on ikka The Four Tops, "Reach Out I'll Be There" on loo nimi
Eks ta muidugi on väga sarnane, aga plagiaadiks on üldse keeruline miskit nimetada tänapäeval. Nimelt on siuke õnnetu lugu, et valge mehe helistikus on 7 nooti + otsimine noot, mis kordab alguse nooti. Kooskõlade arv on matemaatiliselt piiratud.
Sestap on tõenäosus suur, et puht matemaatilise tõenäosuse tõttu tuleb peaaegu sama lugu. Eriti lihtsamate meloodiate osas on suhteliselt kriis käes.
Sellest see nüüdismuusika kah nii reakodanikule ebameeldiv on, et otsitakse uusi kombinatsioone.
Indias jm on noodistik tihedam, variante rohkem, aga seda keerulisem kuulata.
Mistap ma ei oleks väga kriitiline. Kui sõnad on uued, seade on uus ja päris üks-ühele pole viisi maha viksitud, siis ütleks lihtsalt "eks ta ole".
Jah, ega sihukesest jõledast reformierakondlikust, rahva näljasurma äärele kihutanud (isegi Inno olla alla võtnud!) politseiriigist polegi midagi paremat loota - plagiaat, kindlasti plagiaat! Kõik on ju halvasti, kuidas saaks siis miski hästi olla! Aga vot kui Onu Eedik võimule tuleb, siis lööb Eesti Eurovisiooni kohe kinni ja katsugu keegi midagi plagiaadist kobiseda, vaenlane saab kohe väärilise vastulöögi.
Olge nüüd normaalsed! See küll samasugune lugu ei ole.
See on ju nii vana teema juba, mis ka siit kohvikust juba ammu läbi on käinud.
terv.iluspoiss
kas te kallid tarkpead tähismaad midagi sämpeldamisest olete kuulnud?
see pisike termin on aidanud äga palju uut muusikat tekitada ja lisaks sellele ka palju muusika stiile.
kui ei tea, siis kõige esimesena tuleb meelde a-rühma palmisaare lugu, mis sämpeldab õdede kõlarite tulen saarelt sämplit.
ei see ei olnud tõesti cover lugu - see oli täitsa uus lugu täitsa teises stiilis ja täitsa eraldi seisev.
palju õnne. inimesed.
Mikk,
Mnjah, sämplimine sämplimiseks (ja kirjutan alla, et selle tehnikaga saab väga loomingulist kraami teha), aga vaevalt, et tavaline eurolugu kasutab miskit sämplimist, et võtabki ühest loost mingi audiokatkendi. Pigem on see plagiarismi teema ikkagi noodistatavate käikude varastamise ja uuesti lindistamise (teeseldes, et see on su oma ajusünnitis) küsimus. Kuigi samas, nagu Afanasjev juba eespool rõhutas, on diatoonilises süsteemis juba praktiliselt võimatu midagi tõeliselt originaalset teha.
no jah. tõnis mäe "koit" on ka boolero plagiaat. ja jana kase "laula mu laulu helisev hääl" on ka boolero plagiaat... samu rütme, mõni noot, sarnane harmoonia... kas tõesti arvate, et on lootust leida lugusid, mida varem pole kirja pandud?
selle euroga pole eriti vigagi. erite veel praegusel muusikavaesel ajal. kui tõelist plagiaati tahte siis:
http://www.youtube.com/watch?v=9gF8MddmsQE
ja paar aastat hiljem tegi naissoo selle:
http://www.youtube.com/watch?v=ekOCy8WKWNw
ilma mingi viiteta. eriti hea on see mõtlik koht mõlemas loos.
"Koit" on tegelikult Vangelise 1492 : Conquest To Paradise põhiloo kaver.
Ah ära plära - mul muusikalise kuulmisega probleemi ei ole aga nende kahe loo vahel küll nii palju sarnasusi ei leia, et plagiaadiks nimetaks.
Idee stiilile, kujundusele ja viiteid Madonna Frozenile.
http://www.youtube.com/watch?v=m6SDMCLN5oM
Postita kommentaar