kolmapäev, 29. juuli 2009

Järjejutt Andrus ja Neinar, VII osa


Pilt seeriast "Punased laternad Brüsselis".

(eelmises osas: Andrus ja Neinar istuvad hotelli fuajees ja joovad õlut)

Andrus ja Neinar joovad all õlut, nendega on ühinenud Aivar ja üks tema kamraadidest. Teine kamraad saabub fuajeesse.

Neinar: (viipab teisele kamraadile) Noh, nüüd on siis kõik?
Aivar: Nüüd küll kõik. (saabuvale kamraadile) No võttis sul ikka aega!
Kamraad 2: Ma tegin nii kiiresti kuis suutsin...
Kamraad 1: (pugistab naerda) Korjasid kõik ükshaaval välja vä?
Kamraad 2: Jahh, raisk, ükshaaval!
Kamraad 1: Ja kätte said kõik, hää-hää?
Kamraad 2: (õhkab) Loodan.
Neinar: (sekkub) Mis teil seal oli?
Aivar: (õhinal) Näe, temal olid, nohh, mandavoskad, nohh.
Neinar: (kergitab kulmu) Tõsi või?
Aivar: Jahh, näe too sell võib tunnistada (osutab esimese kamraadi peale)
Kamraad 1: Jahh, olid küll, ma ise nägin, sellised väiksed.
Neinar: Nonoh, jas saite neist siis lahti?
Kamraad 1: Ma ei tea, ma tulin koos Aikuga tulema, aga ta ütles, et sai.
Kamraad 2: Jahh, ma sain lahti, pesin end puhtaks ja ropsisin riided ära.
Neinar: No nüüd on sul terve tuba neid mandavoskasid täis.
(kõik asjaosalised muutuvad kui lõigatult sõsisteks)
Kamraad 1: Ma ju ütlesin, et tuleb kõik läbi pesta!
Neinar: Need riided tuleb läbi keeta!
Andrus: (sekkub) Mis need nakkavad ka vä?
Neinar: Ja kuidas veel. Ma sain kunagi ja oli tükk tegu, et neist lahti saada. Mökerdasin omale mitu päeva mingit salvi peale.
Andrus: Kuramus, vaadake ette, kui ma peaks need oma naisele koju viima, siis... siis, kurat, mehed, siis te vastutate.
Neinar: Ahh, ära nüüd hakka. Las poisid teevad end korda. (Aivarile) Kuule, kas siin mingi apteek on läheduses. Mine too mehele rohtu. Las mökeradab end kokku.
Kamraad 2: (jälgib tegevust üha õnnetuma näoga) Ma siis jään täna siia.
Andrus: No muidugi, sina ei tule täna küll kuhugi.
Neinar: (Andrusele) Kuule, Anta, järsku me peaks ka siia jääma.
Andrus: (ärritunult) Kurat, meie ei jää täna siia! Ma olen seda sõitu, kurat, kuu aega ette valmistanud. Tom on kõik ära korraldanud. Raisk, sina (osutab teisele kamraadile) istud täna siin ja ravid end ja meie lähme välja.
Neinar: Oota, järsku peaks Aiku ka siia jääma, aitab teisel end kokku mökerdada.
Aivar: (ehmunult) Mina?!
Neinar: Jah, sina, sa oled ju nende ülemus. Kurat võtaks! Võta end kokku!
Aivar: Ma pole ju mingi arst!
Neinar: A kes meist siin on?! Ära prööka vastu. Tee, mis kästakse.
Aivar: (irooniliselt, kätt kõrva juurde viibutades) Just nii, söör!
Neinar: Ära siin ilgu. Tuleta meelde, mees, kelle armust sa selles ametis oled. Sa, kurat, pühiks muidu tänavaid kuskil.
Aivar: (sätib end lahkuma) No tore siis, nägemist!
Andrus: (jookseb talle järele, haarab särgist) Oota, kuramus, kuhu sa tormad. (Aivar peatub) Oota nüüd, räägime ilusti seda asja.
Aivar: (valjult) Mul pole siin enam midagi rääkida. Türa, te kasutate mind ainult ära, mina pean teile, kurat, lube välja tooma ja teie kuradi vaenlasi jälitama. Ja see on siis tänu!
Andrus: (veel valjemalt) Mida sa endale lubad?!
Aivar: (ajab selja sirgu) Just seda lubangi! Mina (rõhutatult), mina olen teile need ametid välja ajanud.
Neinar: (jookseb meeste juurde) Tasem, mehed, siin võib olla teisi eestlasi. Pärast kahetsete seda. Lepime nüüd ilusti ära. Teeme nii, et enne ei liigu me kuhugi, kui Aivar on toonud apteegist rohtu ja mehe aidanud kokku teha. Siis lähme kõik koos linna peale. Ega see möks takista kedagi, kurat, litsimajja minema.
Andrus: (laseb Aivari särgist lahti, rahunedes) Olgu, teeme nii.
Aivar: (rahunenult) Olgu, ma käin apteegis ära. (mõtleb hetke) Aga ma ei oska ju küsida. Siin, kurat, räägivad kõik toda frantsuusi.
Neinar: Kurat, helistame Tomile, tal on seal need noormehed, las toovad ära!
Andrus: Ei, las Tom toob ise ära.
Neinar: (võtab taskust mobiili) Ma helistan talle (valib numbri, ootab kõnet) Tom, Tom, sina vä? Kuule, meil siin on väike paanika. Ühel mehel on need satikad, noh, mandavoskad, noh, kuule, rohtu oleks vaja, käppelt. Muidu jääme linna peale hiljaks. Saad sa ära tuua? Mis? Sa oled klubis? Kellega? Ah? Kurat! Käi ära, ole hea mees! Ma hüvitan sulle. Jah. Samapalju kui eelmine kord. Ei jäta. Ole rahulik, kohe esmaspa kannan üle. Jahh. Viis tonni. Eurot ikka. Nagu eelmine kord. Võid kindel olla. Võta takso. Ma maksan kinni. (lõpetab kõne, paneb telefoni tagasi taskusse)
Andrus: (uudishimulikult) Mis toob ära vä?
Neinar: (noogutab) Mh-mh.
Andrus: Kaua tal läheb?
Neinar: Ei lähe kaua (naeratab kavalalt).
Andrus: (ärevalt) Mis ta veel rääkis, räägi!
Neinar: (nägu naerul) Ma pärast räägin.

Jätkub...

(Järgmises osas: mehed lähevad linna peale)

Kommentaare ei ole: