Veiko (alias Usk, Lootus, Armastus blogis Koguja Kroonikad) tsiteeris üht kommentaari Delfis:Sellist asja nagu humanistlik või ilmalik eetika pole üldse olemas.
Eetika aluseks on mitte parim ühiskonnakorraldus, või mõnus olemine, vaid Jumala Tahe. Viimane on aga sõnasõnalt kirjas Raamatute Raamatus.
Eetika aluseks on Jumala Tahtele allumine. Allumine küsimusi, tingimusi ega omapoolseid vastuväiteid esitamata.
Tänapäeva roostatav ja pehme humanistlik pseudoeetika on rajanud oma põhimõtted hedonistlikule alusele: inimesel peab olema hea, rahulik ja mugav elada. Mis selle tulemus on, seda me näeme ühiskonnas ise: kõikvõimalikud pahed lokkavad.
Jumal on seadnud inimesele absoluutsed piirid ja normid ning igaüks PEAB end seadma nende piiride sisse. Inimesel ei peagi nende piiride sees üldse hea olema, sest see kas inimesel on hea või mitte, ei oma mitte kõige vähematki tähendust. Inimene on ALLUJA, kes peab enda liha risti lööma ja alluma tingimusi esitamata Jumala Tahtele ükskõik milline see ka ei oleks. Kui Jumal nõuab, et inimene võtaks enda peale suurima valu ja loobuks valuvaigistiteks, siis peab inimene seda valu õnne ja rõõmuga vastu võtma ja olema rõõmus.
Ilmalik eetika on faktiliselt eetika puudumine. Ilmalik riik on perverssus.
Aga Erkki (blogis Mitmehelilise Närilise Seiklused) ütles:
Piiblijumal kui julm lapsevanem
Loen seda, kuidas Veiko Rämmel oma blogis tsiteerib üht Delfi netikommentaatorit, kel nii mõndagi ütlemist humanismi kohta ja kes siis raiub, et inimene peab alluma Jumala Tahtele®, isegi kui ta tunneb, et kannatab. Mis tundub ikka ilgelt võigas. Sest esiteks, miks peaks Jumal tahtma sundida inimest kannatama. Teiseks, aga kust me teame, et see Jumal, kellel on Tahe®, on tegelikult ka hea jumal. See piiblijumal võib lõdvalt olla ka kurjuse kehastus! Hell yeah, evil to the core. Mis tunduks ka loogiline, sest tegelikkuses on palju paralleele piiblijumala ning vägivaldse lapsevanema vahel.Siin ka üks pikem temaatiline jutt inglise keeles. Tõepoolest, miks me põlastame lapsevanemaid, kes sunnivad oma lapsi enda absoluutsete piiride sisse ja kelle piirid põhjustavad lastele kannatusi, isegi suurimat valu? Ent samas ülistame piiblijumalat, kes kohtleb inimkonda täpselt samamoodi, kui vägivaldne isa oma lapsi? Inimene võib ju piiblidogma alusel olla patune, ent ometigi oleme me vist ikkagi moraalsemad, kui meie endi kummardatud piiblijumal. Lihtsalt hämmastav, kui väga sunnib pimesi allumine autoriteetidele inimest allutama neid autoriteete üksnes kõige rudimentaarsematele moraalstandarditele, samas kui inimest, kel täpselt samad puudused, mis autoriteedil, me tormaks kohe karistama. Kel võim, sel õigus?
Mitte keegi ei saa olla rõõmus, kui ta kannatab. Kui ma peaksin valima mingi religiooni, ma oleksin ennem budist, sest vähemasti seal õpetatakse, et kannatustest on väljapääs. Monoteistlik kannatuste fetišeerimine on minu jaoks ääretult võigas. Kõigil ju ei ole sadomaso kalduvusi või mis?
--------
Aga mis teie arvate?
29 kommentaari:
Tervitused ja Juhan Saul Grossile Tallinna vanglasse. Juhul, kui ta jaanuaris pärast kahte kuud välja saab, siis loodetavasti istub ta oma viis kuud ka lähiajal ära. See muide juba tema neljas või isegi viies kriminaalkaristus.
Kes see jõuluajal nii pahatahtlik on? :)
Äärmiselt nõme on niimoodi jõuluajal teisele inimesele halba soovida. Mis inimene sa oled, 15:23?
Iiobi vagadus pannakse proovile
1Uusimaal oli mees, Iiob nimi. See mees oli vaga ja õiglane,
ta kartis Jumalat ja hoidus kurjast.
2Temale sündis seitse poega ja kolm tütart.
3Tema karjas oli seitse tuhat lammast ja kitse, kolm tuhat
kaamelit, viissada paari härgi, viissada emaeeslit, ja tal oli
väga palju peret; see mees oli rikkaim kõigist hommikumaalastest.
4Tema pojad käisid ja pidasid pidusid üksteise kodades,
igaüks omal päeval; nad läkitasid käskjalad oma kolme õe järele ja
kutsusid nad enestega sööma ja jooma.
5Aga kui pidupäevad olid ringi teinud, siis Iiob läkitas
käskjalad poegade järele ja pühitses neid; ta tõusis hommikul vara ja
ohverdas põletusohvreid, igaühe eest ühe, sest Iiob mõtles:
"Võib-olla on mu pojad pattu teinud ja südames Jumalat neednud."
Nõnda tegi Iiob alati.
6Ent ühel päeval, kui Jumala lapsed tulid ja seisid Issanda
ees, tuli ka saatan nende sekka.
7Ja Issand küsis saatanalt: "Kust sa tuled?" Ja saatan
vastas Issandale ning ütles: "Maad mööda hulkumast ja
rändamast."
8Siis Issand ütles saatanale: "Kas oled pannud tähele mu
sulast Iiobit? Sest tema sarnast maa peal ei ole: vaga ja õiglane
mees, kardab Jumalat ja hoidub kurjast."
9Saatan vastas Issandale ning ütles: "Kas Iiob asjata
Jumalat kardab?
10Eks sa ole teinud igast küljest aia ümber temale ja ta
kojale ning kõigele, mis tal on? Sa oled õnnistanud tema
kätetööd ja ta kari on siginenud maal.
11Aga pista ometi käsi tema külge ja puuduta kõike, mis tal
on! Kas ta siis õnnistab su palet?"
12Siis Issand ütles saatanale: "Vaata, kõik, mis tal on,
olgu sinu käes! Ära ainult pista kätt tema enese külge!" Ja
saatan läks Issanda juurest ära.
Vot selline on Issand Jumal.
kristlaste ainus argument on olnud ajast aega a la "raamatute raamat". no maitea, rumalus on selle usu nimi vast.
teadmine - valgus, uskumine - pimedus!
ken taur
team Erki
Maapealsetel inimestel on muidugi imelik mõelda, et isa laseb oma pojal surra, et päästa teised.Aga selles selles asi ongi, et poeg ei surnud, vaid tõusis üles igavesele elule.Isegi oma kesta võttis kaasa.Meie saame loota ainult hinge päästmisele.Vot nii, nüüd on teil jälle, mida järada.
Jaa, mis teha, ju ma siis olen nii loll lojus, et ei jaga üldse matsu, miks piiblijumal nõuab verd, ohverdust ja vägivalda selleks, et ta rahule jääks.
Õigupoolest ei saakski vist jumalat süüdistada, sest eeldatavasti seda jumalat pole tegelt olemaski. Küll aga on masendav, kui inimeste eneseväärikus ja -hinnang tambitakse mutta juttudega, et ta on patune ja ta väärib igavesi piinu, välja arvatud juhul, kui ta soostub võtma omaks teatud seisukohad ja oma elu seadma just nende järgi. Vaba mõtlemist umbusaldatakse ja seda püütakse lämmatada. Religiooni on peetud mõtteviiruseks. Sellest lähtuvalt ütleksin, et fundamentalism on selle viiruse kõige pahaendelisem ja ohtlikum ilming.
Endise kristlasena Erkkiga täiesti nõus, V. Rämmeli tsiteeritud kommentaar seevastu tekitab õõvastust.
Üks on vanatestamentlik eluvaade (Jumal, kes karistab), teine Uues Testamendis esitatud Jeesuse õpetus armastavast Isast ja inimestevahelisest vendlusest.
Kuid samas ei kattu Uue Testamendi Jeesust puudutav osa paljuski näiteks Urantia Raamatus, nn Uue Ajastu piibliks nimetatud (ristiusukiriku poolt "Saatana piibliks" nimetatud) raamatus äratooduga.
Näiteks puudub sealt Jeesuse lubadus minna ristile piinarikkalt surema, et seeläbi patune inimkond despoodist Jumalaga äralepitada.
Ka puudub URist näiteks igasugune põrgu-kontseptsioon.
Aga tsidaadist. Jah, elu ongi igavene. Meie kõigi jaoks. Ja ka kannatus on täiesti tavaline nähtus elukogemuste jadas. Kannatusest on alati võimalik midagi õppida. Ei maksa arvata, et Jumal meile kannatusi sepistab.
Universum on meie vastu heatahtlik. Siin Maal oleme lihtsalt üsna madalal arengupulgal - sellest need kannatused alguse saavadki.
Pauluse loodud doktriin - ristiusk - näeb peagi oma viimseid hingetõmbeid, sest Uue Ajastu tuuled on planeedil juba ammu puhumas. UR ennustab, et Jeesuse sõnum armastavast Jumalast kui Isast ja inimestevahelisest vendlusest saavutab siin lõpuks ikkagi võidu.
a.
Sry, liitsin oma mõtetes tsitaadiga kommentaari 18:20:
<...poeg ei surnud, vaid tõusis üles igavesele elule.>
Jah, elu ongi igavene. Meie kõigi jaoks.
a.
tsitaat: kas laps peab alluma reeglitele või võib teha kõike. Mis juhtub esimesel korral ja mis teisel? Koht mõtlemiseks.
On ka kolmas võimalus - reeglid peavad olema paindlikud, mõistlikkuse piirides.
Nagu ütleb üks mu tuttav: Ka absoluut on suhteline - suhtelisuse suhtes.
Head maailmalõppu! :D
Veiko - kui saladus ei ole, siis kus vanglas valvuriks olid?
Ja kas tõesti arvad, et on inimesi, keda ei annagi parandada? Ma ise isiklikult ikka loodan, et kõiki saab parandada. Aga inimesel endal peab muidugi tahmist olema.
Huvitav oleks kuulda su mõtteid sel teemal.
ULA, ühes lauses ütleb et palvetab selle päti Grossi eest, samas teises lauses ütleb et toetab teiste pättide puhul surmanuhtlust ja küürakat parandab haud. Et kumb on siis?
Kas mitte kristlike põhimõtete aluseks pole mitte see, et inimesele tuleb anda võimalus muutuda ja et elu on püha?
Paistab et see kristluse-värk on sul järjekordne petuskeem. Inno vaata ette, et Ira "ula peale" ei lähe , juba mingid priva meilid käivad :)
Mis siin aru saada on, kõik on ammu selge, ma saadan parem Innole meili et üks petisest pseudokristlane trügib tema Irale pükstesse :)
Küsimus Sulle Veiko.
Kuidas mõista Sinu juttu lootusetult kõveraks kavanud inimesest, kelle eest Sa palveid teed, kuigi Sa ei usu paranemisse?
Et palvetad ja samas ei usu palve täitumisse???
Ossa raisk, sul on naine või :)
Ära hirmuta :)
Mnjah, minu isa üles ka, et küürakat parandab vaid haud. Ma ise arvan, et Jumal võib küll imesid korda saata, aga inimene peab ka natuke kaasa aitama. Ma ei usu, et keegi on n i i paadunud retsidivist, et teda ei ole enam võimalik päästa. Muidugi, tarvis on tahet ja oskust end kontrollida, kuid kus on tahe, seal leitakse tee, nagu öeldakse.
Juss - Juss ei ole südames paha inimene, nii palju kui ma teda tunnen. Vahel pingutab üle ja ütleb ning teeb asju, mida tegelikult ei mõtle, aga südames paha ta pole. Ma ei tea, mis selle tema ja Eike asjaga saab, aga ma loodan, et nad suudavad kuidagigi kokku leppida nõnda, et nende tütar näeb mõlemat vanemat.
Surmanuhtlusest - ma osaliselt isegi nõustun ses küsimuses, sest on kurjategijaid, mille sooritanuid on väga raske inimeseks pidada ja keda ei olevat võimalik parandada (pedofiilid nt), aga kuna alati jääb võimalus, et riik eksis, siis surmanuhtluse puhul ei ole enam võimalik viga parandada, sest inimest enam pole.
Irja, milline on Sinu suhe religioonidesse ja ka antud teemasse?
Astroloogina võin oletada, et Sul kui juristil on tugev Jupiter. Samas ei jäta tugev Jupiter inimest ükskõikseks ka religioonide suhtes.
Parimat soovides
a.
God warrior!
http://www.youtube.com/watch?v=q3mDLsyn6ns
21:57, jah, sul on õigus, ma ei ole religiooni suhtes sugugi ükskõikne. Usun üht Jumalat, aga tunnistan ka kõikide teiste jumalate eluõigust.
Oikumeenik jah :)
Mu isa oli ka.
Lisaksin siia ka ühe tsitaadi, autoriks üks Eestimaal elav väga tagasihoidlik vaimne õpetaja:
religiooni nimel on küll palju kurja tehtud, aga ka rahu nimel sõditakse ja teaduse arendamise nimel tehakse loom- ja inimkatseid. inimene keerab alati vindi üle, kuhu ta iganes puutub.
kaasaja usutee suur viga peitub selles, et enamus usklikke mängib vaimuvilju (head iseloomu, a.). teeskluse halb maitse peletab usuteelt eemale kõik siirad inimesed. pole imestada, et usklikke põlatakse. nende manna ongi hapuks läinud.
religioosne hapu manna väljendub ilmalike inimeste hirmutamises, usklike rumalates emotsionaalsetes puhangutes, nende ilmalikes ja ainelistes palvetes, aga eelkõige selles, et pühakute kultus ja kiriklik hierarhia teeb inimesest tolmukübeme, kes seotakse raamatute surnud sõna külge.
religioossus on inimese loomulik eluvajadus nagu puhtuse pidamine. igatsus sisemise puhtuse järgi kasvab igaühes aegamööda. inimene pole tolm liivatera peal, vaid Kõigekõrgema laps.
religioon on kõige enam valestimõistetud kõikidest teedest, kus inimesed iial on liikunud.
a.
Ma ise liigitaks Irja usulisi vaateid umbes sedasi: kristlik deism.
Mis puutub surmanuhtlusse, siis nõustun, et selle süsteemi all tihti võidakse ära tappa süütu inimene, kes on süüdi lavastatud. Mis maksumaksja rahasse puutub, siis kas tõesti on surmanuhtluse süsteemi ülalhoidmiseks vaja vähem raha kui kurjategijate eluaegseks vangistuseks? Mis seda tõestab? Või on hoopis vastupidi?
Ja kas tõesti usuvad inimesed, et surm on rängem karistus, kui eluaegne? Surm lõpetab piinad kohe, aga eluaegne vang on kui elu lõpuni puuri pandud loom. Ja mis värk on terroristidega: mis nemad teeksid, kas kannataksid eluaegset alandust vangikongis või langeksid elektritoolis "märtritena"?
Kuldsed sõnad, a.
Ja Erkkilt huvitav tähelepanek. Tõepoolest, terroristid ju surma ainult ootavadki.
Minul aga selline mõte, et vanglakaristuse asemel võiks rohkem kohaldada koduaresti, eriti vähem ohtlike kuritegude puhul nagu näiteks pettus, kelmus jms.
Vastupidiselt nii mõnelegi muule Sinu saavutustele Veiko, imestan, et Sa pikaaegse Reformierakkonna liikmena pole poliitikas ilma veel teinud.
Meie jälle ei saa rohelistest kuidagi lahti :). Samas väga ei viitsigi pingutada, rohelised on täitsa ok erakond me meelest.
Roheline on ilus värv Irja ;)
Ei tea kas olen värvipime, aga minu arust on kerge rohelise varjundiga Su kaabugi;)
1Siis rääkis Iiob ja ütles:
2"Kuulge ometi mu sõnu
ja see olgu mulle troostiks!
3Olge minuga kannatlikud, siis ma räägin,
ja kui olen rääkinud, võite irvitada!
4Kas ma kaeban inimese peale?
Ja miks ei peakski mu vaim muutuma kannatamatuks?
5Vaadake minu poole, siis te ehmute
ja panete käe suu peale.
6Sest kui ma sellele mõtlen, siis ma jahmun
ja värin haarab mu ihu.
7Miks jäävad õelad elama,
saavad vanaks, võtavad isegi jõudu juurde?
8Nende sugu seisab kindlana nendega nende ees
ja nende järglased on nende silma all.
9Nende kojad on säästetud hirmust
ja Jumala vitsa pole nende peal.
10Nende sõnn kargab, ja mitte asjata,
nende lehmad poegivad loodet heitmata.
11Nad lasevad oma lapsukesi joosta nagu lambaid
ja nende noorukid tantsivad.
12Nad laulavad trummi ja kandle saatel
ning tunnevad rõõmu vilepilli häälest.
13Nad veedavad oma päevi õnnes
ja lähevad rahus alla surmavalda.
14Nad ütlevad Jumalale: "Tagane meist,
sest sinu teede tundmiseks pole meil lusti!
15Kes on Kõigevägevam, et peaksime teda teenima?
Ja mis kasu meil on, kui me ta poole palvetame?"
16Vaata, eks ole nende õnn nende endi käes,
õelate nõu minust kaugel?
17Kui sageli siis kustub õelate lamp
ja tabab neid õnnetus?
Kui sageli ta jagab oma vihas hukatust,
18et nad oleksid nagu õled tuules,
otsekui aganad, mida tuulekeeris hajutab?
19Jumal talletavat õela süü tema laste jaoks.
Ta tasugu temale enesele, nõnda et ta tunneb!
20Nähku ta oma silmad tema langust
ja ta ise joogu Kõigevägevama viha!
21Tõesti, ei ole siis rõõmu ta kojal pärast teda,
kui ta kuude arv on napiks mõõdetud.
22Aga kas võiks Jumalale tarkust õpetada,
temale, kes taevalistelegi kohut mõistab?
23Üks sureb oma täies elujõus,
kõigiti rahulikult ja muretult,
24reied lihavad ja kondid täis üdi.
25Teine sureb kibestunud hingega,
õnne maitsta saamata.
26Nad magavad üheskoos põrmus
ja ussikesed katavad neid.
27Vaata, ma tean teie mõtteid ja riukaid,
mis te minu vastu sepitsete.
28Sest te küsite:
"Kus on siis nüüd see võimumehe koda?
Ja kus on telk, milles õelad elasid?"
29Kas te ei ole küsinud teekäijailt
ega ole tähele pannud nende märguandeid,
30et kurjale antakse armu õnnetusepäeval
ja ta päästetakse vihapäeval?
31Kes kuulutaks temale näkku ta käitumist
ja kes tasuks temale, mis ta on teinud?
32Ja kui ta hauda viiakse,
siis hoolitsetakse isegi ta kääpa eest.
33Oru kivipangadki on temale magusad.
Tema järele lähevad kõik inimesed,
ja enne teda läinuid on arvutult.
34Kuidas te siis mulle toote nõnda tühist troosti?
Ja teie vastused - neist jääb järele ainult vale."
Postita kommentaar