reede, 15. jaanuar 2010

Tühjade kongideni on pikk tee

Kõik mis mul on
on minu vabadus
ja see on nagu lumepall
mis sulab

Hoian seda käes
nagu väikest klaasist lelu
mida tuleb raputada
et lund hakkaks sadama

Ma istun maailma serval
ja see pall on mu põlvede vahel

Kohe saab mõrvatust mõrtsukas
küüditatust küüditaja
ja varguse ohvrist varas

Nii on see alati enne lõppu
nii on see alati enne sula

Kellegi uks on taas lahti murtud
kellegi aken on purustatud
kellegi käed on taas kinni seotud
keegi on kongis kurvastanud
ja keegi on tahtnud
tõmmata viimast korda hinge

Kõik mis mul on
on minu hirm
ja see on muutunud kartmatuseks

Mis on vahetand lukud
parandand aknad
avanud kongiuksed
ja teinud igast surijast Laatsaruse

Ja me ei karda enam

Istun maailma serval
ja raputan lumepalli
millest hakkab tasa lund sadama

Kindlate usteni on pikk tee
purunematute akendeni on väsitav tee
tühjad kongid on veel valusalt viirastuslikud

Ent õhk lõhnab uuelt
ja läbi algava lumesaju

Seab oma arglikke sünnisamme
kevad