Saabus selline küsimus/tagasiside:
Üks, millest ma aru ei saa. Kas mitte ei õpetata tulevasi PR-spetsialiste ja tulevasi ajakirjanikke lausa ühes ja samas Tartu Ülikooli meedia teaduskonnas. Neid õpetavad samad õppejõud sama programmi alusel. Nii et PR-spetsid ja ajakirjanikud on samast põlvkonnast samade kooli-sentimentidega isikud, tuttavad või sõbrad lausa.
Inno kommentaar:
nii on.
Ent PRindus on mitu korda suurem bisnis kui ajakirjandus. Sellest eriti avalikult ei räägita. PR-mehed teenivad mitu korda rohkem kui ajakirjanikud. Valdkond on lai: alates lihtsamatest pressiteadetest kuni keerukamate operatsioonideni nagu avaliku arvamuse kujundamine. Isegi ministrite, presidentide kõnesid kirjutavad PR-mehed ja -naised.
Ka ülikoolis on PRis rohkem tudengeid kui ajakirjanduses. Ajakirjanikele vaadatakse ülalt alla.
Samas, ilma ajakirjanduseta poleks PRi. Mis võib kujuneda PRile kirstunaelaks, sest kui ajakirjandus nõrgeneb ning kokku kukub, siis kaob ka vajadus PRi järele (PRi ülesanne on eelkõige pesta puhtaks isikuid, kelle ajakirjandus on sitaga üle valanud). Või kui ajakirjandus hakkab ise PRi tegema (salaja, midugi), nagu see praeguse kriisi ajal on juhtunud.
Need pole ainult Eestile omased arengud, vaid üleilmsed. Ajakirjanike sissetulekud on väiksemad, ent neil on suurem vabadus kirjutada sellest, mis neile endile meeldib. PR-mees kirjutab ainult seda, mis kellelegi teisele meeldib. Ent ka ajakirjanik ei saa olla vaba, kui tema ülemus sunnib teda kirjutama midagi muud (näiteks on teada, et kui Hans H. Luigele maksta, siis kirjutab Ekspressi ajakirjanik vajaliku artikli). Sestap pakub blogimine kõige suuremat naudingut, kirjutada sellest, mis endale meeldib. Mis ei välista, loomulikult, et see veel kellelegi meeldib.
Nii et vabadus on ajakirjanduse vallas pöördvõrdeline teenitava tuluga, blogimises on vabadust kõige rohkem, ent tulud kõige väiksemad, PRinduses vabadust kõige vähem, aga tulud kõige suuremad. Mis tekitab PRinduses suuremaid pingeid, mida siis püütakse eri moel välja elada. Näiteks tuntud PR-mehed Toomas H. Liiv (Meola) ja Kaur Hanson avastasid enda jaoks pedofiilia.
12 kommentaari:
Nii et vabadus on ajakirjanduse vallas pöördvõrdeline teenitava tuluga - kiunatas Savisaare 200000-ahelais promeeteus.
200 000 on keskmise PR-firma jaoks 1 kuu eelarve. Blogija saab 5 aasta jooksul 200 000.
Ingrid - tuligi ülestunnistus, et Inno saab iga kuu blogist raha. 5 aastaga 200 tuhat, kuus seega üle 3 tuhande krooni. Ja see on see summa, mida ta summaks ei peagi.
Noja kui see jagada veel kahega, saame ühes kuus 1500 krooni, ja kuidas sellest maksta siis 7500 krooni suurust elatist?
P.R ses
Kes kirjutab Keskerakonna pressiteateid ja kas iga teade maksab tõesti 10 tonni? Kuidas see maksmine toimub?
kadepoiss
Kui Keskerakond neid tellib PR firmast, siis küll. Minu teada on erakondade palgal PR-töötajad, kes teevad selle töö ära palju odavamalt.
Inno kas Sina ei tahaks Keskerakonnale pressikaid kirjutada? Või kirjutadki Sa neid juba ammu?
fiepoiss
Aga mul on üks palve sulle,Inno.
Kas sa saaksid Savisaare abil välja võluda kolm iPadi?
Teile kummalegile üks ja kolmas minule.Kui ma saan selle iPadi siis ma hakkan toimetama Dublini uudiseid otseeetris.Riputan tolle omale kaela ja ööpäeva ringselt näete kõike kuhu lähen ja mida teen.
Näiteks,külastan peldikut ja te näete kuidas ma tõmban kolme sitase sõrmega seinale kriipse:)))
Ma ep teadnud sel põle kaamerat:
http://www.readwriteweb.com/archives/could_no_camera_be_an_ipad_killer.php
http://www.businessweek.com/innovate/NussbaumOnDesign/archives/2010/01/parsons_student.html
Mina neid ei kirjuta, selleks peaks olema erakonnal eraldi inimesed.
2009. aastal ühendasid Andreas Kaju, Ott Lumi, Liisa Svenningsson Past and Agu Uudelepp oma jõu ja nõu Meta Advisory Groupiks.Sellega sulandus pea poole sajandi jagu kommunikatsioonialast kogemust üheks tervikuks.
-------------
Nii kirjutatakse nende kodulehel!Vähe sellst veel,et kaks esimest on Respublika väga lähedane pedofiil Kaur Hanson'i sõpruskond,lisaks kõigele reklaamib AKaju ennast avalikkusle kui head
riigisaladuste tundjat ja seda PR tööd raams.Hm...Nii,et nüüd on ka selline uus seltskond PR firmade töömaastikul!"Super ju!"
Postita kommentaar