Väljavõte historylink102.com veebist.
Küllap on nii mõnigi mõelnud, et miks eestlased annavad leivale suud või et miks maha kukkunud leib üles võetakse. Et millest seesugune suhtumine leivasse, mis iseenesest pole teab mis väärtuslik toiduaine.
Lugesin äsja üht teksti vanade kreeklaste toitumistavade kohta, ja mis selgus, nad kasutasid leiba muu hulgas söögiriistana, kuna nuge-kahvleid nad ei tundnud, ning ühtlasi pühkisid oma käsi leiva sisse, mille nad siis viskasid maha koertele või orjadele.
Eestlased olid samuti orjad, ning võib arvata, et leivale suu andmine ning leiva üles korjamine tulenes sellest, et nad korjasid isandate poolt maha visatud leivapalu ja toitusid nendest. Irooniliselt võib märkida, et ka koer annab leivale suud, enne kui selle üles korjab. See on ilmselt eestlaste orjapõlvest pärit komme, mis on hilisemasse ellu üle tulnud.
Lisaks veel niipalju, et kreeklaste põhitoit oli kala, juurviljad ning puuviljad. Joogiks tarvitasid veega lahjendatud veini või vett. Magusainena kasutatsid mett, kuna suhkrut nad ei tundnud.
15 kommentaari:
Ega sa Inno Etkar-isanda poolt visatud maksumaksja kahesajale tuhhile enne lõunamaal läbilöömist suud anda ei unustanud?
ei unustand ega unusta ka sel aastal saadavale mersile ja talna kesklinna korterile, rääkimata naaritsanahksest kasukast ja teemantsõrmusest.
mis ei tähenda muidugi seda, et meil raha oleks, sest meil on näpud täitsa põhjas, kuigi etkar-isanda käest saadavale maksumaksja rahale anname kogu aeg suud.
Miks noormes neidu suudleb Eestis?
Eks ikka sellepärast, et kunagi Brežnev musitas kõiki armastatud vennasrahvaste liidreid, eks see jäi inimestele meelde ja nüüd teevad järgi, orjad rsk.
Te siin blogis paugutate vahest päris hästi, aga niimoodi leivast rääkida pole küll kena. Selle austamine on siinmail üldlevinud komme. Vana-Kreekat pole sobiv võrdlusena kasutada - oma vaadete ja nende väljendamise eest oleksite seal mõlemad juba ammu Sokratese kombel mürgikarikad pihku saanud.
Sellest, et te mitte ühtki inimest ei austa, on kõik juba ammu aru saanud. Aga see, et teil puudub austus ka leiva vastu, on uudiseks.
Mina väidan, et leib ei vääri mingit austust, kuna tekitab hulgaliselt terviseprobleeme.
sa jobu pole õiget leiba maitsnud...
poeturvast sööd lödipüks...
Njah, Inno teotas nüüd pisut eestlase püha lehma :)
Savisaare persevahesse jäänud jääkide limpsimisest toituvale paadialuste paarile on mõttetu hakata seletama sõna "leib" märgilist tähendust eestlaste jaoks. Las nad siis arvavad pealegi, et on järjekordse huvitava avastuse teinud.
leidsin postimehest e-ainetest rääkiva artikli kommentaariumist hea lähenemisega kommi:
"
närvi ajab see jutt : Liha söömine on eetiline vaid siis, kui oled oma liha ise kinni püüdmud ja maha koksanud. Ning siis süüa teda arganismi tarbeks, mitte õlu kõrvale lõputuks zakuskaks. Need, kes seda ei suuda, peaksid lihast loobuda, sest poest liha ostes on teiste tapmisel põhinev inimnauding ülemäära lihtsaks tehtud. Ja nüüd veel E aineid selles lihas liiga palju`? Aga seda pole vaja süüa nii palju, selles on point. Ja karma tegutseb, ja näitab vaikselt meile, et me polegi maailma valitsejad. Inimene tahab jube puhast toitu, tahab veel, et oleks valik lai, aga kas see toidu saamise viis on ka eetiliselt puhas, ei koti eriti paljusid. Nii et ega me ei ole seda ülimat puhtust oma toidus ära teeninud. Suitsuvorstide ja sardellide lõksutajad peavadki maksma hinda loomade tapmise eest nende e aintega. Vähemalt nii palju õiglust võiks siis olla. Tapke mulle loom, pakendage ta nii, et mulle pakend ei meenutaks kuidagi, et tegemist oli kunagi eluolendiga. Ja võtke e ained välja. Sest ma olen maailma kuningas, ma söön kõiki, ja olgu see kõik mulle tervislik. Ullult enesekeskne loom on ikka inimene.
Hakake miinuseid vorpima, ma lähen ostan aga hoopis oma lemmiktaimetoidurestost omale ühe mõnusa õhtusöögi: sõbrad-taimetoitlased tulevad külla, sööma hakkame. Täiesti tervislikult, ilmselt ka ilma eaineteta. Ja unustame selle maailma, kes elab nii totratte ja vastukäivate reeglite järgi.
Vinguda mõnest e ainest lihas, ja samal ajal eestlaste meeletus liha ületarbimises probleemi ei näe. Ise ju liigtarbite neid e-sid ju. Ükski talupoeg ei söönud kunagi iga päev liha.Ei olegi vaja lihavalku, on vaja loomset valku, ning nabertalu perenaine müüb ehk nats piima ja mune teile.
Lihtsalt mingite E listide lugemine on nii ühekülgne, nähke ka natuke laiemt pilti. Ja mõelge, et inimene võiks olla midagi enamat primitiivsest tarbijast.
Süüa tohiks vaid seda liha, mille omaniku oled ise ära tapnud, talle otsa vaadates. Nagu vanasti: oma liha tuli küttida.Keegi teine ei peakski liha sööma, ja e-ained on õiglane karistud ebaeetilise käitumise est. "
hiih, sind naljatilka!
sa ju annad endale aru, et
kreeklased ei söö mitte leiba vaid SAIA, innokene.
rahvad erinevates planeedi paikades on alati tera teisiti ilma vaadanud. see ongi meie maailma rikkus. mõttetu on võõrast vormi peale pressida, nõnda saad lihtsalt lombaka piparkoogipoisi.
Seoses leivaga selline lugu,et mõningad inimesed panevad levaviilud otse köögi laua peale...
Küsisin sellelt inimeselt,et miks ta asetab leivaviilu laua peale,ta vastas,et ta ju pühib alati laua lapiga puhtaks...selle lapiga mis ripub kraani peal ja millega nühitakse kraanikaussi jms.
Kas saab ükski lapp pühkida laua nõnda puhtaks,et sinna võib asetada leivaviilu?
Meie peres ei asetatud leiba laule,meil asetati leib alati kas leivalõikelauale või taldrekule.
Ja siis nõude kuivatamine...
Kuivatavad nõusid määrdunud lapiga...
Meil ei kuivataud kunagi nõusid.
Panime nõud liisule.
Kas saab ükski lapp olla piisavalt puhas,et sellega lükata üle nõude?
Lapid ju koguvad tolmu,käerasu jms.
Kas sa Inno võiksid teha loo hügieenist?
Ma olen pannud tähele,et inimestel on väga kummalised arusaamad hügieenist.
Näiteks,üke leedukas kasutas sama lappi laua pühkimiseks,nõude pesemiseks,ja kapi uste pühkimiseks ja ma ei imesta kui ka saabaste nühkimiseks-tema silmis oli siis puhtus kui läikis...kõik pidi läikima...rasv läigib samuti:)))
Minu jaoks seisneb koristamine ja puhtus bakterite hävitamises.
Noh,käsi pesen selleks,et baktereid hävitada,nõusid samal otstarbel jne.
Kuidas on lood teie majas?
mida kurat sa situd siin eestis kui mitte üks asi sulle ei kõlba.
Tõmba Kreekasse.
Kui võrdleks seda, millise vaevaga siin põhjas leib lauale ja soe tuppa saadakse ja kuidas lõunas kõik iseesnest kasvab on ju arusaadav, miks toitu peab austama.
Loomulikult pole leib kasulik inimesele, kes mitte midagi füüsilist ei tee- sa ,innu, ei tohiks üldse midagi süüa, pole lihtsalt ära teeninud.
Mis orjad? See "800 aastane orjaöö" oli ärkamisaegne idealiseeritud liialdus, et kujutada eestlaseid suurte kannatajatena.
Tegelikult toimus paras trallitamine ja sakslased ei saanud endale väga paljut lubada ilma, et talumehed poleks neid õhtuhämaruses kirvega maha löönud.
Eestlased on alati vabad mehed olnud.
Inno teadmised ajaloost on väikesed. Kuigi sõna "pärisori" sisaldab endas sõna "ori", ei tähenda see orja Kreeka mõttes. Pärisorjus tähendas lihtsalt suurt sõltuvust feodaalist ja see esines kõikjal Euroopas.
Kuni 17. sajandi lõpuni olid eestlased veel väga vabad. Sealtmaalt läks asi natuke karmimaks, kuid ikkagi on eestlaste võrdlemine orjadega liiast.
Postita kommentaar