Mingis mõttes sarnaneb praegune Eesti ühiskond 1980ndate alguse NLiiduga. Kus siis oli ühiskonna kriitika pea olematu, ülikoolides olid kinni pandud koguni sotsiaalteaduskonnad, mis uurisid avalikku arvamust. Kiusati taga nn teisitimõtlejaid ja paljusid kirjanikke, kelle teosed levisid põranda all. Levinud oli kriitika tembeldamine ohtliku välisvaenlase propagandaks ning kõiki kritiseerijaid vaadati kui rahvavaenlasi, kes ihkavad oma kodumaa hukku. Kriitika puudumine tõi omakorda kaasa stagnatsiooni, kuna mitte keegi ei julgenud enam tähelepanu pöörata ühiskonna tegelikele probleemidele, mis oli plaanimajandusest tingitud majanduse kokkuvarisemine ning üheparteisüsteemi kriis. Samuti lämmatas igasuguse kriitika vastane võitlus initsiatiivi, keegi ei julgenud enam välja tulla uuenduslike ideedega, kuna seegi võidi tembeldada rahvavaenulikuks. Käibele tuli väljend: initsiatiiv on karistatav. Ometi on initsiatiiv olnud aegade hämarusest see hoob, mis on inimkonda edasi viinud. Initsiatiivi puudumine omakorda toonud kaasa ühiskonna kängumise.
Kas ei tule tuttav ette?! Ka Eestis tembeldatakse kõik kriitikud, kes midagi julgevad välja öelda, rahvavaenlasteks, või suisa Kremli käsilasteks ja keda hakkab jälitama ning pealt kuulama Kapo. Võimuliidu poliitilisi vastaseid tehakse maha, kasutades selleks valitsuse käsutuses olevat riigi ressurssi. Ainuõigeks on kuulutatud vaid üksainus poliitika ning üksainus mõtlemine, kõiki kõrvalekaldujaid peetakse kui mitte vaenlase käsilasteks siis vähemalt vaenlase kasuks tegutsejateks. Valitsus on suutnud samamoodi mõtlema panna ka meedia, mis on kaotanud igasuguse kriitikameele ning kiidab takka igale valitsuse otsusele, kartusest, et vastasel korral võib Eesti kaotada oma iseseisvuse, kuigi Eestist on saanud NATO ja Euroopa Liidu liige, millega seoses on eesti rahvas toonud ohvreid just selleks, et kindlustada iseseisvust ning võimaldada elada ilma pidevalt vaenlast otsimata ja kartmata. Ent nüüd, kus Eesti iseseisvus peaks olema kindlam kui kunagi varem, levitab valitsus nägemust, et Eesti isesesivus ripub ikka juuksekarva otsas. Mis hoiab inimesi samasuguses hirmu-õhkkonnas, nagu oli omane ka NLiidus 1980ndatel, kus jäi mulje, et vaenlane luurab iga põõsa taga ning sepitseb kodumaa õõnestamist. Sellises olukorras on loomulik, et inimesed on hirmul ja ei julge kõvasti rääkida ega midagi ette võtta, istuvad vaikselt oma säästude otsas ja hoiavad hinge kinni. Sest olukorras, kus vaenlane võib kohe-kohe maale tulla ning kõik ära võtta, pole ju mõtet investeerida mingisse ettevõtlusse. Kui pole teada, mis Eestist üldse saab.
Loomulikult on see šokk neile inimestele, kes lootsid, et Eestist saab normaalne Euroopa riik selles mõttes, et siin mitte ainult ei eksiteeri, vaid ka kaitstakse selliseid demokraatlikule ühiskonnale omaseid väärtusi nagu arvamuste ja mõtete, religiooni vabadus ning rahvusliku ning rassilise diskriminiseerimise puudumine. Tegelikkus on hoopis vastupidine, ning mis kõige absurdsem, selle asemel, et lahkuksid, või meelitataks lahkuma siia kunagi saabunud venekeelsed inimesed, sunnitakse lahkuma eestlasi, kes olude sunnil peavad asuma elama teistesse riikidesse ning suure tõenäosusega enam Eestisse elama ei naase. Eesti riik sarnaneb oma Euroopa kolleegidega vaid selle poolest, et siin tegutseb parlament ja valitsus ning ametisse pannakse president. Kõik muu on aga puudu. Eestis puudub täiesti arvamuste vabaduse kaitse. Näiteks blogijad, kes demokraatia lipulaevas USAs on samamoodi kaitstud nagu ajakirjandusväljaanded, on Eestis jäetud täiesti saatuse hooleks. Kelle kodusid otsitakse läbi ja parastatakse veel takkaotsa. Niisamamoodi kiusatakse lausa riiklikul tasemel taga neid, kes avaldavad arvamusi, mis lähevad ametlikust joonest lahku. Selline arvamuste paljusus, mis peaks demokraatlikus ühiskonnas olema kaitstud kui kõige suurem vara, olulisem kui presidendi institutsioon, on Eestis jäänud ilma igasuguse kaitseta. Mistõttu on üha sagedasemad juhtumid, kus inimesi võetakse vastutusele ja kuulatakse üle puhtalt nende arvamuste või veendumuste pärast ning välisriikide kodanikke, kes julgevad Eesti valitsuse suhtes kriitiliselt arvamust avaldada, ei lasta karistuseks lihtsalt maale.
Rääkimata vabadusest meelt avaldada. Igasugune meeleavaldus tembeldatakse juba eos riigivastaseks teoks ning selles osalejad pannakse vangi, umbes nagu sada aastat tagasi, kui demokraatlikud väärtused Euroopas alles kanda kinnitasid.
Mis mind kummastama paneb, on see, et sellised demokraatlikud maad kui ütleme USA või siis Põhjamaad vaatavad seda kõike pealt, nii Eestis kui ka Lätis, kus demokraatlikke väärtusi samamoodi jalge alla tallatakse, ning nii vaikides kiidetakse justkui kõik heaks. Ma ei saa aru, miks on see nii, kas tõesti usutakse, et nõnda jätkates suudab Eesti jätkuvalt säilitada oma nö imelapse positsiooni?! Kuigi kõik näevad, et see nii pole. Läti, mis imiteeris Eesti majandusmudelit, on praegu omadega täiesti pees. Ning Gruusia, mis kopeeris poliitilist mudelit, on kaotanud igasuguse tõsiseltvõetavuse, on muutunud maailmapoliitikas kahetsusväärseks "juhtumiks". Eesti "ime" on olnud teistest parem võimekus ehitada Potjomkini küla, mille fassaad on võõbatud küll ilusaks, ent mille sisemus on läbinisti mäda, millele on juhtinud tähelepanu Eesti olusid hästi tundev Soome ajakirjanik Sami Lotila. Ka eurotsooniga liitumise protsess on puhas potjomkinlus, kus vajalikud numbrid lihtsalt mehaaniliselt kokku aetakse, mõtlemata tagajärgedele, näiteks sellele, et Eestis saab peagi olema Euroopa kõige kallim toit, elekter ja autokütus, kuigi inimeste sissetulekud on ühed väiksemad. Eesti traagika on see, et see potjomkinlus ei avaldu kõigepealt mitte Eestis, vaid neis maades, mis on suurte lootustega Eestist eeskuju võtnud, ent mis on selle tõttu ebaõnnestunud.
13 kommentaari:
Nonii. Täna hommikust siis Postimees ka tasuline. Siit USAst vaadates jääb seda va meediamaastikku eestis ikka vähemaks ja vähemaks. Ja ongi parem vist. Ei pea end mingi iba lugemisega eestist vihastama. See ei haaku ju minu igapäeva eluga mingilgi määral. Ainult kütan end üles mingite mõttetute teemadega.
Kogu eesti on üks suur Võsapetsi show.
Ma ei saa tegelt üldse aru, millele Postimees oma rahalugemisega mõtleb jõuda. Peale "näpud põhjas" sõnumi sealt ju midagi välja ei loe. Kes tahab lugeda oma raha eest Reformipropgandat ja seda, kui hea isake on kommunist Andrus Ansip?
Tänan, ei.
http://www.linecinema.org/newsz/drama-online/500863-kapitalizm-istoriya-lyubvi-capitalism-a-love.html
to 16.12: aga sa loe Inno ja irja blogi, sealt saad ülimalt objektiivse ja ausa ülevaate, mismoodi asjad käivad. Ja kui veel natuke kahtled, siis Kesknädal ja Pealinna panevad kindlasti asjad paika. Ja peaasi, et täitsa tasuta.
Kuidas Linnari sperma täna ka maitses? Kas maitseaineid ka vaja läks?
Michael Moore Capitalism Love Story
http://www.linecinema.org/newsz/drama-online/500863-kapitalizm-istoriya-lyubvi-capitalism-a-love.html
Peremees ja tema puudel
EKP Keskkomitee XI pleenum 09.10.1988a. Edgar Savisaare sõnavõtt.
Avaldati ajalehes «Rahva Hääl» 13.10.1988a.
Lõpuks. Olen siin kui KOMMUNIST ja saan väljendada vaid ühe kommunisti suhtumist. Kuivõrd vastuvõetav on see EKP Keskomitee pleenumile, eeskätt aga partei avalikkusele ja avalikkusele üldse, seda peavad muidugi teised ütlema. Mida minu arvates praegu ootab reakommunist parteilt?
Tooksin selle kohta mõned mõtted. Kõik me oleme nõus teesiga, et Partei peab koosnema eesrindlikest inimestest. Praegu on see esmatähtis. Midagi nähtavat selles suunas aga ju ei toimu. Kas siiski poleks õige aeg välja kuulutada parteiline mobilisatsioon perestroika toetuseks Eestis.
Ja see mees tõi mõne keskoina arvamise järgi Eestile iseseisvuse ja vabaduse. No lubage naerda
to 0.21
Kas sinu arvates tõi siis luuser Anzipp Eestile vabaduse? Muidugi Savisaar tõi - just sellelsamal parteikonverentsil, mida sa tsiteerid - kas sa olid ise seal?
Savisaar võttiski sellega tervel saalil sõnad suust - ta näitas ,et tema kui kommunist julgeb juhtida Rahvarinnet, mis on ainus arvestatav jõud terves nõuk. liidus, et RR julgeb ennast vastandada sellelesamale komparteile.
Ei ole küll kuulnud, et su sõber Anzipp üldse suud oleks paotanud aastatel, ku eestlased valisid poole. Savisaar valis rahvarinde ja vabaduse poole - kommunistina.'
Anzipp oli kommunist, jäi kommunistiks tol ajal ja on seda ka täna, juhtides Eestit uljalt stagnatsiooni, nagu sotsiaalteadlased avalikult märgivad.
0:21, Palun:
rehvormierakonna XI pleenum 09.10.2008a. andrus ansipi sõnavõtt.
Avaldati ajalehes «posti mees» 13.10.2008a.
Lõpuks. Olen siin kui REHVORMIST ja saan väljendada vaid ühe rehvormisti suhtumist. Kuivõrd vastuvõetav on see rehvormierakonna pleenumile, eeskätt aga partei avalikkusele ja avalikkusele üldse, seda peavad muidugi teised ütlema. Mida minu arvates praegu ootab rearehvormist parteilt?
Tooksin selle kohta mõned mõtted. Kõik me oleme nõus teesiga, et Partei peab koosnema eesrindlikest inimestest. Praegu on see esmatähtis. Midagi nähtavat selles suunas aga ju ei toimu. Kas siiski poleks õige aeg välja kuulutada parteiline mobilisatsioon euro toetuseks Eestis.
Näed siis, midagi pole sisuliselt muutunud!
Ja muidugi on kriitika puudumises eelkõige süüdi meie ajakirjandus.
Ameerika ja demokraatlik maa????!!!
Kuule Inno,no lõpeta ajupesu!!!
Vaata Michael Moore Capitalism:Love story dok.filmi mis jooksis Iirimaa ja Inglismaa kinodes.Kas too film jooksis eesti ekraanidel?
Selles filmis näidatakse Mart Laari sõpru kes andsid talle rahalise tunnustuse,nood maffia ristiisad Goldman ja president G.W.Bush on Laari sõbrad...
Miks eesti sotsid pole teinud sõna sellest filmist? See on järjekordne märk,et eesti sotsid on libasotsid s.o. korrumpeerunud ja seega marionetid ja pederastid...
See film jutustab väga palju USA-s ja maailmas toimuva kohta...pean toda veel vaatama ja siis üksipulgi lahti seletama...
Kas sa Inno ise pole tulnud selle peale,et see film läbi rääkida?
Tee sellest postitus ja too iga filmilõigu kohta kommentaarid...
igat filmilõiku võrrelda eestiga...
Kui otsid kriitikat siis mine ja külasta maarahvast ja sealt saad kriitikat nii palju kui soovid...
Mine ja küsi mida nad arvavad riigpoolsest abist põllumajandusliku ühistegevuse tarbeks.
Vaat Michael Moore filmi ja saa vääriliseks ajakirjanikuks:
http://elektritsaabtasuta.blogspot.com/2010/04/httpwww_29.html
Laenupakett maalekolijaile: jupikese maa ostu tarbeks, odava savi või põhumaja ehitamiseks,tütarettevõtte loomiseks,ning koolituseks.
http://www.elu24.ee/?id=256550
Evelin Ilvese sõnul ei taha tema pere enam poeleiba süüa
(152)
29.04.2010 13:52
Tõnu Lilleorg
Täna kohtus proua Evelin Ilves Tallinna Kuristiku Gümnaasiumi lastega ja ütles, et ostab leiba poest vaid paar korda aastas.
«Mu perekond ei ole enam sellega [poeleivaga - toim] nõus,» ütles Evelin Ilves, vastates ühe õpilase küsimusele, kas ta valmistab ise leiba või ostab poest.
Selleks, et eristada poetoidu ja kodutoidu maitset, pakkus Evelin Ilves õpilastele välja hoiduda nädal aega suhkrust ja maitsta siis tähelepanelikult poetoitu. «Siis saate aru, kui palju pannakse nendesse [valmistoitudesse - toim] sisse soola ja suhkrut, et meis sõltuvust tekitada.» Kodus valmistatud toit on teistsugune, ütles Evelin Ilves. Selle asemel, et teleka ees lebada ja mitmeid tunde arvutis istuda, võiks parem süüa teha ja raamatuid lugeda, lisas ta.
http://www.delfi.ee/news/paevauudised/arvamus/article.php?id=30753501
Evelin Ilves soovitab eestlastel korilasteks hakata
Evelin Ilves ütles, et tavalises toidupoes enam söögikõlblikku toitu ei müüdagi. Et toit on see, mis kasvab põllul ja metsas ning et poekraam on puhas keemia.
Lisaks Ilvese proua öeldule Eesti Vabariigi riigivõimud toetavad põllumajandusliku ühistegevust rahaliselt:
http://www.maaleht.ee/news/maamajandus/maamajandusuudised/article.php?id=30719551
http://www.omasaar.ee/index.php?content=artiklid⊂=41&artid=19054&sec=1
Kas võib arvata,et Eesti riigivõimud on alustanud väljakuulutamata kampaaniat "Eestlased maale elama" vää?
Kui nii siis minu palve on selline:
Kas Eesti riigivõimud saaksid välja sebida maale kolijaile laenupaketi millega noored saaksid muretseda jupikese maad ja sinna ehitada odava savi või põhumaja,ning veel raha meierei või autoehituse töökoja(noh,Eestis hakkab jõudsalt arenema elektriautotööstus)rajamiseks ja selle kõige tarbeks veel koolituse raha? Pangad võiksid oma laenupoliitikat muuta ja tulla vastu tütarettevõtete loomiseks maapiirkondades ja emaettevõtetele anda intressideta laenu tütarettevõtete loomiseks maapiirkondadesse.Ma pean silmas seda,et kinnisvara mullile võiks olla jäädavalt lõpp,et enam keegi ei peaks elama sellepärast,et kogu oma elu maksta kodulaenu...
Selle asemel,et kodu tarbeks maksta laenu kolmkümmend aastat,võiksid inimesed maksta väikeettevõtte laenu...No kurivaim,kõikidest ei saa suurettevõtjaid ja see kodulaen kurnab inimesed ära...peale kodulaenu võtta veel laen ettevõtte loomiseks läheb liiale...
Nii vast saavad hundid söönuks ja lambad jäävad terveks s.o. lambad saavad asuda maale elama...ja pagendatud inimesed saavad naaseda koduküladesse...
Emaettevõteteile võiksid pangad anda intressideta laenu selleks,et nood rajaksid tütarettevõtteid maapiirkondadesse ja just sellistele millistele kuulub tulevik.Kogu maailma majanduse trend on elektriautodel ja elektrituulikutel.
Emaettevõtted milledele Eesti riigivõimud ja pangad peaksid panustama s.o. andma intressideta laenu,et nood saaksid rajada tütarettevõtteid üle kogu Eestimaa:
http://ee2020.wordpress.com/category/eesti-asjad/
http://www.tigerprises.com/2010/04/eesti-kuumim-uus-elektrisoiduk-exo-bike-video/
http://elektritsaabtasuta.blogspot.com/2010/04/eesti-kuumim-uus-elektrisoiduk-exo-bike.html
Kui kõik eestlased elaksid maal siis riik säästaks ravikuludelt,kuludelt turvalisusele,kulutused lasteaedadele...
Eestlased peavad elama maal...see on meie iseseisvuse ja rahvuse arengu baas...
Postita kommentaar