Väljavõte Wikileaks'i avaldatud USA saatkonna memodest.
Nagu väidab Wikileaks'i poolt paljastatud USA Tallinna saatkonna memo 2006. aasta 14. septembrist, oli Eesti Raudtee juhtkond eesotsas Chris Aadnesen'iga valmis avalikustama üht uurimust, mille kohaselt olid Keskerakonna juht Edgar Savisaar ja Eesti Raudtee nõukogus istunud ametnikud (silmas on peetud ilmselt Savisaare poolt raudtee nõukokku pandud Jüri Ratast, tema eelkäija raudtee nõukogus oli endine majandusminister Meelis Atonen) Vene transiidifirma SeverstalTrans palgal viimase tütarettevõtte SpaceCom kaudu. Aadnesen oli valmis seda ülevaadet avalikustama juhul, kui Eesti valitsus ei oleks nõustunud raudtee 66% aktsiate omaniku Baltic Raul Services (BRS) tingimustega. Aadnesen ütles USA saatkonna esindajatele, et materjal on selline, mis "võtab maha valitsuse enamikes riikides".
Tekib küsimus, mis materjal see selline oli? Nagu selgub, näidati seda valitsuse tolleaegsele juhile Andrus Ansipile ja see oli siis ka põhjus, miks Ansip nõustus kiiresti raudtee aktsite tagasiostmisega, kuigi ta oli olnud sellele esialgu vastu. Ansip kartis valitsuse kukkumist. Mistõttu on see info ka põhjuseks, miks taandus Reformierakonna juhtkonnast endine majandusminister ja hilisem Eesti Raudtee nõukogu liige Meelis Atonen ning miks Ansip ei taha enam Savisaarega koostööd teha - lihtsalt Savisaare kaudu on võimalik valitsust pitsitada. Kui Ansip tahab valitsuse juhina jätkata, siis on tal koostöö Savisaarega välistatud.
USA saatkonna memo ütleb otse, et Savisaar oli Vene transiidifirma SeverstalTransi palgal:
see info on kindlasti teada ka president Toomas Hendrik Ilvesele, kuna ka tema on olnud Savisaare vastu. Küll aga pole Eesti võimud seda infot millegipärast avalikustanud, kartuses, et Savisaar võib poliitikast taanduda, misjärel pole võimalik enam Savisaare-viha õhutamise najal valimistel kerget edu saavutada ja on vaja hakata tegelema sisulisemate küsimustega. Kui arvestada, et kuriteo varjamine on ka kuritegu, on praegused Eesti poliitilised juhid kuriteos kaasosalised sellega, et pole avalikustanud Savisaarega seotud kuritegusid. Hiljutine idarahaskandaal on ainult jäämäe veepelane osa. Lihtsam on olnud hoida Savisaart nagu koera keti otsas, selle asemel, et temast vabaneda.
Taustaks niipalju, et Eesti valitsus eesotsas Andrus Ansipiga otsustas 2006. aasta sügisel osta ameeriklastelt tagasi 66% Eesti Raudtee aktsiatest 2,5 miljardi krooni eest. Vene transiidigigandi SeverstalTrans (uue nimega N-Trans) kontrolli all on Eestis juhtivad transiidifirmad E.O.S., nüüd Vopak E.O.S. ning SpaceCom. Seejuures oli SpaceComi juht Oleg Ossinovki enne viimaseid Riigikogu valimisi üks suurematest sotside toetajatest. Miks? Ja kes toetab endist Eesti Raudtee nõukogu liiget Jüri Ratast, kas samuti SeverstalTrans? Kas Severstal on Savisaarega koostööst loobunud?
Neile küsimustele võiks juhtivate lehtede ajakirjanikud vastuseid otsida, kui viitsivad.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar