Täna süttis Rakvere abilinnapea elektriauto, mis oli pandud garaaži laadima. Õnneks inimesed viga ei saanud.
Kuni asjaolude uurimiseni tuleks kõik Eestis kasutusel olevad Mitsubishi iMiev tüüpi elektriautod tagasi kutsuda, et vältida inimohvreid.
Elektriautodes kasutusel olevad liitium-ioon patareid on väga ohtlikud. Lühiühenduse korral, mis võib auto puhul tuleneda niiskusest, kuumeneb patarei üle ja süttib, nagu näha sellest videost:
4 kommentaari:
Enne kui elektrialast nõu anda võiks siiski fakte kontrollida - hetkel ei ole peamine "kahtlusalune" mitte auto, vaid vananenud juhtmestik, mis pidevat 16A voolutarvet välja ei kannata. Elektriautot tuleb laadida ainult selleks ettenähtud laadimiskohast, aga mitte suvalisest pistikust.
16A pole kodumajapidamises mingi erand: triikraud, pliit, pesumasin. Kui juhtmed seda välja ei kannataks, siis majad ainult lõõmaks.
Samas tuleb pidevalt teateid selle kohta, kuidas telefonid ja läpakad laadimise ajal "plahvatavad". Nüüd on järg autode käes.
to:anonüümne
ütle mis seda tarbib koduses majapidamises tava seinakontaktist 4kW?
16A*230V=3680W
Elektriauto laadija ei tarbi 16A voolutugevust, vaid laadimiseks on nõutav 16A kaitse nagu pesumasina vms puhul. Nende uute elektriautode laadijatele, mis praegu kasutuses on nõutav vaid 10A kaitse, kui veelgi täpsem olla, ehk sisuliselt tavalise koduse elektriradiaatori tase.
Postita kommentaar