pühapäev, 11. detsember 2016

Kuidas olla õnnelik

Inno viimane sissekanne meeldis mulle väga ja ma tahaksin sellele paar lauset lisada.

Esiteks - mitte miski ei ole tragöödia, kui sa otsustad, et see ei ole tragöödia. Sa oled õnnelik, kui sa suudad igast asjast, igast juhtumist, ka kõige sügavamast õnnetusest, mis sulle elus osaks saab, õppida ja seda enda kasuks pöörata. Ma kordan - mitte miski siin elus ei ole tragöödia, mitte miski ei ole lõpp, kui sa nii otsustad.

Teiseks - ma ei ole kuulnud rappaviivamat lauset, kui et ole õnnelik sellega, mis sul on. Ole rahul vähesega. Inimesed -  RAHULOLEMATUS on ainus, mis meid siin elus edasi viib! Rahulolematus teeb meist inimesed. Inimesed, kes ei ole nõus veel täna surema. Kes tahavad siin elus veel midagi korda saata. Endast märgi maha jätta. Kes ei ole nõus leppima sellega, mida neile pakutakse, vaid NÕUAVAD seda, mis neil vaja on.

Mu isale kuuluvad sõnad: „Võta alati kõik vastu, mis sulle pakutakse.”  See oli õppetund tema lapsepõlvest, kus üks tuttav tädi talle kausitäie maasikaid pakkus, aga tema viisakusest keeldus, ja teist korda tädi enam ei pakkunud. Ma olen hiljem aru saanud, et see käib elu kohta laiemalt. Elu pakub sulle kogu aeg, iga päev, iga tund uusi võimalusi. Ma ei mõtle siin maju või rahasid, vara, mis aheldab, vaid ELAMUSI ja KOGEMUSI. Neid, mis silma särama, südame põksuma ja vere vemmeldama panevad. Sageli jätavad inimesed need kasutamata - nendesamade majade ja rahade pärast, mis neid seovad. Neile tundub, et nad on nende suhtes kuidagi kohustatud. Üks suuremaid vigu, mis me siin elus aga teha saame, on elututele asjadele elu sisse puhumine. Elavate arvel. See ei tee meid kuidagi õnnelikumaks. Suurendab ainult süükoormat ja süütunne sööb meie seest viimasegi elurõõmu tükihaaval ära.

Ja veel - kõige hullem, mis sinuga siin elus juhtuda saab, ei ole sõda ega katk ega puudega lapse sünd. Kõige hullem, mis sinuga juhtuda saab, on IGAVUS. Igavus laastab hinge rängemalt kui mistahes haigus. Jah, igavuse kohta võib tarvitada sellist sõna nagu „tragöödia”. Kindel retsept igavuse enda ellu kutsumiseks on avada oma süda üle jõu käivatele kohustustele ja süütundele.

Aga kui sind veel igavus tabanud ei ole, kui sa suudad veel maailma avatud silmadega vaadata, oled UUDISHIMULIK ja valmis uuteks pealehakkamisteks (ükskõik kui mitu korda sa siis ka ebaõnnestunud oleks), siis oled sa juba praegu õnnelik inimene.

Kommentaare ei ole: