kolmapäev, 7. detsember 2016

SUPER! Soome 100. aastapäeva joogiks valiti Vana Tallinn!

Väljavõte Helsingin Sanomate veebist.

Aasta pärast saab 100 aastat vanaks mitte ainult Eesti, vaid ka Soome Vabariik. Soome 6. detsembril, Eesti 23. veebruaril. See on ümmargune ja tähtis päev, mille puhul valis Soome riik välja lausa pidupäevajoogi. Ja selleks sai eestlastele vana hea tuttav liköör Vana Tallinn. Ma ei tea, kas eestlased on omale juba pidupäevajoogi välja valinud, aga soomlaste otsus on kindlasti suur tunnustus Eesti joogimeistritele. Soomlaste endi liköörid põlati ametlikult ära liiga suure alkoholi sisalduse tõttu. Aga tegelikult ma arvan, et põhjus oli muus: Soome enda joogid on lihtsalt jälgid. Absintti, Salmiakki või Minttu, no mis pidupäevajoogid need on, eksole, mingid kastroolõlid ju.

Mulle meenub, et Vana Tallinn oli väga kõva sõna Venemaal. Kes selle sõjaväes ülemustele tõi, sai ilma jututa kohe puhkusele. Ilmselt üks Eesti kuulsamaid ja paremaid kaubamärke, mida Eestis ei osata eriti hinnata.

4 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Minu teada saab Eesti Vabariik 100-aastaseks ikka ülejärgmisel aastal....

ann ütles ...

Mesimuraka(mesimarja)liköör on soomlaste spetsialiteet ju ja selle täidisega on kommid ka, päris head. Kunagi (kui ma veel ei olnud rase/ei imetanud) sai selliste asjadega maiustatud...

Anonüümne ütles ...

Huvitaval kombel on mõned soomlased väga kurjad seepärast et nimelt Eesti naps aastapäevajoogiks valiti.

Anonüümne ütles ...

Soome saab 100-aastaseks järgmisel, Eesti ülejärgmisel aastal