pühapäev, 29. jaanuar 2017

Rail Balticust ausalt ja avameelselt

Ega siin midagi pikalt rääkida või kirjutada polegi. Rail Balticu vajadus tekkis siis, kui Islandil purskas vulkaan ja euroametnikud ei saanud Brüsselist tulema ega sinna mindud. Siis leiti, et kiiresti oleks vaja kiiret rongiühendust ja kuivõrd kõik Eestit puudutavad tähtsamad otsused tehakse täna Brüsselis, siis ...

Aga tegelikult ka. Kas on vaja kõike seda jama, mis selle raudteega kaasneb üksnes selleks, et rahuldada paari nädala jooksul mõnesaja ametniku vajadusi, ja seda iga 10 aasta tagant või umbes nii, mil selline probleem võib esineda. Ok, need ametnikud on tähtsad, aga kas ikka nii tähtsad?

Tegelt oleks ju vaja Eesti-sisesed raudteed korda teha. Pisar tuleb silma, kui vaatan, kuidas Võrumaa ettevõtjad ja inimesed ootavad ligi 50 km Võru-Valga raudteeühenduse taastamist, aga seda ei saa teha rahapuudusel. See oleks hea tuhandetele inimestele, kes veel Kagu-Eestisse elama on jäänud, Näiteks Valgast, mis on täiesti Jumala poolt hüljatud piirkond ja kus juba kortermaju kokku lükatakse, oleks hea Võrus tööl käia. Samas Võru ettevõtjatel pole, kust omale tööjõudu hankida.

Kiiret rongiühendust oleks vaja Tallinna ja Tartu vahel ning Tallinna ja Pärnu vahel, aga seal oleks samuti hea, kui on ikka mõni peatus ka vahepeal, mitte nii, et on Tallinn ja siis Pärnu ja siis Riia. Mis kuramuse kasu on Eestile sellisest raudteest. Ma mõtlen päriselt ka!

Minu meelest tuleks raudtee teemal uuesti kainelt maha istuda ja asja üle järgi mõelda. Et kas on mõtet miljardeid riigi ja rahva raha magama panna mingile projektile, millest on rahvale ainult kahju, kui arvestada neid kannatusi, mida Rail Baltic kaasa toob.

6 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Rail Balticut me toetame, kiiret ühendusteed Euroopaga on väga vaja. Te ei oska kulusid perspektiivis vaadelda, ära tasub RB küll, kuigi see on muidugi pikaajalise tasuvusega.

Ainuke tõeliselt negatiivne aspekt RB juures on see, et pärast selle valmimist jääb hulk rekkamehi töötuks ja peab ümber õppima. Aga selleni on veel aega.

Inno ütles ...

See on mingi udujutt. Ma ei tea Euroopas kohta, kus kaupu kiirrongiga veetakse. Pole kohtagi, kus asju maha laadida. Samas sadamad on kõik kaupa täis.

Anonüümne ütles ...

Hei, ma siin ennist juba kommenteerisin, et mis TASUVUSEST saab rääkida ilma tasuvusuuriguteta??? Niisugune prognoosimine on kohvipaksult ennustamine ehitajatele sobivas suunas. Huvitav, miks kommentaar kohale ei jõudnud?

RB tasuvusuuringut alles tehakse, aga juba enne on teada, et tasub ära? No on lihtsameelsete kamp. Ja merekaubaveod katkevad päevapealt, eks ole? Ja autotransport ka? Ja meile tekivad tohutud reisijatemassid, mis on võrreldavad Peterburi-Helsingi vahelise liiklusega? Ja keegi ei tule selle peale, et võrrelda Tallinna-Eesti elanike arvu Peterburi-Helsingiga? Kõik eestlased imikust raugani hakkavad kolm-neli korda aastas Kaunases korvpallivõitslustel käima?

Anonüümne ütles ...

Tasuvusuuring (AECOM-i oma) on tehtud ja selle järgi on selge, et EI TASU ÄRA ei pikas ega lühikeses perspektiivis. Lugege siit:
http://www.tja.ee/rail-baltica-tasuvusanaluus/

Triin ütles ...

Mõttetu projekt! Ei saa aru, milleks seda vaja? Aga nagu näha - Euroopa Liidul raha küll ja küll.

Anonüümne ütles ...

See praegune tasuvusuuring on teostatavusuuringu osa, seda ei peeta usaldusväärseks, sest uuringu teinud firma varasemate uuringutega on olnud jama. Et uuring on tellitud ebausaldusväärselt firmalt, seda ei vaidlusta isegi RB pooldajad, praegu on tellitud uus uuring uuelt firmalt.

Seega ametlikult aktsepteeritavat tasuvusuuringut ei ole. See on tellitud ja seda alles tehakse, aga see valmib... millalgi peale allkirjastamist.