teisipäev, 25. aprill 2017

25. aprill. Käisime saiakesi ostmas ja hüppasime muddy puddle'is. Roosi oskab juba natuke vene keeles suhelda



Tegus hommik Roosiga. Inno avastas, et saiakesed on otsas. Kas te ei viitsi Katariinas käia ja saiakesi tuua, küsis ta, vaadates minu ja Roosi otsa. Roosi oli kohe nõus ja hakkas rõõmsalt hüppama: „Hakka-mine, hakka-mine!”  Mina veel kahtlesin, sest ilm on jätkuvalt sitt. Väga sitt. Külm ja niiske. Tahaks hoopis teki all passida ja et keegi mulle sinna kohvitassi kätte tooks. No Inno muidugi hommikul tõi ka, nii et plusspunktid selle eest.

Aga Roosi ei jätnud. „Tule, tule!” kamandas ta mind riidekapi juurest. „Käsi, käsi!”  No mis mul üle jäi, kui laps nii ilusasti kutsus? Ajasin ennast ohates püsti ja hakkasin Roosile riideid selga panema. See ei läinud nii hõlpsalt. Nimelt tahtis Roosi tingimata, et ma talle tema roosa jope selga paneksin. Aga roosat jopet ei saanud selga panna, sest Inno oli selle eile pessu pannud. Kui võtsin selle asemel riidepuult hoopis tema sinise mantli, siis raputas Roosi alguses pead ja jooksis eest ära. Kuidagi õnnestus mul talle siiski selgeks teha, et sinine mantel on sama hea kui roosa jope, ja me saime välja.

Trepikojas nägime meist korrus allpool elavat toredat vene prouat, kes hakkas kohe Roosiga vene keeles vadistama. Roosil oli tädi nägemisest hea meel, ta naeratas talle oma kõige nukulikumat naeratust ja ütles pärast hüvastijätuks veel „Pakaa!” ka - täpselt nagu tädi temale.

Käisime toidupoes ja pärast seda Katariinas. Ostsime viis veel sooja saiakest - moonisaiad Juulile ja korbid Innole ja Roosile. Juulike korpe ei söö ja Roosi ei söö jälle moonisaiu. Inno sööb mõlemaid.

Teel koju korjas Roosi üles mõned kivid ja puulehed ja mängis nendega. Ja juba olimegi oma maja ees. Mina tahtsin kohe tuppa minna, aga Roosi arvas, et enne seda võiks teha mõned hüpped muddy puddle'is ehk maakeeli poriloigus. Meie trepikoja ees on nimelt üks paraja suurusega poriloik ning Roosi ei unusta ses kunagi hüpata, kui sellest mööda läheb. Nii ka täna. Käis see tal nii:



Roosile tuleb meelde, et puddle'id on selleks, et neis hüpata.



Ja seab kohe sammud otsustavalt puddle'i poole.



Nii see poriloigus hüppamine käib.

Olles natuke hüpanud, tekkis Roosil veel mõte end puddle'isse pikali visata, aga seda ma enam ei lubanud. Läksime tuppa, kus Inno ja Juuli juba kannatamatult saiakesi ootasid.

Kommentaare ei ole: