reede, 22. aprill 2022

ISA SÜNNIPÄEV


 Täna saanuks mu isa Georg, kes sai nime legendaarse maadleja Georg Lurichi järgi, 95-aastaseks :)

Nii tore oleks temaga täna maailma asju arutada. Seda tegime me sageli - istusime koos köögilaua taga, jõime kohvi ning arutasime maailma asju. Või siis kohvikus või restornis - pildil oleme Tartu restoranis La Dolce Vita isa 80ndat sünnipäeva tähistamas. 

Tahaksin teada, mida arvaks isa koroonast, mida sõjast. Kas ta oleks mures või optimistlik. Mida t minul teha soovitaks. Aga ma tundsin teda nii hästi, et ma tegelikult tean, mida ta mõtleks ja ütleks. Ta oli loomult päikesepoiss, kel kogu aeg suu ntuke naerul - täpselt nagu siin pidlil. Ta ei kaotanud lootust ka oma elu kõige pimedamal ajal Vorkuta vangilaagris, kus ta kaotas oma juuksed ning kus ta jalad toitainete puudusest mädanema läksid. Ta oli seal kaheksa aastat, aga ta tuli ikka tagasi naeratavana. Ega vihanud oma pärastises elus mitte kedagi, ühtegi inimest ega ühtegi rahvust. Tõsi, ühe erandiga - kui isa lehes Stalini pilti nägi, siis sodis ta selle alati pastakaga ära. Need olid ainsad korrad, mil ta ägestus.

Isa jälgiks kindlasti praegu uudiseid suure huviga. Ta tellis endale kõiki ajalehti ning vaatas iga päev päevauudiseid. Õppis 80-aastaselt arvuti kasutamise selgeks. Ta elaks ukrainlastele kaasa ning imetleks nende vaprust. Ta ise läks 44. aasta suvel vabatahtlikuna rindele, olles 17-aastane, ning kui ohvitser poleks teda Keila staabi õuelt kättpidi ära tirinud, siis oleks ta oma uljuses sinna jäänudki. Mul on hea meel, et oli see ohvitser, kes ütles 17-aastasele Georgile, et "sina mine nüüd ära koju, mina katsun edasi Saksamaale pääseda." Tänu sellele jäi isa ellu ning sündisime meie - Eino, Vello ja mina.

Kallis isa, homme on minu raamatu esitlus. Sina olid mu suurim fänn ja ma nii väga tahaksin, et sa saaksid olla homme koos minuga. Nagu sa olid mu luulekogu esitlusel kakskümmend aastat tagasi Tallinna Kirjanike Majas, kas mäletad? Mul oli ka siis hirm, aga sina olid minuga ja ma mõtlesin, et mitte millelgi muul ei olegi tähtsust. Hoia siis mul ka homme silm peal, eks? Homme on Jüripäev, sinu nimepäev. Ja Shakespeare'i sünnipäev ka :) 

2 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Leniniga samal päeval?

Irja ütles ...

Leniniga samal päeval :D