pühapäev, 24. aprill 2022

NATOSSA TAI HELVETISSÄ EHK 51-53 REISIPÄEV :)


 No nii, täna oli siin ookeani ääres soe päev :) Pilved ja vihmad on läbi ning taevas siras soe päike, mis polnud aga liialt kuum. Ookeani pealt puhus kogu aeg mõnusat jahedat tuult, nii et oli hea, kerge jalutada. Sooja 16 kraadi, aga see pole nagu Eesti 16, vaid tundub palju soojem. Avastasime täna Baleali - enne ei saanud, oli liiga külm - ja jalutasime siin natuke ringi. Leidsime ühe toreda sushika ning pärast seda veel ühe toreda restorani, kus suured praed maksid seitse eurot (Algarves olid poole kallimad - 11-12). Võtsime ühe bacalhu brasi (tursk purustatud kartuliga) ning alentejano (lihatükid merekarpidega). 

Istusime sinna maha ning lapsed jooksid restorani sisehoovi mängima. Seal oli ka kaks portugali tüdrukut, kellega Roosi kohe mängima jooksis - ta on meil selline julge :D Üsna pea öeldi teineteisele juba "Olá!" Väike Ella sibas ka sabas ning üritas isegi puu otsa ronida - sel naksakal tegelasel tuleb kogu aeg silma peal hoida! Nüüd me siis teame, kellesse tema on :D  Kui mina olin väike, siis oli mul ka alati vaja puu otsa ronida ning kukkusin sealt ka päris mitu korda alla :D

Täiesti üllatuslikult istusid meie kõrvallauas kaks soomlast. Ma alguses ei saanud aru, et soomlased, aga kui ma lastega eesti keeles rääkisin, siis ütles hallipäine härra väga sõbralikult: "Hei, naapurit!" ehk "Tere, naabrid!" 

Ja: "Pian NATOssa!" ehk "Kohe oleme NATOs!" 

Et see NATO on soomlastel meeles isegi Portugalis puhates. 

"Joo," ütles Inno ning lisas: "Tai siis helvetissä." Ehk: "Või siis põrgus!" 

Kes ei tea, siis Inno armastab nagu minagi musta huumorit. Soomlased ka, no mina olen ju ka soomlane.
"Joo!" naeris sõbralik vanahärra vastu. 

Aga sellesse restorani läheme kindlasti tagasi. Kui juba soomlased seal käivad, siis on see raudpoltkindlalt soodne ning hea :D

Aga maskid! Sellest pidin ma ju rääkima! Alates eilsest kadusid siis Portugalis pidulikult ära siseruumides kohustuslikud maskid ning minu esitlusel neid enam kandma ei pidanud. Ma enne närvitsesin ka selle pärast - et kuidas nii pikalt selle maskiga hakkama saada. Aga just 23. aprilli hommikust alates kadus see kohustus ära ning portugallased on väga rõõmsad. Seda võis eile näha ka kaubanduskeskuses, kuhu pärast esitlust suundusime - seal oli täielik "laulupidu" ning parklas olid vabad vaid invakohad :D Nii et nüüd saab siin jälle vabalt hingata. 

Jääme veel mõneks ajaks siia, sest plaanis on veel mõned üritused seoses raamatuga, aga neist ma veel esialgu pikemalt ei räägi ;) Las säilib natuke põnevust ka :) Esialgne plaan on olla mai lõpuni ning vaadata siis edasi, kas jääda veel pikemaks või hakata vaikselt Eesti poole tagasi sõitma :) 

Lisan pildikese lastest mänguhoos :) Ella ei jää Roosist maha :D 

Siin veel üks pilt: 

3 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

NATO tähendab Soomele senise rahu asemel sõja valimist.
Tahaks ühtegi argumenti, miks Soome peaks täiesti normaalsed suhted Venemaaga lambist ära rikkuma?

Frei ütles ...

Millessegi "astuja" ei tohi lähtuda vaid hetkeolukorrast. Kui Putja võim kaob minevikku, siis NATO liige ei tohi enam Venemaalt toormeid otse osta (nagu oli Eestiga).
Eestile annavad naabritest natokad muidugi julgestust juurde. Me jääme justkui peopesa sisse ja Soome on sõjaliselt üllatavalt võimekas, keda kardavad isegi venelased!

helle ütles ...

Kas koos Putja võimu kadumisega saaks Venemaast normaalne Euroopa riik, kellel on oma naabritega head vastastikku lugupidavad suhted? Vaevalt seda juhtub. Senikaua on NATOs julgem kui NATOst väljas.