neljapäev, 3. november 2022

KIIRABIS EHK URGENCIAS


Õnnestus mul siis täna Portugalis Portalegre linnakeses Urgencias ehk kiirabis ära käia. Üleeile tekkis mul nimelt väike rasedusega seotud mure. Ei hakka pikemalt kirjutama, aga mure polnud üleliia suur, aga ka mitte selline, mida täitsa tähelepanuta jätta. Tuntud paniköörina ma terve päeva googeldasin oma sümptomeid ning ajasin sellega ka Inno närvi. Täna hommikul ütles Inno, et aitab, käime Portugalis ära. Miks Portugalis? Aga sellepärast, et Portugalis räägivad kõik inimesed inglise keelt. Kui mõni üksik välja arvata. Erinevalt Hispaaniast, kus mõni üksik seda oskab :D 

Sõitsimegi siis Portalegresse ning otsemat teed Portalegre ainsasse haiglasse. Täpsemalt kiirabisse, sest ma kujutasin juba teab mis stsenaariumeid ette ning tahtsin kiireid vastuseid. Registratuuris võeti mult lahke naeratuse saatel vastu Euroopa ravikindlustuse kaart, mida meil on juba kord Juuli pärast (kui ta oli kolmene, olid tal Portugalis krambid ning me kutsusime kiirabi, kes saabus pärale mootorratastega; kaks ägedat kiirabitöötajat mootorratastel, kes kutsusid kohale kiirabiauto ning toimetasid mind koos Juuliga lähimasse haiglasse) vaja läinud. Seejärel juhatati mind saali, mis kandis nime Sala de Espera. Ehk siis ootesaal. See oli inimesi täis ning ma kujutasin ette, kuidas mul tuleb seal vähemasti tund aega passida. Kui mitte kaks. Aga imede ime - olin vaevalt viis minutit istunud, kui mu nimi juba välja hõigati ning juhatati tuppa, mil kiri: Triage. Ehk siis triaaž. Mind seal vastu võtnud meedik inglise keelt ei osanud, aga kohe kutsuti kohale üks teine, kes oskas. Rääkisin, et olen rase ning ilmselt üheksas nädal - helistasin nimelt hommikul Lõuna-Eesti haigla valveämmaemandale ning too arvas, et üheksas. 

Seejärel viidi mind üles günekoloogiaosakonda, kus paluti natuke oodata. Viie minuti pärast tuli ülisõbralik nii umbes 40-aastane meesarst, kes rääkis väga hästi inglise keelt. Rääkisin talle oma mure ära. Tema küsis mult mõned täiendavad küsimused ning ütles, et teeb mulle nüüd ultraheli ära. Minul muidugi süda värisemas, et mis sealt võib kõik välja tulla. Kuid polnudki midagi hullu. Lootekott oli täiesti olemas ning pärast mõningast otsimist tuvastas arst ka embrüo :D Nii et nüüd on mu rasedus ka arsti poolt kinnitatud. Ainult et mitte üheksas nädal ei ole, vaid seitsmes. Täpsemalt seitse nädalat ja üks päev.

See oli küll tohutu kergendus. Aga tagasiteele ma veel asuda ei saa, sest nädala pärast tahab arst mind uuesti näha. Ahjaa, küsiti, mis on mu amet. Kuuldes, et kirjanik, ütles arst, et siis pole vaja muretseda, kuna kirjanikud ei pea raskusi tõstma. Voodirežiimile mind ei pandud, jalutada tohin, aga mitte füüsiliselt pingutada.
Sedasi :) Pärisarst oli ikka hulga targem kui dr Google :D Minge alati pärisarsti poole, muidu muretsete end hulluks :D 

Kommentaare ei ole: