neljapäev, 14. oktoober 2010

Manki-biz Eesti ajakirjanduses

Väljavõte Postimehe veebist.

Muide, Ajakirjade Kirjastuse tegevuses uudisnuppude müügi osas pole midagi uut. Sellega on tegeldud aastaid ning see on olnud selle kirjastuse omanikfirmadele, Postimehe ja Ekspressi grupi juhtidele Mart Kadastikule ja Hans H. Luigele teada. Raha, nagu öeldakse, ei haise ning selle raha nimel on ka kõige meedia-eetilisem suur ajakirjandusjuht valmis teatud hetkel silma kinni pigistama. Suurtele on Eestis kõik lubatud, nad saavad panna "tuima", sest nad tunnevad end Eesti mikroskoopilisel meediaturul kõigutamatutena ning, piltlikult öeldes, teha mida tahavad. Tarbija on sunnitud kõik alla neelama. Ka selle, kui neile ette söödetud teksti eest on meedia-agentuuridelt raha võetud. Mis ei takista ka tarbijalt topeltraha sisse kasseerimast.

Sellist omalaadset eestimaist meedia manki-biz-i ei saa lubada endale väiksemad firmad nagu näiteks Äripäev, mis oli ka ainus, kes uudisnuppude müügi mõned päevad tagasi avalikustas ja selle nö suure kella külge pani. Halenaljakas on jälgida nüüd sellesama Ajakirjade Kirjastuse ühe omanikfirma, Postimehe reaktsiooni, mis annab nuppude müügile hävitava hinnagu. Kamoon, kulla sõbrad, see on olnud teile ju ammu teada asi! Te töötate samas majas, olete kogu aeg teadlikud, mis mäng käib. Miks te alles nüüd ärkate?!

Seda pornot, mis Ajakirjade Kirjastuses toimub, on olnud juba aastaid hale vaadata. Kuidas ajakirjanikud, kes täidavad "juhtivate" ajakirjade sisukülgi, panevad samal ajal kokku eri firmade kliendiajakirju ja tihtilugu materjalid kattuvad. Kus siis lugejale söödetakse ajakirjanduse sildi all ette PR-materjali, mille eest on reklaamifirmad juba maksnud. Mis tähendab, et Ajakirjade Kirjastuse väljaanded on sisult teatud firmade kliendiajakirjad, mida ei häbeneta poes müüa ja selle eest veel raha küsida. Midagi samalaadset kui Tallinna ümbruses toimuvad "laadad", kus ka ostjatelt poodi sisenemise eest raha küsitakse.

Ühelt poolt võib sellist ahviäri pidada loomulikuks turumajanduslikuks reaktsiooniks: kui lugeja on valmis selge ajakirjandusliku porno eest maksma, miks mitte see raha üles korjata. Teisalt pole aga ajakirjanikel ja ajakirjandusjuhtidel siis vaja sõdida väidete vastu, et Eesti ajakirjandus on äraostetav ning avaldatud seisukohad sõltuvad vaid selle eest makstud hinnast.

8 kommentaari:

ein Mensch ütles ...

Ajakirjandus, kui selline, on välja suremas. Ja seetõttu ohtlik kui haavatud loom. Meedia tähelepanu on seetõttu suunatud aina rohkem nn "küberterrorismile". Tekitades rahva teadvuses kujunndit internetist, kui potentsiaalsest pommipanijate suhtluspaigast.

Väga võimalik, et lavastatakse seetõttu isegi mõni terroristlik akt, et internetiliiklust, kui sellist, edaspidi rangelt litsenseerima hakata. Kõike seda loomulikult üldist heaolu ja turvalisust silmas pidades.

Inno ütles ...

No ei tea. Praegu vaatan Aktuaalset Kaamerat ja ei näe küll mingeid märke väljasuremisest. Pigem tase tõuseb, Astrid Kannel ilmutab juba professionaalsuse tunnuseid.

elektritsaabtasuta.blogspot.com ütles ...

Kas siis need reklaamartiklid ehk nupukad olid rahvale saladuseks vää?

Sureb välja küll sest noored ei loe lehti ja kommentaare pole olemaski.
Miljoni elaniku kohta igas lehes üksikud kommentaarid ja needki kas minu või ajakirjanike endi kirjutatud:)))

Kuule Inno,ERR on ajupesu kants ja sina veel kiidad takka.
Nad tuleks seina äärde panna!!!

elektritsaabtasuta.blogspot.com ütles ...

P.S.
No teie Võrumaateataja on ikka igav.
On parem küll kui varemalt aga vähe on asjalikke artikleid.
Kirjutage artikleid laadis:
www.instructables.com

Anonüümne ütles ...

Kui sa Innokene vaid teaksid, millise porno otsas sa ise seal Võrumaa Teatajas istud! Mis ja kelle poolt see vaevu hingitsev väljaanne on kinni makstud, kui sa vaid teada saaks... Aga küll sa ka kunagi saad! Jääme neid lugusid ootama varem või hiljem. Ennustan, et saate nendega tulevikus pikalt oma blogi täita.

Anonüümne ütles ...

Paistab, et kohvik on jälle kellegi konnasilma pääle astunud.

jevlampi ütles ...

Kullakesed, kui vaatame meie massimeediat tervikuna, polegi siin muud, kui üks suur mankibiz. Ainult et igalt poolt paistavad hoopis orava kõrvad...

Anonüümne ütles ...

Isegi kui seal on ammu sellist äri aetud, siis pole keegi olnud kunagi nii loll, nagu Mart Luik ja kompanii, et saadab laiali pressiteate, et me müüme uudisnuppe!!! Kuul pähe, ausõna!