reede, 30. november 2007

Palun mulle üks arvutiajakiri


Neli ajakirja teadlikule tehnikahuvilisele.


Mnjaa. Ma olen ilmselt ajast maha jäänud. Nii maha jäänud, et ma ei saa mitte mõhkugi aru Eestis ilmuvatest nn arvutiajakirjadest, aga samas on kõik selge, millest kirjutavad Tietokone, MacMaailma, MacWorld, MacLife ja mitmed teised.

Olen neid Eesti arvutiajakirju poes aeg-ajalt lehitsenud, sest hind 36-39 krooni on päris kallis. Et kas seal on ikka selle raha eest miskit? Esikaaned on kõigil hästi atraktiivsed. Mis justkui annab märku, et tegemist pole spetsiifiliste eriala-ajakirjadega, vaid laiale lugejaskonnale mõeldud kaubaga. Aga kui sisse vaadata, siis on tekst minu jaoks tundmatu. Mingi võõrkeel. Arvutialane võõrkeel.

Ostsin paar päeva tagasi kõik arvutiajakirjad, mida poodides nägin riiulitel kutsuvalt ootel. Ja mulle meeldis kõige rohkem Digi, mis tundub olevat küll rohkem noortele, kes huvituvad kõiksugu muusikavidinatest ja mängudest, aga ka mulle oli üht-teist huvitavat. Näiteks oli Maci kohta üht-teist. Ja tasuta tarkvara oli kaasas! Digi on väga ebaühtlane, on lugusid selgelt noortele nagu nimetatud muusikavidinad ja mängud, siis aga ülevaated väga kallitest lukstoodetest. Arvamused olid igavad, kuna ei öelnud midagi uut. Lihtsalt nämmutamine, pealegi suht läbikäiatud teemadel. Siis lugu Pajusaarest, aga oleks võinud lisada, kuidas seda muusikat siis kasutada saab. Ja siis hiiretest (24 hiirt, minu jaoks kõik ühesugused), mis minu arvates mõttetu, aga suurtele mängijatele ilmselt vajalik asi. Ja siis võrreldud mingeid ülikalleid fotoprintereid, huvitav, kas neid keegi ostab ka?

Siis Maatriks on paljulubav, ilus esikaas, aga sisu on täielik savi. Nagu arvutiajakiri aastast 1989. Intervjuu presidendiga! Arvutiajakirjas! Siis vahepeal meenutab ajakiri Horisonti, või Tehnika ja Tootmist. Mõttetult palju on samas kulutatud kallist kriitpabrit ja trükivärvi. Tundub, et kokku oleks justkui pandud profi-ajakiri foto-, elektri-, arvuti- ja automeestele. Vahepeal millegipärast üht-teist lugemist lastele ja naistele.

Siis Arvutimaailm on kah pigem profi-ajakiri nõudlikele elektroonika-meestele, näod, teemad ja probleemid on sees minu jaoks kauged. Aga, taas, milleks raisata sügavalt spetsiifilise nišiajakirja tarbeks kallist kriitpaberit? Oma ala asjatundjad ostaks seda ka peldikupaberile trükituna, või suisa veebi üles panduna, minusugused võhikud aga mitte kunagi, olgu seal esikaanel kasvõi palja naise pilt.

TehnikaMaailm on neist kõige arusaadavam ka minule, selged ja ülevaatlikud testid ja võrdlused, aga enamik tekste on seotud autodega. Autod mind jälle niiväga ei huvita. Ja peale autode muud nagu polegi.

Aga ilmselt ei tasu siis minusugusele arvutiajakirja teha, sestap loen edasi välismaiseid, ja näiteks Soomes, USAs ja Inglismaal, tundub, on arvutiala võhikuid rohkem kui Eestis. Kui neile seal sellist ajakirja tehakse. Eestis on samas proffide väljaanded müügil igas saiapoes.

10 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Minu jaoks teeb uus Arvutimaailm teistele ikka väga pika puuga ära - sisaldab ikkagi sisukaid teemasid (küll jah asjatundjatele).

Anonüümne ütles ...

sry. ei viitsinud sisusse süveneda,aga ajakirjandus ongi suures osas kalli paberi raiskamine. alustades mõttetust kroonikast.. ka see võiks peldikupaberile trükkida. siis vähemalt kõduneks.
ps. ise ei telli internetiajastul põhimõtteliselt enam ajakirjandust.

Anonüümne ütles ...

aga miks Ülavere Postimehest kinga sai?

tohlakas ütles ...

Teil on ikka päris suur lugejaskond. Vahel vaatan all neid numbreid. Täiesti lõdvalt võiksite need hääletused asendada reklaamidega. Klikkide arv on väga korralik.

Anonüümne ütles ...

Te võiks päevalehti ka hinnata. Ja mida arvata Ülevere päevapealt-omal-soovil lahkumisest? Kas kesikul on seekord õigus?

http://www.delfi.ee/news/paevauudised/eesti/article.php?id=17583776

Anonüümne ütles ...

lisaks on veel olemas ...
arvutikasutaja
äripäeva tehnotrend
ekspressi "homme"

Anonüümne ütles ...

Maatriks on amatöörne reklaamiajakiri, kuhu saab Lansa omi heietusi toppida.

Anonüümne ütles ...

Kullakesed, jääge palun arvustustega naiste- ja seltskonnaajakirjade raamidesse. Võimetus kirjutatust aru saada võib näidata hoopis lugeja küündimatust ajakirja halbuse asemel. Ma loodan, et see "MacWorld ja MacLife on head ajakirjad" liin ei jätku jutuga "McDonald's on hea restoran".

PS. Horisont on väga hea ajakiri.

Anonüümne ütles ...

Tere,
Huvitav oleks lugeda midagi Raimo Ülaverest.

Inno ütles ...

Ma kirjutasingi, et need Eesti arvutiajakirjad presenteerivad end kui McDonaldsit, aga kui sisse astud, leiad end porgandipõllult.