neljapäev, 13. märts 2008
Üks hea arvamus Donatas Narmontilt
Väljavõte Postimehe veebist.
Tõepoolest, Eestis on üsna tavaline, et antakse "endast parim", selle asemel, et end ületada. Narmont toob näiteid spordist ja pangandusest. Aga kogu see Skandinaavia paljukiidetud keskkond on üks selline tasapaksu, endast "parimat andjate" keskkond. Ja need pangad on kah Skandinaavia omad.
Näiteks Soome Nokia on oma positsiooni mobiilide tegemise turul kaotamas teistele üritajatele, näiteks Apple'ile, kuna Nokia annab pidevalt endast parimat (mille üks tagajärg on see, et telefonide tarkvara sünkroniseerub arvutitega vääeega vaevaliselt), aga Apple ületab ootusi, ja kes on Apple'i tooteid kasutanud, need teavad, et aparaadid ühilduvad seamlessly, kui kasutada moodsat sõna. Ja tõesti, seda Nokia ilmaimet nimega Nokia Software Market ärge parem kasutagegi, seal kohtab ikka sellist saasta, et... ja selle eest võetakse veel raha!!!
Soome hotellinduses on väga tavaline, et "antakse parimat". Mis tähendab, et kõik on justkui korras, aga millegagi ei üllatata. Millegi positiivsega. Ja siis saavad ka väikestest vigadest lõpuks suured. Ja sama kehtib Soomega seotud firmade, näiteks Tallinki puhul. Eile naasime Irjaga Helsingist, Tallinki äriklassi piletiga. Aga sadamas, kus olid ilmselt otsa saanud auto tahavaatepeegli külge kinnitatavad lipikud, juhatati meid üldjärjekorda. Kus teadupärast läheb kauem aega, enne kui laeva sisse ja sealt välja saad. Kuigi olime maksnud äriklassi eest, kus ka autod väljuvad laevalt eelisjärjekorras. Teisi meiesuguseid paistis veel olevat, kes pidid äriklassis sõites oma autoga pool tundi väljumist ootama. Ma ei tea, äkki ka Toomas Vilosius, Tallinki nõustaja, kes kah äriklassis sõitis. Me ei läinud õiendama, sest kindlasti andis ka Tallink endast parima. Sest laev ju ikkagi väljus. Ja sõitis, jõudis kohale, isegi 5 minutit ettenähtust varem. Ja kindlasti oli lipikute puudumisel mingi põhjus.
Ja kui veel norida, siis oli äriklassi salongis ettekandja kas purjus või merehaige, igal juhul vaarus ta klientide vahel ja koristas paaniliselt nõusid, kus oli veel jook või toit sees, ajas nõusid põrandale. Kindlasti andis ka see ettekandja endast parimat.
Aga tegelt, eesmärk peaks olema mitte "anda parimat", vaid olla parim, seda kogu maailma arvestuses. Tallink peaks olema maailma parim laevafirma, ja seda positsiooni ka hoidma. Ja kui nii, siis peaks olema laevafirma üks prioriteete kliendi rahulolu uurimine, selliseid ankeete kahjuks laevast ei leia, millegipärast. Ja tagajärg on see, nagu on kuulda, et kliendid eelistavad teisi firmasid.
Nii nagu näiteks Äripäev on seadnud eesmärgiks olla parim ärileht maailmas (makstud tellimuste arv suhtes rahvaarvu), ja on selle ka nüüd lõpuks saavutanud, vist, ma viimast inffi muidugi ei tea. Meedias on lugejate-tellimuste arv parim kliendi rahulolu näitaja, rahulolematud lihtsalt ei telli ja ei loe.
Tellimine:
Postituse kommentaarid (Atom)
11 kommentaari:
Selgitage palun keskpärastele ja väikse aruga inimestele, et miks käite teie - miljonärid - ostmas soomest odavat kaupa. Reisite äriklassis et Ikeast allahindlusega asju osta.
Minul isiklikult on Ikeaga halvad kogemused - ja ma ei ole oma tutvusringkonnas ainuke. Olen kokku puutunud päris kehva kvaliteediga Ikea poolt, kusjuures just lambi ja lapsevoodiga on olnud kogemus, kus asi lihtsalt laguneb ära.
Lihtsalt mulle tunduse see oma kogemuse valguses imelik lugeda :-) Mina isiklikult pooldan raha paigutamist pigem kvaliteeti, kui odavasse kraami.
Narmont kiidab peamiselt ennast selles artiklis. See, et pangatöötaja oleks pidanud kliendile helistama, kui too märkmiku maha unustas, on elementaarne, mitte miski eneseületamine. Endast parimat andma EI TÄHENDA - nagu DN resümeerib - keskpärast või luuserlikku etteastet, lihtsalt see fraas on nii trafaretseks kulunud, et selle õige tähendus on kipub kaduma. St et sõnadega peaks hoolikamalt ümber käima. Tobe oleks hoopis see, kui pangatöötajad jm hakkaksid ennast iga päev ületama. Kujutage ette, mis sellest välja tuleks :)
Mul on Ikeaga ainult positiivsed kogemused. Mulle meeldib, kuidas nad müüvad, nagu restoranis pakuvad oma tooteid. Sisustatud näidiskorterid. saab palju häid ideid, ei peagi tingimata ostma.
Eestis müükase mööblit nagu leiba, ei mingit romantikat. Ja selle välja valitud (ja kinni makstud!!!) pätsi saad kätte siis alles 3 kuu pärast. Jama.
Mulle ka meeldib Ikeas uudistada, isegi kui midagi ei osta, seal on lihtsalt nii maitsekaid ja lahedaid asju. No ja kes tahab palju kulutada, kui odavalt saab head asja. Mitte keegi ma pakun.
aga mida tahendab konjukturist? mina nt. ei tea.
Noh Ikea idee on ikka hea disain taskukohase hinnaga. Kvaliteet jääb neil prioriteetides kuhugi keskele, ehk on puhtalt loterii. Isiklikud kogemised on kahesed. Aga tõesti tasapaks on väga õige väljend skandinaavia keskpärasuse iseloomustamiseks. Sellepärast ei sümpatiseerigi mulle ka THI poolt takkakiidetud nägemus Eestist, kui igavast skandinaavia riigist mille poole peaks pürgima, et anda endast parim ehk siis olla keskmik.
/volts/
kummas ikeas käite, või kui on mõlemaga kogemusi kumba soovitate=?
plaanin ka suvepoole minna siis esimest korda sinna shoppama:)
olen kuulnud palju kiitvaid sõnu-eriti just mööbli kokku-paneku osas et väga tavainimesele mugav ja loogiline:)
Eneseületuse (ehk siis viimase väljapigistamine) on elusolenditel mõeldud lühiajaliste äärmusolukordadega hakkmasaamiseks, näiteks, kui elu on ohus. Kui hakata inimest pidevalt sellises seisundis hoidma, siis tähelend jääb lühikeseks, ta sandistub ruttu (põleb vaimselt või/ja füüsiliselt läbi). Seepärast ongi ühiskondades, kus on edukultus, varjuküljena palju inimvrakke, mõned vrakistuvad juba halastamatus koolisüsteemis.
Ilmselt seetõttu on Soome jt. Põhjamaad valinud tasapaksu-lähenemise. Mille puuduseks on teadagi, et levib liigne laiskus ja mugavus. Lühikeses perspektiivis ei avalda see muljet (tundub väga ebaedukas), aga kes teab, võibolla on see pikas perspektiivis jätkusuutlikum.
Ega parima tulemuse saavutamiseks ei pea tingimata looma moodi rabelema. Saab ka pleneerida paremini, näiteks, oma aega juhtida.
Näiteks, üks tõhus abinõu oleks igale autole navi-seadme kohustuslikuks tegemine, eriti neile, kes maalt linna vahel sõidavad, või välismaale, ja siis tiirutavad pool päeva ringi, enne kui õige koha üles leiavad. Kulutavad kütust, oma autot, linnaruumi, saastavad, ja mida kõike veel. Ja siis pole ime, et linn on autosid paksult täis.
Artiklis on hea mõte sees ja vast ideaalis see peakski nõnda olema aga paraku on loodud selline mõiste nagu majanduslik stabiilsus.
Selle alla maetakse,lämmatatakse, surutakse maha konkurents,mis iseenesest peaks tõstma elatustaset ja parendama elu.
IMF diktaadi all püütakse maailma elu edasiminekut lörtsida ja seda tehaksegi.Juudid ostavad kokku patente ja panevad neid seisma riiulitele jne.
Ükskord nad hävivad sest selle majandusliku stabiilsuse mõte on nagu nurisünnitus.Elu seisneb edasi arenemises ei seda saa takistada igasuguste religioonide levitamisega ega Orwelli vaimuhaiguste pealesurumisega.
Me oleme käinud Espoos, selles Turu poole jäävas poes. Ja, muide, saladuskatte all võin öelda, et millalgi suvel valmib kolmas Ikea Soomes ka Turu külje all.
Huvitav, millal Ikea Eestisse laieneb? Postimüügi võiks küll käima panna, kui poodi ei raatsi ehitada. Asi see siis asju transportida, kas Rootsist või Soomest.
Postita kommentaar