esmaspäev, 26. jaanuar 2009

Sadamaprojekt hiinlastega kärssab

Nagu teatavad kirjasaatjad, kes laiali üle maa, kärssab tugevalt eestlaste planeeritav ühine sadamaprojekt hiinlastega. See on see konteinerterminali projekt, millele majandusminister Juhan Parts on pannud suuri lootusi.

Ja põhjus on küllalt proosaline, võiks isegi öelda, et tavaline, Eesti oludes, selline tuntud rehepaplus. Või õigem oleks öelda, et ahnus. Nimelt plaanib Tallinna Sadama nõukogu esimees Neinar Seli müüa hiinlastele lubatud maatüki esialgu oma sõbrale Märt Vooglaiule (tema on see Reformi suur-rahastaja, või õigemini tankist), kes siis selle omakorda hiinlastele vaheltkasuga edasi müüks. Miks selline prtseduur, tont seda teab, ilmselt ei julge keegi hiinlastelt altkäemaksu küsida. Sest mine tea, äsja tuli uudis selle kohta, kuidas üks mürgiseks osutunud piimatoodete tootja surma mõisteti. Keegi ei julge hiinlastega nalja teha. Iseküsimus on muidugi see, kas hiinlased sellise ümber nurga asja peale enam vedu võtavad. Nende usaldust on teatavasti väga raske võita, aga kerge kaotada.

1 kommentaar:

Virgo Kruve ütles ...

Korruptsioon on Hiinas tavaliselt karistatav surmaga:
* surma mõisteti ravimiameti juht, et oli lubanud müügile ohtlikke ravimeid
* 3 inimest kemikaalidega rikastatud piima eest
* eelmisel sügisel üks Pekingi kõrge ametnik, kes oli võtnud altkäemaksu olümpia korraldamiseks tehtud hangetega. Ma ei teagi, kas hoonete alla jääva maa või ehituse enda eest, sest sündmus toimus enne augusti mänge aga hoiti salajas, et mitte mainet rikkuda. Pärast oli ka väga lühike käsitlus BBC, sisuliselt juhtunud fakti raporteerimine ilma igasuguse analüüsita.

Minu meelest on konteinersadama rajamine suhteliselt totakas mõte, sest praegu käib enamus Venemaale minevast transiidist Soome lahe põhjakaldalt. Teiseks on majanduskriis mõjumas ka globaalsele kaubandusele ning hiina tööstusele. Võin eksida aga minu meelest oli 20 miljonit töölist, keda pärast eilset uue aasta algust enam vanadele töökohtadele linnades tagasi ei oodata.