kolmapäev, 17. märts 2010

Entusiastliku noore ajakirjaniku Irja Tähismaa esimesed tööpäevad Võrus!

Jehuuuu, lõpuks ometi on täitunud minu suur unistus! Ma olen nüüd tööl päris ajalehetoimetuses ja minu ametinimetuseks on reporter. Töökohaks Võrumaa Teataja armsas ja vaikses Võru linnas.

Saabusime pärale esmaspäeva hommikul ja meid võeti väga soojalt vastu. Peatoimetaja tõi mulle kolm punast roosiõit ja me Innoga saime endale päris oma kabineti.  Seal sai siis sel nädalal päris mitu lugu kirjutatud ja minul õnnestus koguni esmaspäeval oma esimesel objektil käia.

Millest täpselt kirjutasin, see jäägu praegu saladuseks, kel huvi, võib mu esimest reportaaži lugeda laupäevasest Võrumaa Teatajast (tegu minu jaoks üsnagi ebatraditsioonilise teemaga, aga seda huvitavam mul seda kajastada oli), aga nii palju võin öelda, et käisime autojuhi ja fotograafiga Põlvamaal Moostes. Mis on samuti üks äraütlemata armas paik. Suhtlesin hästi paljude toredate inimestega ja vallavanem kutsus mind ka 23- 24 aprillini toimuvale Mooste folkfestivalile Moisekatsi Elohelü, kuhu plaanime Innoga kindlalt minna.

Kuidas mul siis esimese tööülesande täitmine läks? Uhh, alguses oli väike närv sees, sest on üks asi kirjutada blogisse, aga teine asi ajalehte, mida loevad nii paljud inimesed. Aga pean ütlema, et Moostes kogetust ja kohatud inimestest on siiani soe tunne sees. Võrumaa inimesed on lihtsalt nii siirad ja vahetud. Neile meeldib jutustada ja nad võtavad su kohe omaks. Ei peljata patsutada ja kallistadagi.

Töökaaslaste kohta oskan kah vaid kiidusõnu öelda. Peatoimetaja, härra Kalev Annom on väga tore, sõbralik ja viisakas. Tal on kogu aeg ideid, millest võiks lehte lugu teha, kuid ta on alati rõõmsalt nõus ka meie ideid ära kuulama. Mõtlengi nüüd Võrumaa kirjanikega lugusid tegema hakata. Lugemisaasta ikkagi ju! Olavi (Ruitlane) juba lubaski mulle intervjuu anda :).

Oleme Võru linnale ka mõned tiirud peale teinud. Jalutasime Tamula ääres, kus on nüüd uus ilus promenaad, ja vaatasime üle kõik linna poekesed. Leidsime endale toreda hiinaka, kus lõunatunnil söömas käia, ja vaatasime, mida Võrumaa muuseumis ka näidatakse. Tuleb välja, et parasjagu on üleval näitus Vana-Võrumaa sugupuudest. Kavatsen seda kindla peale vaatama minna, sest olen ju isegi Võrumaalt pärit. Minu isa isa, Vaherite suguvõsa on pärit Navi (kus elab Ivari Padar) ja Loosu külast ning isa ema, Purude suguvõsa Kärgulast (kus elab ka tuntud kirjamees Jan Rahman koos oma naise Üllega). Vanaema Julie-Eveliine, kes sündis Kärgulas ja kohtus oma mehe, minu vanaisa Gustav-Eduardiga Tartus, oli Osula koolimaja koolijuhataja ja -õpetaja. Ta juhtis seal ka kodutütarde tegevust. Minu isakene sündis Osula koolimajas!

Avastamist on mul (ja ka Innol!) Võrus niisiis kuhjaga. Päriselt me Rakverest siiski ära ei lähe, nädalavahetused oleme siin, aga suurema osa oma ajast veedame nüüdsest Võrus. Ei jõua juba ära oodata kõiki neid mõnusaid kevadisi ja suviseid kultuuriüritusi, mida nüüd ajakirjanikuna kajastada saan :).

Blogikohvik jääb muidugimõista alles, teeme ka siia jõudumööda ülestähendusi ning kirjeldame oma elu ja tegemisi, nii et kohviku fännidel ei tasu masendusse langeda. Blogimist me maha ei jäta. Inno lubas järgmisel nädalal ilusast Võrust hästi palju pilte teha, siis paneme nad ka kohvikusse üles.

Võro kiilt ma veel ei oska, aga küll ma õpin :). Isa mulle mõned sõnad õpetas. Nüüdsest võib ka blogis võro keeles kommenteerida ehk: Tan või pruuki võro kiilt!

39 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Ei jõua juba ära oodata kõiki neid mõnusaid kevadisi ja suviseid kultuuriüritusi, mida nüüd ajakirjanikuna kajastada saan :).

Jajah, umbes nagu Rakvere džässfestival Green Christmas, kus sa eelmisel aastal kindlasti osaleda lubasid, eksole...

Muide, kas Reva on juba tsüklist ja Sirõk soolaputkast välja saanud? Miks ei hüüa veel teie, Bäckmani, Hietaneni ja eriti selle välismaa ajakirjaniku, kes kohe paljastab Eesti nomenklatuuri kuriteod, aga kes pole Bäckman, Dornemann ega Hietanen, hädapasunad üle maailma, et surematud vabadusvõitlejad on kadunud?

Anonüümne ütles ...

ah sa raisk, nyyd hakkavad lustid ja hiobid saama ka paberil pandud...

Anonüümne ütles ...

Kus te seal Võrus elate ka, seal ju Hiltonit pole? Ja miks palgatööliseks hakkasite, kas Edgari antud 200 tuhhi juba otsas, või sai ainult Irja tööle. Ahjaa, Inno ju ei saa tööle hakata, muidu peab alimente maksma hakkama...

iluspoiss

Anonüümne ütles ...

Nad saatsid oma Paju tänava kuudi SmartPostiga (mida mitte keegi ei kasuta) Võrru.

Inno ütles ...

Irja tahtis festivali teha, siis karjus keegi, et Rakveres on festival - Green Christmas, tegelt muidugi seda festivali ei ole. Aga eesmärk sai täidetud - Irja lolliks tehtud. Nõnda võib iga ettevõtmise ära nullida, stiilis, et ise ei tee ega lase ka teistel teha.

Anonüümne ütles ...

irja ja kultuur...lubage naerda

võrokas

Anonüümne ütles ...

Hirnu herneks, ausõna! Muidugi, Urro - Green Christmas kord on ja kord ei ole just ühel kindlal eesmärgil: Türja lolliks teha!

Ah et "Irja tahtis festivali teha"???

Jätke, tilgad pressivad juba püksi...
Meile piisab ka teie osalemisest Madissoni ja Bäckmani happeningidel ja surematutest klounaadidest Stenbocki maja ees (loodetavasti on Türjal see kassiraibe, mida ta seal peas kandis, ikka alles?)! Kas Toompea show ikka jätkub või on Võrust juba tülikas käima hakata?

Anonüümne ütles ...

Teie elukombeid ja iseloomu arvestades võib üsna kindel olla, et suviseid Võru kultuuriüritusi kajastab keegi teine, samal ajal kui teie näiteks Pelgulinna rahvamaja või Kopli kudumisringi juhite (kes siis veel ja Tallinn ju hoolib).
Ja miks küll tundub, et oleme seda juba lugenud: ah, see armas Rakvere linn; oi küll meil on palju huvitavat teha siin armsas Rakveres jne jne.
P.S. Kas roosikinkija Annom lubab teil toimetuselt pännu pandud murutraktoriga sõita ka?

Anonüümne ütles ...

Hm... "me saime Innoga oma kabineti"... Hääküll, Irja on "noor" "ajakirjanik", aga Inno? Ka VT hingekirjas? Aga sel juhul pole ta ju enam Irja ülalpeetav, vaid palgatööline ja peab hakkama lastele raha maksma? Või laekub mõlema töötasu Hiirekese ja Sussi nimele, mille omanik on Irja, kes siis vaatab, palju Innole taskuraha annab? Oh, me oleme kohe nii erutatud, et teie elus on nii palju uut ja huvitavat!

Irja ütles ...

Tore, et meile nii südamest kaasa elate :)

Tervitades,
Irja

Irja ütles ...

Väga erutatud olete küll. Tehke endale mõnus rahustav tassikene teed. Soovitan kummelit :)

Anonüümne ütles ...

Kanistri - Jürgen ja tervised Toompuiesteelt ja kiunub see koer, kelle saba peale astuti ja läks vist jälle kümnesse ja kõik on erutatud ja Türjal on nii lõbus!!

Anonüümne ütles ...

Kummeliteega on see värk, et viimane kord öeldi Rakvere Säästukas, et üks ülespaistetanud näoga mees, kes täitorni moodi mütsi kannab ja higi järele haiseb, ostis kõik ära, oli veel öelnud, et tal muidu ei käi kõht läbi.

Anonüümne ütles ...

Ajalugu kordub, naine töötab ajakirjanduses ja teenib pappi, Inno sahistab kodus sussi, koristab ja teeb süüa!
Elämä on laiffi!

iluspoiss

Anonüümne ütles ...

Kui Kalev Annomil ideed otsa lõpevad, siis pakkuge talle oma sõber Elektrik välja, ta võib üksinda kogu lehe täis kirjutada, eriti neljapäeviti, kui teie Toompeal ust kraapides aega veedate.
P.S. Kas Võrus saab elektrit tasuta?

Anonüümne ütles ...

http://www.vorumaateataja.ee/?a=toimetus

kaadriinspektor Kukeke

Anonüümne ütles ...

On tore lugeda teie tegemistest nii Rakveres kui Võrus, samuti on kenad aega-ajalt siia ilmuvad fotoseeriad. Ent midagi jääb kripeldama. Nimelt, teid oleks vaja kõige rohkem just Tartus. Hubane kirjanduskohvik on siin endiselt puudu, kuid esmajoones oleks vaja anda täpseid hoope reformierakonna pihta, mis Tartut oma raudses haardes hoiab.

Anonüümne ütles ...

Kukeke, saa Annomist ka aru - piinlik oleks ju täit nimekirja avaldada....

Anonüümne ütles ...

to 17 märts 2010 23:47

täpselt sama flashback tõmbas peast läbi

Anonüümne ütles ...

Ajab naerma mindki. Urro jälle samal rajal. Täitsa perses. Hirnu herneks.

Anonüümne ütles ...

..ah et siis laupäevases VT-s saab lugeda kuidas Eesti Ema valmib (Moostes..)..?

* kardan et sealt on veel jamasi oodata, sest Sissas küsib jälle raha...

Anonüümne ütles ...

alles ta oli tulevane entusiastlik noorpoliitik rakveres...

Irja ütles ...

Aga Tartu maja meil ju alles, otsustasime ta ikka alles hoida. Nii et kirjanduscafé võib veel tulla :)

Anonüümne ütles ...

Lugupeetud Irja, olete Te kindel, et Mooste ikka Võrumaal asub? Mina oleksin pakkunud Põlvamaad...

Anonüümne ütles ...

No mis te irisete Irjakese kallal - Võrumaa, Põlvamaa, mis tähtsust sel? Või siis see jauramine Rakvere festivali ümber, puhas kiun ja kadedus. Või siis täna keegi vigises Riia linnapea kallal, kelle Irjake olevat siseministriga segi ajanud. Mis tähtsust on üldse faktidel? Irjake on luuletaja, kel mõtted lendavad kõrgelt, faktid, need lohisevad maad mööda ja huvitavad ainult kapokoerte suguseid lömitajaid. Häbi sellistele!

Anonüümne ütles ...

Ma ei suuda uskuda, et te ei jäänudki endale truuks ja hakkasite ikkagi palgatööliseks. Veel paar aastat tagasi välistasite selle täielikult ja põlastasite kõiki, kes igapäevast tööd tegid. Ja Inno kirjutas ju veel mõni kuu tagasi, et ta ei taha enam ajakirjanik olla, vaid pigem kirjanik.
Kusjuures nüüd te ei saagi enam 24/7 käsikäes ringi käia, mis teie suhtest niiviisi saab? Kõik teie kunagised tõekspidamised on hävinud...

Irja ütles ...

Palgatöö, mida teed naudinguga, on puhas rõõm. Välistasime palgatöö, mis rõõmu ei paku.

Anonüümne ütles ...

Loll on see kes põhjust ei leia!

Tuule Lipp

elektritsaabtasuta.blogspot.com ütles ...

Palju õnne!
Kui sa tahad siis sa saad tõsta Võrumaa elatustaset ja lahendada töötuse probleemi:
http://ee2020.wordpress.com/2010/03/18/amsterdam-announces-e3m-plan-for-evs/


Mis on Elektromobiilne Eesti 2020?

MTÜ Elektromobiiline Eesti loodi septembris 2009.a. koordineerimaks elektromobiilsuse valdkonna arendustegevusi Eestis. Tegemist on kodanikualgatusega eesmärgiga luua ühine platvorm ettevõtlussektori, ettevõtluse tugistruktuuri, teadus- ja arendusasutuste ning avaliku sektori koostööks.

Elektromobiilse Eesti esimene algatus oli ettevõtjate ja teadus-arendusasutuste koostöö käivitamisele suunatud klastriprojekt.

Klastriprojektiga on liitunud Favor, Martem, Silwi Autoehitus, Oskando, ZEV, Interest Marketing.

Lisaks on juhtgrupis olnud esindatud inimesed Tallinna Tehnoloogiapargist Tehnopol, TTÜst ning Tallinna linnavalitsusest.

MTÜ Elektromobiilne Eesti kontaktiks on aadress: elektromobiilne.eesti@gmail.com

MTÜ Elektromobiilne Eesti juhataja on Eero Elenurm.

Taustast

Elektrienergial põhineva personaaltranspordi valdkonna areng Eestis on tänasel päeval embrüonaalne: elektrisõidukite arendamisega tegelevad üksikud asjaarmastajad, tugiinfrastruktuuri arendamist pole veel plaanima hakatud ning seadusandluslikus raamistikus säästlikku transporti pole eraldi käsitletud.

Eelmisel aastal alanud globaalmajanduse restruktureerimise protsessi käigus on selgelt välja joonistunud vajadus oluliste muudatuste järele ka personaaltranspordi ökosüsteemis. Juhtivad tööstusriigid on selgelt sõnastanud poliitilised eesmärgid muuta personaaltransport säästlikumaks ja rohelisemaks.

Identiteedikriisis vaevlev autotööstus on samuti võtnud suuna roheliste autode poole. USA, Jaapani, Hiina ja Euroopa autotööstuste juhtimisel on toimumas liikumine hübriidide, laetavate hübriidide ja elektriautode poole.

Samas tähendab selline murrang ka seda, et paljudes valdkondades tuleb alustada sisuliselt nullist ja see loob eeldusi ka Eesti ettevõtetel pakkuda maailmas konkurentsivõimelisi lahendusi .

Kuid läbimurde saavutamiseks on vaja koordineeritud tegevusi, mis hõlmavad tarbijateadlikkuse arendamist, infrastruktuuri valdkonna kompetentsi tõstmist, e-autode pakkumise poole arendamist ning poliitilise keskkonna mõjutamist. Sellise ühistegevuse koordineerimiseks ongi mõeldud ühisplatvorm Elektromobiilne Eesti 2020.

Ülesanne: Aastal 2020 on Eestis 20% e-autosid

Iga Eesti elanik, rinnalapsest raugani, maksab igal aastal 7500 krooni obrokit naftašeikidele, et siin Eestis liikuda Raplast Tallinna, Türilt Viljandisse, Virtsust Pärnu jne. See on ju täiesti ebaloogiline asjade korraldus. Ometi on meil Eestis olemas oma energiaallikad, mis lubaksid meil kasvõi täielikult loobuda naftatoru otsas virelemisest. Miks siis mitte hakata selles suunas tegutsema.

Meie eesmärk on lihtne, konkreetne ja täiesti realiseeritav - aastaks 2020 tahame Eestis näha vähemalt 100 000 e-autot (nii hübriide, laetavaid hübriide kui ka täiesti akudel sõitvaid), mis oleks ca 20% kõigist sõiduautodest.

elektritsaabtasuta.blogspot.com ütles ...

Tööd peaks saama Eesti elektriautotööstuses
Firma plaanib paari aasta pärast elektriautosid tootma hakata:
Sõltuvalt nõudlusest suudaksime riigi huvi korral toota 30-100 autot aastas.
http://www.epl.ee/artikkel/478477
Silwi Autoehitus plaanib e-autosid tootma hakata
http://ee2020.wordpress.com/category/eesti-asjad/
http://www.silwi.com/?
Silwi Autoehitus ehitab kliendi soovide järgi Mercedes-Benz tarbesõidukitest Sprinter ja Vito erisõidukeid, alates kiirabiautodest kuni luksusbussideni välja.
Sõltuvalt nõudlusest suudaksime riigi huvi korral toota 30-100 autot aastas.
http://www.epl.ee/artikkel/478477


Elektriautosid ja elektritraktoreid juba tasapisi toodetakse:

Eesti esimene elektrisportauto ZEV Seven http://www.ekspress.ee/news/paevauudised/majandus/article.php?id=28223945

http://www.tigerprises.com/2009/12/big-story-presenting-the-first-estonian-electric-roadster-zev-seven-2-videos/#more-915 ZEV Seven

http://www.ekspress.ee/news/paevauudised/majandus/article.php?id=28223945

http://www.tigerprises.com/2009/12/big-story-presenting-the-first-estonian-electric-roadster-zev-seven-2-videos/#more-915

http://elektriauto.blogspot.com/

http://www.sonumitooja.ee/vanaleht/2008/St43/lembit.htm

http://www.zev.ee/foorum/viewtopic.php?f=2&t=22

http://ee2020.wordpress.com/category/ee2020-klaster/

http://www.reporter.ee/2009/04/30/leiutaja-lembit-pani-oma-puugaasi-mosse-leekima/

http://www.e24.ee/?id=217850
Eesti autotööstus asub maailma vallutama:
28.01.2010 18:32
Kuu aja eest valmis Tallinna lähedal Lool esimene Combat T98, mis tootjate sõnul on kiireim nelikveoga raskelt soomustatud sõiduauto maailmas.

elektritsaabtasuta.blogspot.com ütles ...

http://ee2020.wordpress.com/about/

elektritsaabtasuta.blogspot.com ütles ...

Electric Car Battery Prices Dropping Much Faster than Expected
http://ee2020.wordpress.com/2010/03/10/electric-car-battery-prices-dropping-much-faster-than-expected/
Electric Car Battery Prices Dropping Much Faster than Expected
märts 10, 2010 · Lisa kommentaar

One of the biggest barriers to the adoption of electric cars, plug-in hybrids and extended range electric vehicles is cost. The biggest part of that added cost is the battery. In the past, estimates of roughly $1000 per kWh of battery capacity have been thrown around as a way to gauge how much of a premium consumers can expect to pay. Given that it takes roughly 25 kWh to go 100 miles, you can see how this would quickly add up.

Recently, however, the cost of lithium-ion batteries has been dropping more steeply than expected; indicating that the potential in the market to reduce the premium of owning a battery-powered car has been greatly underestimated.

Gas 2.0

=> Electric Car Battery Prices Dropping Much Faster than Expected.

elektritsaabtasuta.blogspot.com ütles ...

BBC news
News - Breaking News
Thursday, Mar. 18, 2010

Read more: http://www.ledger-enquirer.com/2010/03/18/1055674/ap-nissan-to-make-electric-car.html#ixzz0iaReSuGf


http://www.ledger-enquirer.com/2010/03/18/1055674/ap-nissan-to-make-electric-car.html

AP: Nissan to make electric car in England

TOKYO--Nissan Motor Co. said Thursday it will make its electric vehicle, the Leaf, in England from early 2013 as the automaker gears up for global sales of the zero emission car.

Japan’s third-largest automaker said it will make about 50,000 Leafs per year at its plant in Sunderland, in northern England. It will invest euros 486.2 million ($640 million) in the plant, which will also make batteries for electric vehicles.

Nissan is banking on electric vehicles to spur growth as it has fallen behind bigger rivals Toyota Motor Corp. – the world’s largest automaker – and Honda Motor Co. in gas-electric hybrids that have become popular in Japan and abroad.

* External Link Click here for the Nissan Web site

Apart from the British plant, Nissan has said it will make the Leaf in Japan later this year and the United States in 2012.

“The three production sites will support the sales launch of the model, which begins in late 2010 in Japan, the United States and selected European markets, ahead of global mass marketing from 2012,” Nissan said in a statement.

The Leaf has a range of 100 miles (160 km) on a single battery charge. Nissan has yet to announce a price tag for the Leaf.

Nissan said battery production at the Sunderland plant will begin in 2012 with annual capacity of 60,000 units.

Nissan – Britain’s largest automaker by production volume – has 4,100 employees at Sunderland.

Nissan’s smaller rival, Mitsubishi Motors Corp., launched its electric vehicle, the i-MiEV, in Japan in June. Mitsubishi’s zero-emission vehicle costs 4.59 million yen ($51,000). The company has acknowledged that may be too expensive for most consumers.

Read more: http://www.ledger-enquirer.com/2010/03/18/1055674/ap-nissan-to-make-electric-car.html#ixzz0iaRXtBRC

elektritsaabtasuta.blogspot.com ütles ...

LEAF – Made in the UK
Published by P.G. Morgan on March 18, 2010 — 12:32 pm

http://revengeoftheelectriccar.com/leaf-made-in-the-uk/



Nissan_Leaf_Electric_Car_to_be_Made_in_the_UK_xlarge

Nissan Leaf Electric Car to be Made in the UK

“Japanese car manufacturer Nissan announced today that it would build its new energy efficient electric car, the Nissan Leaf, in the UK.

The decision represents an investment of some £420 million ($642 million) from Nissan in electric vehicles which will be spent in the UK.

The company had already made a pledge to invest around £178 million ($273 million) in a new manufacturing plant in Sunderland, in the north-east of England. The plant will be responsible for making the Nissan Leaf batteries, but with the investment more than doubling, the Sunderland factory will now produce the car in its entirety.”

Here is the full text of the entire article, in case the link goes bad:

http://gnews.com/business/Nissan-Leaf-Electric-Car-to-be-Made-in-the-UK-431891917865.html

Japanese car manufacturer Nissan announced today that it would build its new energy efficient electric car, the Nissan Leaf, in the UK.

The decision represents an investment of some £420 million ($642 million) from Nissan in electric vehicles which will be spent in the UK.

The company had already made a pledge to invest around £178 million ($273 million) in a new manufacturing plant in Sunderland, in the north-east of England. The plant will be responsible for making the Nissan Leaf batteries, but with the investment more than doubling, the Sunderland factory will now produce the car in its entirety.

The Nissan Leaf was a big feature of the Washington Auto Show last month, and the vehicle has been praised for its eco-friendly virtues. It won Green Car Journal’s 2010 Green Car Vision Award recently, for satisfying all the needs of a modern driver, whilst at the same time producing zero localised emissions and requiring no petrol.

Bringing the Nissan Leaf to the UK is “good news” for Sunderland according to Nissan’s European Senior Vice President Trevor Mann, as the agreement will safeguard 4,000 local jobs as well as creating an additional 350 jobs to manufacture the lithium ion batteries.

Government ministers backed the move by Nissan. Speaking to the BBC, Lord Mandelson said: “By working together we can achieve our aim of making the UK a world-leader in ultra-low carbon vehicles.”

When the Leaf begins production in 2013, the company plans to roll out 50,000 vehicles a year. Nissan is committed to new fuel efficient green cars, expecting the market to fill 10 per cent of the auto industry by 2020.

Companies news posted by Carla Windsor

Anonüümne ütles ...

ja siiiit taaaa tuleeeeeeb ... elektrinapakas!!1

elektritsaabtasuta.blogspot.com ütles ...

11:31-le
Kes sa pederast oled seuke?
Debiil,selline!

Peedu ütles ...

Kus on Irja väitnud, et Mooste Võrumaal asub? Ta kirjutab ju, et käis Põlvamaal Moostes. Pole oluline, mida kirjutatakse, süüdistada saab alati. Ärapanemine iga hinna eest, sõimamine ja irvitamine - see on meie tegelikkus.

Anonüümne ütles ...

Peedu, Türja lihtsalt parandas vaikselt teksti ära. Üles riputades oli juttu Moostest Võrumaal.

Anonüümne ütles ...

Lily Veidenberg- muusika, keemia, ringijuht Mooste koolis