Väljavõte ajakirja Wired veebist.
Lõpuks üks positiivne uudis ka: nimelt, nagu kirjutab ajakiri Wired, viitega Oxfordi matemaatika-guru Conrad Wolframi blogile, kus on avaldatud pressiteade selle kohta, et Wolfram on kokku leppinud Eesti haridus- ja teadusminister Jaak Aaviksooga arvutipõhise matemaatika-õppe alustamisega Eesti koolides.
Tegemist on tõsise läbimurdega matemaatika õppes mitte ainult Eestis, vaid kogu maailmas, sest senise arvutama õppimise asemel (mida teevad edukalt arvutid) õpitakse, kuidas lahendada ülesandeid, ehk siis õpitakse mõtlema. See on märksa inimlikum ja pikas perspektiivis mõistlikum tegevus. Inimene on ikkagi mõtte-geenius, mitte arvutusmasin.
2 kommentaari:
Huvitav-huvitav, olen käinud kahes kõige tavalisemas piirkonnakoolis(st. mitte eliit-) ja mõlemas läks enamus auru ikka ülesannete lahendamise õppimisele, mitte arvutamisele. Arvutamiseks kasutati kalkulaatoreid kuskil põhikooli algusest saadik.
Jutt on siin keerukamatest ja põnevamatest ülesannetest, stiilis nagu: kui vanaks ma elan?, või: milline kujund on ilus? Kas nende ülesannete lahendamise õppimine oli ka piirkonnakooli programmis?
Postita kommentaar