teisipäev, 6. november 2018

Nüüd on selge, miks Ratas Kasahstanis käis


Nüüd on selge, miks peaminister Jüri Ratas Kasahstanis käis. Ta valdab vene keelt ja seetõttu on ta pandud Brüsselis idapoolsete riikidega asju ajama, et taastada vana siiditee Hiina ja Euroopa vahel. Kasahstanis on seal väga tähtis roll, kuna ta jääb tee peale.

Soome juba käivad Hiinast rongid, edasi tuleb tunnel Eestisse ja siis edasi Euroopasse. Selleks on ka Rail Balticut vaja - et varustada tervet Euroopat Hiina kaubaga, ja vastupidi, vedada Euroopast kaupa, näiteks autosid ja muud Hiinasse.

On ju selge, et ELi rahaga ei ehitataks uut kiirraudteed ainult selleks, et Tallinnast saaks 3 inimest päevas Varssavisse sõita. Ja nüüd hakkab saama selgemaks, miks planeeritakse Eestisse suuri mammutprojekte - loomulikult Hiina põhjatut turgu silmas pidades. Ärimehed ei maga, nagu öeldakse. Ja vetsupaber ning kanamunad on alles algus.

3 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

kui raudtee juba on, siis võib seal vedada põhimõtteliselt ükskõik mida. business as usual.
ärimehe ja prole erinevus seisnebki selles, et ärimehed oskavad ette mõelda.

Anonüümne ütles ...

Selle RB otstarve jääb ikkagi mõistatuseks? Kui tõmmata Hiinast sirge Euroopasse, siis Eesti teele küll ei jää.
Ilmselt on see raudtee tavaline bürokraatlik eksitus. Ega seal Brüsselis ei teata ka meie vaesusest midagi.

Anonüümne ütles ...

"Selle RB otstarve jääb ikkagi mõistatuseks? Kui tõmmata Hiinast sirge Euroopasse, siis Eesti teele küll ei jää."

Kui tõmmata sirge Euroopast Ameerikasse, siis ei jää Gröönimaa sugugi sinna vahele, miskipärast lendavad lennukid ikkagi just Gröönimaa kaudu. Joonlauaga geograafiat ja veel vähem majandusgeograafiat ikka ei tee.