teisipäev, 16. oktoober 2007

Luige kommil võiks olla hea minek

Kuigi Äripäeva juht Igor Rõtov ütles tänases lehes Kalev Meedia ponnistuste kohta: "Kujutame ette, et Hans H. Luik otsustab alustada kommituru vallutamist ja segab kodus oma pliidi ääres kakaost ja suhkrust uue kommi. Kuigi see võib olla päris maitsev, on sellest turul läbilöömiseks üsna vähe. Analoogiline tundub ka Kruuda praegune askeldamine meediaturul", arvan ma, et see Luige komm oleks päris minev kaup.

Mina ostaksin küll seda kommi, mille Luik on kodus pliidi ääres kakaost ja suhkrust kokku seganud! Loodan, et armastusega. Ja olen nõus selle eest maksma ka head hinda! Sest häid, ma mõtlen kvaliteetseid asju jääb turul üha vähemaks. Seda igas vallas. Korralikku kaupa otsi tikutulega taga. Pakutakse igasugust saasta, mis on odav ja ebakvaliteeetne. Järjest enam tuleb toodetes pettuda. Umbes nagu vanal nõuka ajal. Eriti puudutab see toiduainetööstust, aga ka ajakirjandust.

Ja kui Rõtov ütleb, et Kruuda tegevus tuletab talle nostalgiliselt meelde esimesi Online katsetusi Äripäevas, siis oma olemuselt on Eesti saidid sinnasamma, Delfi, Mega ja ÄP Online algusaega jäänudki. Mingeid olulisi arendusi pole toimunud, mõnel saidil on võibolla pilte rohkem. Lihtsalt reklaami on hakatud rohkem panema, mistõttu on hakanud internetimeedia rohkem raha saama, on muutunud tasuvaks. Aga suuremalt jaolt tammuvad kõik Eesti meediaveebid sealsamas, kus oldi 5 aastat tagasi. See annabki võimaluse uutele tulijatele. Kas just Kruudale, aga kellelegi kindlasti.

Kruuda eelis on turul see, et ta saab areneda vabalt. Tal pole ühtegi paberväljaannet, mida tuleb kaasa vedada ja mida ei tohi kahjustada. Eesti veebide aeglane areng on minu hinnagul tingitud just asjaolust, et hea veeb kisub paberlehe loetavust alla. Ja paberlehest, õigemini sinna pandud reklaamist, tuleb meediakanalite oluline papp.

Kommentaare ei ole: