laupäev, 6. august 2016

Mingu nad perse oma artikli ja teleprojektiga



Kuna kohvikulised on meie ja Savisaarega seoses mitmeid oletusi õhku paisanud, siis on aeg pisut õhku klaarida. Ehk on siis mingisugune koostöö või mitte?

Et kõik ausalt ära rääkida, tuleb alustada sellest, et tegelikult pidin Tallinna TV seriaalis „Savisaare protsess” prokuröri mängima… mina. Edgar helistas, kui me Lissabonis olime, ja pakkus rolli. Ettepanek tundus meelitav, edev nagu ma olen, ja andsin nõusoleku. Võtted pidid Edgari esialgse nägemuse järgi toimuma veebruaris, aga lükkusid siis edasi märtsi.

Seejärel võttis minuga ühendust Tallinna TV direktor Toomas Lepp ja ütles, et kuulis Edgarilt, et selline plaan ja et Tallinna TV on nõus mulle edasi-tagasi lennupiletid kinni maksma. Ütlesin, et on vaja nelja inimese lennupiletite raha, sest ma ei saa lapsi nii kauaks maha jätta. No ja Inno ei taha ka üksi maha jääda. „Okei, tuhat eurot pluss näitlejatasu,” ütles Lepp. „2000 eurot,” ütlesin mina. Lepp mõtles natuke ja oli siis nõus. Paari päeva pärast laekus minu arvele 2000 eurot. Broneerisime lennupiletid ära - need maksid 1500 eurot. Leppisime Lepaga, et ülejäänu on taskuraha. Mingit lepingut Tallinna TV minuga ei sõlminud.

Aga just siis, kui pidime lendama, jäi - täpselt nagu novembris Juuli - haigeks Roosi. 38, 5 palavik. Ei olnud võimalik temaga lennata, tee mis tahad. Saatsin Tallinna TVe teate ja sarja direktor Piret Toomvap Schönberg vastas, et kahjuks neil ei ole võimalik võtetega oodata ja prokuröri rolli leitakse teine inimene.

Tagantjärele on mul hea meel, sest noor näitlejanna Reelika Maiste, kes minule mõeldud osa endale sai, mängis väga hästi. Ja stsenaarium eeldaski nooremat inimest. Nii et lõppkokkuvõttes läks kõik hästi.

Seejärel tellis Savisaar minult kaks artiklit Kesknädalale - „Savisaare protsessi” arvustuse ning arvamusloo teemal „Miks Savisaarest peaks saama president”. Kirjutasin mõlemad ära.

Juuni alguses sõitsime Lissabonist Serra de Estrela jalamil asuvasse mägikülla Nogueira do Cravosse, kus mu arhitektist sõbral Henrique'il on 10. sajandist pärinevasse kindlusse ehitatud maakodu. Plaanisin seal oma romaani lõpetada, aga oli hirmus palav ja ma ei kirjutanud ridagi. Seetõttu korraldasime oma mõlemas blogis suure rahakogumiskampaania, millega te kõik kursis olete. Millalgi juunis helistas Savisaar  uuesti ja uuris, millal tagasi oleme.

„Praegu veel ei tea, kogume lennupiletite raha,” ütlesin mina.

„No kaua te kogute?” küsis Savisaar.

„Ma ei tea, kuu aega vast läheb,” ütlesin mina.

Savisaar ütles, et me temaga siis tingimata ühendust võtaksime, sest tal on üks idee. Ise ta meile rahalist abi ei pakkunud ja ma ei küsinud ka.

Lubasin võtta. No ja nagu lubasin, nii võtsingi - juba Tallinna lennujaamas. Edgar kutsus meid enda poole Hundisilmale.

Eesti Päevaleht kirjutas, et Tallinna TV juhil Toomas Lepal tekkis mõte, et Tallinna TV peaks näitama Savisaare kohtuprotsessi otseülekandeid. No lubage naerda. Toomas Lepp ei mõtle mitte midagi. Toomas Lepp teeb seda, mida talle öeldakse. Aga Edgaril oli tõesti mõte, et Tallinna TVs võiks olla saade, kus kommenteeritaks tema kohtuprotsessi ja nende kommentaatorite seas võiks olla meie Innoga. Ta küsis, mis me sellest mõttest arvame.

Tunnistan, et mõte tundus mulle intrigeeriv. Olen ikkagi edev ja mulle meeldib arvamust avaldada. Lubasime mõelda.

Mõne aja pärast saime Tallinnas uuesti kokku. Edgar kutsus meid Keskerakonna büroosse, et asja edasi arutada. Tal oli veel üks idee: mina võiksin kirjutada Kesknädalasse tema protsessist paar artiklit. Olin nõus, aga ütlesin, et mul läheb kirjutamisega nädal aega.

Teisipäeval tuli Edgar ise Võrru. Temaga olid kaasas Oudekki Loone ja Olga Ivanova. Teisipäeva hommikul võttis minuga ühendust Oudekki Loone ja ütles, et Edgar soovib meiega kell 12 kokku saada ja võtku ma artikkel ka kaasa. Kuna kell oli peaaegu 12, siis pakkusin, et võiksime kohtuda kell üks.

Mõeldud-tehtud. Jalutasime Inno ja lastega kella üheks kohvikusse ja Edgar tüdrukutega istus juba laua taga. Ütlesin Edgarile, et artikkel mul veel valmis ei ole, aga saan ta valmis reedeks nagu lubasin. Ajasime niisama mõnusat juttu. Olga Ivanova kiitis Roosikest, et ta nii ilusti suppi sööb, ja Oudekki Loone ütles, et tahab minuga kunagi tingimata Juulikese kooliharidusest rääkida. Edgar tellis minu pealekäimisel kilusuppi.

Istusime seal kusagil tunnikese ja siis tahtis Edgar bussi minna. Olga ja Oudekki läksid kohvikusse ja maksid arve. Jätsime sõbralikult hüvasti.

Seal kohviku laua taga oli mul kindel plaan artikkel ära kirjutada. Aga järgmisel päeval jäi meie nelja-aastane angelmani sündroomiga Juulike pärast rannas käimist raskesti haigeks - tõusis kõrge palavik ja tekkisid krambid. Angelmanidel on krambid eluohtlikud. Otse loomulikult viskasin artikli kirjutamise mõtte kus see ja teine ning keskendusin Juulikese ravimisele. Neljapäeval, kui Juulikesel oli mitu krambihoogu järjest, helistasin Oudekki Loonele ja ütlesin talle, et mul läheb looga veel nädal, sest Juulike on raskesti haige. „Saan aru, meie oleme ka inimesed,” ütles Loone.

Reedel helistas mulle Heimar Lenk. Ta ütles, et kuna Urmi Reinde puhkab, siis tal tekkis idee, et mina võiksin tulla Meedia Keskpunkti külalisesinejaks. Ütlesin talle, et meil Innoga ei ole praegu nii palju raha, et Tallinna vahet sõidelda. „Pole viga, ma maksan bensiini kinni,” ütles Lenk. „Omast taskust maksan.” Uurisin, kas selle külalisesinemise eest tasu ka makstakse. „Pean järele uurima, ma ise ei tea,” ütles Lenk. „Aga lepime siis kokku, ma saan sinuga arvestada?”

Kuna Juulikesel oli parem, siis ütlesin Lengile, et ta saab minuga arvestada. Mis seal siis on - lähen saatesse ja räägin, mis asjadest arvan.  Ostsime Innoga bensiini ära.

Pühapäeval helistas Oudekki Loone mulle tagasi. „Kas on võimalik, et sa teeksid selle loo juba homseks,” küsis ta ebalevalt. Tema hääles oli tajuda ebamugavust. Ütlesin, et homseks vist ei jõua. „Kui sa teisipäeva hommikukski teeksid, siis jõuaks veel kolmapäevasesse lehte,” ütles Loone.

Ütlen ausalt - ma lihtsalt ei jaksanud seda lugu teha. Olin Juulikese valvamisest ja öisest ülevalolemisest läbi nagu märg kalts ja tõsise arvamusloo kirjutamine oli viimane, mida teha tahtsin. Mul ei olnud isegi ühtki mõtet peas - pea oli tühi. Saatesse minna ja seal arvamust avaldada, seda oleks jaksanud. Oleks kasvõi Portugalist rääkinud. Aga mul on väga raske „ei” öelda - eriti kui keegi mulle peale käib, ja ma ütlesin Oudekkile, et proovin. Rääkisin talle Lengi ettepanekust minna saatesse.

Esmaspäeval tuli Lengilt meil, kus ta ütles, et Tallinna TV siiski ei soovi mind saatesse ja ehk tulevikus. Mis tundus väga naljakas, sest tema ise oli mind vannutanud, et ma tingimata tuleksin, sest ta arvestab minuga. Seepärast sai meil ära ostetud ka bensiin.

Kirjutasin Oudekki Loonele, et äkki hoopis Heimar nüüd kirjutab teile selle artikli. Sest meil enam raha ei ole, kulutasime selle bensiini peale ära, peame otsima uusi teenimisvõimalusi. Lõunaleht pakkus artikli kirjutamise võimalust ja nemad maksavad kohe. Kesknädala raha saaksin niikuinii alles septembris.

Oudekki Loone helistas mulle kiiresti tagasi. Ta hääl värises. Ütles, et rääkis küll Lengiga sellest minu saatesse minekust, aga tema ei öelnud Lengile, et ta minu saatesse kutsumise tühistaks. Tema öelnud lihtsalt seda, et otsigu Lenk endale igaks juhuks varuinimene, juhuks kui mina Juuli haiguse tõttu minna ei saa.

Oudekki Loone ütles, et ta võib mulle selle bensiinile kulutatud raha omast taskust kinni maksta, kui ma ainult artikli ära kirjutan. Ohkasin ja lubasin seda teha.

Istusin arvuti taha. Aga olin ikka lõpmata väsinud. Juulike magas, aga mina tahtsin ka magada. Kriis oli möödas, aga see oli jätnud oma jälje. Ma olin läbi.

Kirjutasin Loonele, et teen loo kindlasti ära, aga reedeks.

Seepeale tuli Loonelt Facebooki sõnum: „Ma saan siis aru, et sa saad ilma selle bensiinikompensatsioonita hakkama?”

Ja natukese aja pärast meil Toomas Lepalt:

„Tere,

On lahendamata 2000 euro saatus, mille Tallinna TV Teile saatis.

Meie raamatupidamises on see summa üleval.

Teilt mingit selgitust senini ei ole.

Kui tulevikus mingit koostööd teeme (nagu mulle on vihjatud), siis üks võimalus makstud summat käsitleda on vaadelda seda ettemaksuna.

Terv.

Toomas Lepp”


Jõhker. Aga ju siis niimoodi poliitikas on kombeks. Kui käsku ei täida, siis kohe karistatakse. Mis neil meist ja meie rahahädadest, eks ole. Ja sellest, et võib-olla ei ole söögiraha. Nendel on oma tähtsad asjad, protsessid ja muu värk.

Sel hetkel saigi otsustatud, et mingu nad perse oma artikliga. Ja mingu nad perse oma teleprojektiga. Nii palju uhkust on mul nüüd küll, et ennast alandada ei lase. Söön kasvõi paar päeva ainult musta leiba, aga ei lase.

Mul ei ole midagi koostöö tegemise vastu. Ma võin koostööd teha ükskõik mis erakonnaga. Aga asjaajamine peab olema aus ja inimlik.

_

Me saime kõigele vaatamata hakkama. Naabritädid tõid meile värsket kartulit, kurki, tomatit ja mustikaid ning reedel laekus mu arvele ka raha - Juulikese puudetoetus ja 25 eurot ühelt blogilugejalt. Aitäh :). Kui keegi soovib veel aidata, siis minu (Irja Tähismaa) arvenumber Swedbankis on: IBAN: EE112200001100329486. Aga kandke ainult siis, kui ma (me) meeldin (-me) teile sellisena nagu olen, sest ennast muuta ma/me ei kavatse :). 

56 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Hmmm... Rahaasjades ja lubaduste täitmisel peab olema täpne. Kui teile maksti 2000 eurot tingimusel, et lendate Tallinna ja osalete seal teleseriaali võtetel ja te ei saanud lapse haiguse tõttu lennata, siis oleks aus olnud raha tagasi maksta. Või kui raha ei olnud võimalik tagastada ( kui te ei ostnud reisikindlustust, mida väikeste lastega reisides alati oleks mõistlik teha ), siis leida kokkulepe kuidas sellega edasi toimida, teha selle asemel mõni saade vms. TTV polnud süüdi, et te lennata ei saanud, nemad olid kulutuse juba teinud .

Samuti artiklitega. Kui on aega kohvikus käia ja rannas mõnuleda, peaks olema ka aega lubatud artikkel valmis kirjutada.Ega siis lapsed 24/7 ka haiged ole.

Lihtne on oma ebaõnnestumistes süüdistada teisi, kuid minu elukogemus ütleb, et enamus nn. "ebaõnnest" tõmbavad inimesed endale ise kaela. Minu enda elus on ka olnud piisavalt äpardusi, nurjumisi, raskusi ja nn. "ebaõnne", kuid ausalt seda analüüsides tean, et kõik see oli minu enda süü.Ma pole märganud mingit "kurja maailma " vandenõu minu vastu,ma ei saa öelda, et ümbritsevad inimesed mulle alatasa liiga teevad.

Samas olen alati püüdnud kokkuleppeid täita, ükskõik kui raske see ka on.Kokkulepete mittetäitmine on üks ebameeldivamaid nähtusi, mis Eestis on laialt levinud ja see hävitab täielikult inimese usaldusväärsuse.

Vaid üks näide. Palkasin endale torumehe keskküttekatelt vahetama, maksin isegi avansi ära, tal oli vaja mingei juppe seal osta. Lubatud päeval võtan end töölt vabaks ja ootan. Ei torujüri kuskil, telefon ei vasta. Kogu päev raisus. Ei vastanud ka teisel päeval ega kolmandal. Neljandal sain ta telefoni otsa ja rääkis midagi sellest, et oli kukkudes randmeluu murdnud ja ei saagi tööd teha. Pärast kuulsin tuttavatelt, et see on pläma, tegelt ta lihtsalt jätabki pooled kokkulepitud tööd tegemata . Avanssi ta kah tagasi ei maksnud muidugi.

Sellist inimest, kelle sõna ei saa uskuda ja kokkulepped ei pea, ei taha varsti keegi palgata, kõik pöörduvad tema vastu .Sel torujürkal pole praegu tõenäoselt enam ühtegi klienti. Eesti on väike ja jutt levib kiiresti : seda ja seda inimest ei saa usaldada .

Ma ei tahaks teid väga näägutada, sest isiklikult teid ju ei tunne, kuid võib olla tasuks sagedamini peeglisse vaadata ja küsida : kas ma ise pole süüdi neis eluraskustes, mis on kaela langenud ? Kas ma olen alati käitunud nii nagu ma ootan, et käitutakse minu enda suhtes ?

Ü ütles ...

Kahju - aga vaadakem tõsiasjadele otsa:
1. Prokuröri rolli otsitakse frigiidset noort naist - kellel pole lapsi ega saa lapsed haigeks jääda.
2. Eesti naisnäitlejate seas on konkurents väga karm.
3. Olgem ausad, professionaalne näitleja - Reelika Maiste on vist seda? - saab nii olulise rolliga paremini hakkama.
Lugupidamisega

Anonüümne ütles ...

Kui teid ei oleks olemas, tuleks teid väja mõelda. Hoiatuseks inimkonnale, et ülejäänud oskaks hoiduda teiesarnaseks muutumast. Te olete ikka nii uskumatult (kuigi eks selle blogi lugejad peaks sellega juba ammu harjunud olema, aga näe, ikka suudate üllatada) enesekesksed, ennast õigustavad, saamatud, vingujad, ausalt öeldes kõigile näkkusülitajad. Toomas Lepp&Co, Edgar või Oudekki on küll viimased, kellele ma kaasa kavatsen tunda, pigem mängin siinkohal kaagutajat: paras neile, kas ikka veel ei oska idiootapaarikesest eemale hoida. Tuletades ühtasi meelde rahvatarkust: kes kaks korda üle sama kivi komistab, peabki kaela murdma. Jõudu rahakerjamise, pikutamisel, jalutamisekl ja lakkamatult väsinud olemisel!

Anonüümne ütles ...

Täitsa lõbus lugemine, suutsite jälle üllatada. 10 points selle eest, et suutsite lohku tõmmata Savisaare enda ja tema kompanii nii mitme persooni kaudu! Kusjuures raiskasite isakese ja tema kaaskonna aega piisavalt, jätsite blogis mulje, et teil on suured koostööplaanid - ja - ei miskit. Jälle. :) Ja toredasti ropendasite pealkirjas, ära sa märgi. On ju tore ropendada, eks? Kohe nagu parem tunne hakkab vist?

Samas pärast sellist ülevaadet ei anna küll mitte ükski kaine mõistusega inimene teile tööd - te ju veate alt, teie peale ei saa ülde loota!Lapse haigus on karm asi, kuid kui lastel on kaks vanemat, kes passivad pealegi kodus, siis üks neist ikka hädapärast saaks niipalju end kokku võtta, et lubadused täita. St tavalised inimesed saavad, aga mitte teie. Ma ei kujutaks ette end niimoodi lubatud tööd edasi lükkamas (süümepiinadeta), teistele tüli tekitamas, ja siis avalikult töö tellijat p...e ka veel saatmas. Isegi kui tegu on keskerakonnaga. Iseasi, mida Irjal tarka oleks üldse öeldagi. Imelik, et nad üldse teie poole pöördusid.

Anonüümne ütles ...

Elasin masu ajal läbi tõelise Kolgata teekonna ja seetõttu oskan Irja olukorrale südamega vaadata. Sest - kes pole otsest nälga kogenud, jääbki ainult targutajaks.

PALUN AIDAKE PEREKONDA! Kesk - näita nüüd üles reaalset hoolimist, tingimusteta hoolimist! Kui kõht tühi, ei tule mingit inspiratsiooni ja artikleid.

a.

Anonüümne ütles ...

Mu arust see on ju loogiline, et kui te oma kokkuleppe poolt ei täida, siis maksategi selle 2000 eur tagasi. Selles suhtes oli hr Lepp isegi mõistlik, et ei hakanud ju teilt raha tagasi küsima? Ütles, et see on edaspidi ettemaksuks ja ongi. Nii et see on pigem teie oma mure, et võõra raha seal Portugalis saiakeste peale ära kulutasite :) Vaadates viimaseid videosid, poleks ehk neid saiakesi nii palju pidanud pugima?

Teine asi, mida sellest postitusest õppis - teie peale ei saa ikka absoluutselt loota. Alati toote oma Juulikese justkui kaitsekilbina välja, kui on vaja midagi vabandada. Raskeks läheb teil see tööleidmine, kui nii laisad olete ja alati oma lapse haiguse ettekäändeks toote. Kes siis selliseid loodreid ja pettureid tööle tahab?

Irja ütles ...

Elame-näeme :).

Irja ütles ...

Ja ma oleks selle loo ära kirjutanud. Lihtsalt kusagil läheb piir. On ülim nahaalsus survestada inimest midagi tegema, kasutades ära tema lapse haigust ja rasket rahalist olukorda.

Anonüümne ütles ...

Kasutades ära lapse haigust? Sina ise oled ainuke, kes oma lapse haigust igalpool toonitab ja ära kasutab, selle najal liugu üritab lasta.

Olge nüüd ausad inimesed ja makske see võlg (2000 eur) tagasi.

Anonüümne ütles ...

Sellest, kui kaabakad omavahel kisklevad, rahvas ju ainult võidab!

Inno ütles ...

Mõned anonüümikud siin väga julged tänitama. Tänaval käivad muidu mööda seinaääri ja kui kõnetad, siis sitt püksis kohe. :)

Irja ütles ...

Kui Tallinna TV meile selle 2000 eurot ilma lepinguta üle kandis, siis on see nende enda probleem. Meie võtame seda kingitusena. Aitäh! Pealegi on raha juba otsas.

Anonüümne ütles ...

Keski liikmena ootan nüüd küll suuremeelsust mitmetelt, keda olen siiani südamlikeks pidanud. See 2000 Tallinna eelarvest pole miskit maha kandmiseks.

Piiblis on öeldud midagi sellist: "kannata koos minuga ja sa saad õndsaks!"

a.

Irja ütles ...

Aitäh :). Mind häiris kõige rohkem see, et enne ei tehtud sellest 2000st eurost sõnagi juttu, aga nüüd, kus lugu lapse haiguse tõttu viibis, hakati seda kohe välja nõudma.

Võib-olla reageerisin üle, aga ma olen emotsionaalne inimene.

Inno lisas siit kõrvalt veel seda, et Keskerakonna tugevuseks on see, et nad hoolivad vaestest ja nõrgematest. Kus see hool nüüd on?

Maria ütles ...

Eestis on suuline leping ka leping ja siin postituses tunnistate ausalt üles, et teil oli TTVga leping, mille te siis murdsite ja raha ära kulutasite midagi vastu andmata. TTV peab muidugi raha tagasi nõudma, milleks neil on alus.

Anonüümne ütles ...

Irja - ilmselt oli Sul tsiviilõiguse loengute ajal midagi tähtsamat teha aga võta teadmiseks, et ka kinkimiseks sõlmitakse leping, selle asja nimi on kinkeleping.

Irja ütles ...

Edu siis Tallinna TVle nõudmisel :).

Anonüümne ütles ...

Ma mõistan, et raskustesse sattunud inimestel läheb sageli silme eest mustaks ja nad tegutsevad põhimõttel : kui läks trumm, siis mingu pulgad kah ! Umbes nii et kui on 50 k võlga, siis võtan veel ja jätan selle kah maksmata. Et kui renomee on minevikus tehtud vigade tõttu kannatada saanud, siis las lennata need viimsed riismed. Kui sõpru ja aidata soovijaid on aina vähemaks jäänud, siis mingu ka need viimsed, meil pole seda vajagi ! Kuid see on vale mudel. See ei vii kuhugi.

Alati on olukorrast väljapääs.Paluda kasvõi tööd neilt tuttavatelt, kes pole veel võõrdunud. Ja kui õnnestub mingi tööots saada, siis täita oma kohustused kas nui neljaks, mitte alt vedada. Hakata n.ö. nullist oma elu ja renomeed üles ehitama. Olete mõlemad ju haritud inimesed keskeas, võib-olla on palju sildu põletatud, kuid siis tuleb nende põletamine lõpetada ja hakata uusi ehitama. See võtab aega ja vaeva, kuid muud väljapääsu kah pole. Krt, isegi 50 k võlga pole tegusal inimesel võimatu aja jooksul ära maksta kui härjal sarvist haaratakse.

Ma hästi ei usu, et Eestis oleks blogiga võimalik elatist teenida, eesti keel on liiga väike keskkond selle jaoks.Tean, et Venemaal tuntumad blogijad elavad sellega kenasti, kuid neil on ka keelekeskkond, kus on 150 miljonit potentsiaalselt lugejat,bännerid aina vilguvad blogis ja klikid toovad sisse .

Eestis peaks teie taustaga inimesed ikkagi proovima pöörduda mainstream ajakirjandusse (tagasi) kui just ei taheta mingit lihttööd teha.

Anonüümne ütles ...

Milles probleem..? nende 1500 EUR maksnud piletite eest tehtud broneeringust peaks ju jälg olemas olema (kinnitusmeilid jms.) need saadategi sinna raamatupidamisse selgituseks, 500 EUR osas peaks olema lihtsam kokkuleppele jõuda...

mis nn. jõuvõtetesse puutub, siis igati normal käitumine Keskerakonna poolt /ausalt öeldes, minu arvamus nendest isegi paranes veidi../..dead line is dead line, ja tuleb siiski kokkulepetest kinni pidada, või kohe alguses tunnistada, et sry, käib üle jõu teema...

Inno ütles ...

Aga miks mitte raskustes inimese elu ka kogeda. Kirjaniku ja ajakirjanikuna on see väga põnev kogemus. Praegu on Eestis väga paljud inimesed raskustes, ma kujutan ette, et see teema puudutab väga paljusid.

Alice ütles ...

Raskused on ikka võitmiseks ja teie ise olete kõik selleks teinud, et teie elu praegu selline on. Ega lebotamisega ei muutu ju elus ka midagi. Kokkulepetest tuleb kinni pidada ja teid on ometigi 2 kodust inimest.Tule taevas appi kas jälle on teile liiga tehtud? Oh te tibulinnukesd küll. No ei hakanud hale kohe mitte üldse.
Ma ei saagi aru mitu korda teile seda tagasisõidu raha anti ja mitu korda te tulemata jätsite? Ühel korral olid lapsed väidetavalt tuulerõugetes, aga teie piltidest ja juttudest ei kajastu see üldse ning pealegi ei jää 2 last kunagi korraga tuulerõugetesse.

Irja ütles ...

Ma juba ammu saatsin need broneeringud ja kinnitused nende raamatupidamisse.

Tore, et teil Keskerakonnast arvamus paranes. Võib-olla võidab Keskerakond nüüd tänu neile jõuvõtetele kogunisti järgmised valimised?

Anonüümne ütles ...

Aga Alice, palju sina oled head teinud?

a.

Alice ütles ...

Mina olen päris palju. Me oleme mehega 4 last koolitanud. 3 on juba ülikooli haridusega ja neljas alles õpib.Vanem lapselaps lõpetas just põhikooli, aga tal on ka kõik veel ees. Teised on veel pisikesed.Töötan 23 aastat lasteaia õpetajana ja järelikult on mu suur panus ka selles osas. Lasteaias lapsed väga hoiavad mind ja me saame suurepäraselt läbi nii laste kui vanematega. Olen toetanud ka näiteks kodutuid loomi ja vähifondi panuse teinud,aga muidusööjatele ei tee ma mitte iialgi mitte ühtegi panust. Ma arvan, et mina võin küll puhta ja rahuliku südamega öösel magada.

Anonüümne ütles ...

Alice, kas haigestunud väikelaste ema mõnitamine andis hea ööune?

a.

Alice ütles ...

Minu lapsed on ka haiged olnud ja olen kõigega hakkama saanud. Mul oli lisaks 4 lapsele ka üleni halvatud ema, keda mu süda ei lubanud hooldekodusse panna ja veel oma maja ja aed ka. Ma ei näe küll, et ma oleksin siin kedagi mõnitanud.

Anonüümne ütles ...

ei, minu arvamus Keskerakonnast kui poliitilisest jõust on endiselt suht nullilähedase väärtusega, vaid teiega toimunu andis ajutise väikese impulsi positiivses suunas - mitte et ma oleksin õel Teie vastu või muul moel sooviksin halba, aga rõhutasin ennist, et kui on võetud kohustused ja sõlmitud kokulepped (kasvõi suulised), tuleb nendest ka pidada..kasvõi juba edasise usalduskrediidi hoidmise nimel, ka minul on olnud lapsed haiged, aastate eest ei saanud ma samuti terve kuu öösiti magada, kuna laps toibus operatsioonist ja taastumine oli ülimalt kapriisne, see kurnas meeletult(meid mõlemaid vanemaid), sest ka töö tahtis tegemist ning ei olnud kuhugi seda edasi lükata, aga ellu jäime..

Anonüümne ütles ...

Asja võib kokku võtta nii, et inimesel on psühhootilised sümptomid. Ja seda ilma muigeta. (https://et.wikipedia.org/wiki/Ps%C3%BChhoos)
.
Kahju on vaid neist Keskerakonna ja TTV inimestest, kelle usaldust peteti. Loodetavalt nad ei kalestu ja teised hiljem seeläbi ei kannata, kuna maailmas on süüdimatuid inimesi.
.
Usaldust hävitada on kerge, nagu klaas, mis puruneb hetkega ja heleda klirinaga kildudeks, püüa aga sama eset luua.
.
Kurvastusega tuleb ka nüüd tõdeda, et võimalike tööpakkujate ring tõmbus veelgi ahtamaks. On üldse veel keegi, kes oleks riskiks valmis.


Horros

PS. On bensiin nii defitsiitne kraam, et pidi teist varakult valmis soetama? :D
Aga nüüd on võimalus seenele ja marjule sõita. :)

Inno ütles ...

Alice, nagu aru saan, olete alati tööl käinud, kui lapsed on haiged või olete ise haige? Pole siis ime, et olete natuke napakas, sest haigena tööl käimine kahjustab närvisüsteemi.

Anonüümne ütles ...

"On bensiin nii defitsiitne kraam, et pidi teist varakult valmis soetama?"
Benss püsib kasutuskõlblikuna tükk aega ja sellega saab sõita.
Ma soovitaks võtta ühendust Ingrid Veidenbergiga ja pakkuda mõnda artiklit. Kalev Annom on kah tubli tööandja.

Anonüümne ütles ...

Njaa, juba potentsiaalsel leivaisal ka jõutud püksid viluks lüüa.
Kes teeb, see jõuab.

Ma ei tea, naljakas... :D

Anonüümne ütles ...

Lihtlabased vargad olete. Sama nagu oleks keegi teile laenanud kuuks ajaks 2000 eurot ja öelnud, et võite selle endale jätta juhul, kui selle aja jooksul näiteks andja korteris remondi ära teete. Siis saabub rahaomanik kuu aja pärast, remonti pole alustatudki, aga teie teatate: 1. me pole mingit raha saanud 2. seda raha oli vähe. 3. meil on see juba otsas. Erakordselt vastikud elukad olete. Ja muide, näiteks mina käin seda blogi lugemas ainult sellepärast, et näha, KUI madalale te võite laskuda. Ja iga kord, kui olen ära käinud, tahaks kõigepealt duši alla minna, nagu oleks teie vaimne (ja piltide järgi otsustades ka füüsiline) räpasus endalegi külge hakanud.

Alice ütles ...

Inno ei ole tööl kogu aeg käinud. Haige lapsega olen alati haigulehel olnud ja viimaste lastega võimaldas mul mees ka 3 aastat kodus olla.Esimestega sai ainult aasta, sest siis sellist seadust veel ei olnud. Lapsed pole küll enne 3 aastat lasteaeda läinud, sest meil olid mehega sellised töögraafikud, et jagasime laste hoidmist ja käisime kordamööda tööl. Kui keegi siin napakas on, siis ei tule teda ilmselt kaugelt otsida ja mina pole ka ainuke kes nii arvab.

Anonüümne ütles ...

... nagu oleks teie vaimne (ja piltide järgi otsustades ka füüsiline) räpasus endalegi külge hakanud... sama siin!!! Päris alguse sai ju selgeks, et tegemist on ju poolõe ja poolvenna suhtega, mis iseenesest juba üpris kole.
Millegipärast on aga sund pilk hoida peal. Põrgut teab miks.

Anonüümne ütles ...

2000 € eest saab kõvasti ÜKT tunde. Odavam olnuks kahepeale need tellitud artiklid valmis kribada ja Irjal ikkagi kasvõi üksi võtetel ära käia.Tänapäeval loevad ju kõik raha. Rootsi finantsokupantide poolt okupeeritud Eestis on raha eriti kallis. Igal aastal tuleb vähemalt 300 miljonit okupantidele maksta.
Ärge palun, Innot-Irjat, tallake teiste kaasmaalaste raha peal.

Anonüümne ütles ...

See artikkel küll ei soosi teile annetamist.

Horros ütles ...

Noo kommentatoorid jääge ikka viisakuse piiridesse.
.
Püüdke hoida taktitunnet ja sisemist sära.
.
Iga juhtum väärib tähelepanu, aga mitte ropendamist.

Horros ütles ...

Ja kuulge nupsikud, mis "reCaptcha" teil siin on?
.
Küsitakse , et klikka "võileibadele" aga pooled on hamurgerid. :-D Ei ühtegi võleiba. Kiluga või kiluta.
.
Noo anna armu!

Anonüümne ütles ...

Raske rahaline olukord oleks pidanud kuklas kummitama siis, kui oma miljoneid laristasite.
Aga kuna kummalgi teist on arusaamine, et töötegemine on vaid lollidele enneaegu haudakippujatele, siis milles probleem? Keskealised inimesed, kel pole mitte midagi - peaksite ju ülirahul olema? Milleks raha, kui on suur armastus, eks?

Mingil juhul ei soovi halba ja lahkuminekuid, aga ma hoiatan ette - ja vanainimese sõnu maksab uskuda! - varem või hiljem viib niisugune närutamine tülide ja kriisideni. Te püüate küll vaprat nägu teha ja mängida õnnelikku paari, aga kord-korralt lähevad teie jutukesed järjest kibestunumaks, pettunumaks ja "aga meil ei ole ju raha!" nutuks. Kui inimesi lööb juba bensuraha nurka, siis on lood päris täbarad. Väikesed lapsed kodus - juhtuda võib palju - mismoodi kavatsete kriisisituatsioonis käituda? Kuidas saab ruttu nt. arstile sõita, kui paak ja arve tühjad?
Lapsi te ei sotsialiseeri õues teistega, aga ka kodus võivad koledad asjad juhtuda. Kuidas abini jõuate?
Uskumatu hooletus ja seda ühe isa-ema poolt��

Edevale Irjale - varasemaid pilte sinust vaadates jään mulje noorest naisest kes ennast ikka sättida ka viitsis. Mis nüüd on juhtunud? Lössis ja lömmis hoolistemata vormist väljas keskealine kodune laiskvorst - sa oled just väärt teist samasugust, aga halvz stsenaariumi korral turule kõlbmatu. Ei usu, et palju niisuguseid lufti-Kustisid leidub, kes sind kord ülal pidada tahaksid. Sind ei hirmuta see?

Anonüümne ütles ...

Kui sa niisuguse sõnavaraga võõra inimese poole pöördud, siis võtab tõesti kõhedaks ja kangialuseidpidi käima.

Anonüümne ütles ...

Kummad teie olete - vaesed või nõrgad?

Anonüümne ütles ...

Aga õelad ei saa rahu, need on kui kobrutav meri. (Piiblist)

a.

kardaanirist ütles ...

Tõsi ta on, et lapsed jäävad ikka aega ajalt haigeks, aga kuidagi kummaline on väide, et ei jaksanud artiklit kirjutada kuid samal ajal blogisse aktiivselt sai sissekandeid teha küll.
Nõustun ühe eelneva kommenteerijaga, et te lähitulevikus maandute Soome sotsiaalsüsteemi peale vegeteerima.

Anonüümne ütles ...

Uskumatud Benderid olete ikka. Ja et veel on mõni jobu, kes teile raha saadab. Kaks kirjanikku majas ja ei saa üht propagandaartiklit valmis kirjutada. Ainuke kuhu sulg küünib, on kerjamine. Tavainimestel on nii, et üks vanem käib tööl ja teine on lastega kodus. Ja saab hakkama.

Inno ütles ...

Kuulge, ega hea artikkel pole mingi saabas või euroalus, mille võib igast asendist kuidagi valmis nikerdada. Selleks on vaja oluliselt rohkem keskendumist, mida lapse haigus või väsimus ei võimalda.
Alice, ma olen teinud 25 aastat tööd ja pole mitte ühtegi päeva haiguslehel olnud. Mitte ühtegi päeva. On teil midagi vastu panna?

Anonüümne ütles ...

Vastutustundlik inimene ei lähe randa, kui ta on lubanud kirjutada artikli (olgu või Kesknädalale, vahet pole). Kirjutab valmis, saadab ära ja läheb randa. Seda enam peaks niiviisi käituma inimene, kes nagunii ülejäänud aja ei tööta ega pea passima, et vaba päev ja ilus ilm kokku langeks. Seda enam inimene, kellel on laps(ed), kes vaatamata imettegeva rinnapiima manustamisele siiski sageli haigestuvad. Muide, teekond Võrust Pärnumaale randa pole sugugi lühike - mis raha eest bensiini ostsite? Te kaks olete ikka tõsiselt meditsiinilisteks nähtusteks muutunud, sest isegi kui vastutustundetusest ja mõtlematusest võiks veel aru saada (viimase minuti tööd harrastavad paraku paljud, pannes sellega teiste närvid proovile), aga et kellelgi oma sõna otseses mõttes sigatsemise peale veel õigust üle jääb, nahaalsust kõiki teisi jõhkruses ja kurat teab milles süüdistada (aastate viisi, aga järjest innukamalt), siis peaks tema psüühikat tõsiselt uurima. Enne kui selline inimene muutub ümbritsevatele ohtlikuks, kujutades ette, et tema ongi ÜLIinimene ja talle on kõik lubatud - et tal on ainult õigused ja teistel vaid kohustused tema ees. Eriti hull, kui selline inimene esineb topelt kujul, sel juhul kihutab ju üks teist tagant kõigis luuludes ja asi võib ikka väga kiiresti väga halvasti lõppeda. Õnneks pole meil tulirelvad vabamüügis, mujal maailmas on luuludega, sh üleväärsusluuludega inimesed teadagi hulle asju korda saatnud.

Alice ütles ...

Minul on küll väga palju vastu panna. Meie mehega oleme ka terve elu tööd teinud. Oleme 4 last ülikooli koolitanud, lapselapsi kasvatanud, endale maja ehitanud ja kõik ainult meie enda tööga ja õnnelikus abielus ka veel olnud. Mitte kunagi pole almusi kerjanud ja alati just nii palju kulutanud kui ise oleme teeninud ja kõige slle juures veel õnnelikud ka olnud. Meie pojad ehitavad mõlemad endale kodusid, tütar kolib septmbris uude koju ja kohe kohe sünnib meile järjekordne lapselaps. Mis sinul on selle kõrvale panna. See pole nüüd küll enda upitamiseks, aga jah mõned inimesed elavad ka sellsit elu ja on sellega väga rahul. Meie läheme öösel vähemalt rahulikult voosdisse ja ei muretse homse päeva pärast. Ka meie lapsed ei pea meid häbenema ja me suhtleme väga tihedalt.Ma arvan, et meie elus on kõik väga hästi ja ma pole mitte kunagi kahetsenud mitte ühtegi päeva oma elus, sest meelerahu ja kindlustunne on elus kõige tähtsam.

Anonüümne ütles ...

seljataga 25 aastat töötegemist ja hetkeseis selline, et istud Portugalis ja kerjad annetusi kojusõidupiletite ostmiseks..? tõesti, tase...

Anonüümne ütles ...

Veidi imelik kaks korda sama reha otsa astuda. Esiteks on reisikindlustus väikelastega reisides KOHUSTUSLIK, eriti kui üks neist juhuslikult ka erivajadusega. Iial ei tea, mis võib juhtuda, ja on totakas KAKS korda samal põhjusel piletitest ilma jääda (pärast esimest korda oleks võinud ju olla nii palju mõistust, et end kindlustada järgmiseks korraks). Või tuleb osta pilet kõrgemast hinnaklassist, mida on võimalik vajadusel lisatasu muuta. Isegi Easyjet pakub seda, rääkimata "tava"lennufirmadest nagu Finnair (ca 50 eur läheb siis pilet kallimaks, aga mõnel puhul isegi hinnavahet pole, sest kallima klassi pilet võimaldab ka tasuta check-in pagasit). Tallinna TV-l on täielik õigus solvunud olla - lihtsalt heast peast 2000 euri tuulde lastud, ja siis Innol ja Irjal jääb veel õigust ülegi, et "aga meil polnud lepingut, see oli lihtsalt kingitus." Mis te siis imestate, et teile sealt firmast enam vastu ei tulda.

Anonüümne ütles ...

Lugesin läbi tolle eepose ja panin tähele:
1)keskerakond oli valmis pakkuma ja ka pakkus teie perele mitut teenimisvõimalust.
2)2000 euro tasumisega ENNE tellitu kallale asumist, kinnitas too sama keskerakond, et suudab maksta ja soovib maksta ehk on tõsiseltvõetav koostööpartner.
3) Teie poolt tehtud käigud kinnitavad omakorda, et teid ei saa usaldada ega tõsiselt võtta kui koostööpartnereid.
4) kahe peale kokku saite tellitud asjadest valmis vaid kaks artiklit.
5) päris selge, et kaks artiklit ei ole praeguses Eestis väärt 2000 eurot. Nõnda on keskerakonnal igati õigustatud ootus, et kirjutate-kommenteerite-osalete mõnes saates jms.

VIKA ütles ...

Te olete ikka täiesti ebausaldsuväärsed ja null kohusetunnet! Lastest kahju lihtsat!!!

Anonüümne ütles ...

Kaks süüdimatut.
Süüdistavad Toomas Leppa, et see neile niisama raha andis:)
Lastest kahju kui vanemad selliselt manduvad. Tempokalt!

Anonüümne ütles ...

Perse need mudakoonlased ,praegu on Rios palju uudiseid kuis puruvane rahvas varastab turistidelt mobiiltelefone jms.

Anonüümne ütles ...

Eriti lahe on see, et Tähismaad on burešini kamba juba ühe korra karmilt lohku tõmmanud ja nende siseelust terve pika sarja kirjutanud "Keskerakonna telgitagused", kus paljastus Burešini paipoisi Pooletoobali olemus. Lisas on avaldatud veel muid kavalaid ja jõhkraid uudiseid. Ja ikka tahab see burešini kamp nendega suhelda....

Anonüümne ütles ...

Piip ja Tuut saaksid endale kõvad konkurendid, kui nende asemel püünele roniksite. Auditooriumiks ei ole muidugi mitte lapsed, vaid 30+ joodikud ja muidu kaltsakad, kes naudivad teie lakkamatut ropendamist. Eriti Inno oma, kes on viimase 10 aastaga totaalselt degenereerunud.

Anonüümne ütles ...

see postitus inspireerib paljusid https://www.facebook.com/olga.pealagi/posts/1154760631249960?pnref=story

ei ole just igapäevane et kusikud nii haledalt üle lastakse 2 tonnaga ja veel ets ning odekas isiklikult nii filigranne pole isegi prox ja kapo