teisipäev, 27. september 2016

Kas tusane kaasa teeb haigeks?

Tusane kaasa teeb haigeks, väljavõte Daily Maili veebist.

Küllap on paljud märganud, et koos olemine tusase inimesega on ebameeldiv. Nüüd on aga USA Michigani Ülikooli teadlane Bill Chopic jõudnud mitme tuhande kooselu jälgimise põhjal järeldusele, et tusane partner teeb lausa haigeks, vahendab Daily Mail.

Selgub, et tusane partner on väga suur terviserisk - isegi kui ise oled rõõmsameelne inimene. Ja vastupidi - kui partner oli rõõmsameelne, siis püsid ise tervem. Üks põhjusi võib olla selles, et rõõmsameelsem partner on sinu suhtes tähelepanelikum ja hoolivam.

Tusane abikaasa võib aga kaasa tuua mitmeid halbu harjumusi nagu suitsetamine ja joomine. Sealt edasi on tervise halvenemiseni juba väike samm. Teadlane leidis, et inimese haiguse põhjus võib olla partneri tusane meel.

Mulle on see teema eriti lähedane, sest ma olen seda oma nahal nö ära proovinud. Minu eelmises suhtes oli abikaasal kodus pidevalt kulm kipras, ma arvan sellest, et ma tegelikult ei meeldinud talle :), ning ma tundsin suurt vajadust suitsetamise ning alkoholi tarvitamise järele. Ma isegi proovisin juba narkootikume, kas te kujutate ette! Muutusin ise ka tusaseks ja tigedaks, hakkasin ennast lausa kartma ja ei suutnud enam millegagi oma pingeid maandada. Tervis hakkas jukerdama, kuigi olin 30-aastane noormees. Süda puperdas tihti ja vererõhk oli üle normi. Väliselt paistis kõik väga ilus, nagu see enamasti ongi, aga seesmiselt oli asi ikka täiesti mäda. Lapsed nägid seda kõike pealt. Mu abikaasa soovis küll suhet jätkata, lubades end parandada, aga ma sain aru, et see on võimatu: inimene ei muutu ja see asi oleks võinud terve pere jaoks väga kurvalt lõppeda.

Nüüd on mu kõrval lausa päikseline inimene ja mis huvitav, mul on kadunud igasugune soov suitsetada ja alkoholi tarvitada. Täielik müstika! Tervis on hakanud paranema ja ma ei ole ligi 10 aastat tarvitanud ühtegi tabletti. Olen 45 ja tunnen end paremini kui 30-selt. Vererõhk püsib normis. Lähisuhtest sõltub väga palju. Varem oli mul palju nö topsisõpru, kellega koos joomas käia, nüüd on igasugune vajadus kadunud. Nad ikka aeg-ajalt võtavad ühendust, aga kui saavad aru, et mul puudub alkoholi vastu igasugune huvi, siis jätavad rahule. Mulle piisab täiesti koos perega olemisest. Minu parimad sõbrad on minu naine ja lapsed, ma olen ülimalt õnnelik, et saan nendega koos olla ja see on minu jaoks kõige tähtsam.

16 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Miks see "päikseline" inimene nii õelat juttu suust välja ajab? Saadab aga perse ja mõnitab, puudega inimesi sealhulgas?

Anonüümne ütles ...

KOpipeist iseenda jutust vol x. Sellise blogiga ei teeni te mitte kunagi mitte punast pennigi. Nii et jätkake aga käe väristamist maksumaksjate ees.

Anonüümne ütles ...

Irja äranärutatud välimuse, mis peegeldab tema rusudeks vajuvat tervist, saladus on laheneatud: morn ja tige Inno, kes sisustab päevi riigi, poliitikute ja eksnaise sarjamisega.
Hea, et lõpuks ise aru said!

Mait Must ütles ...

Nonii nüüd on siis eksabikaasa süüdi ka selles, et sa suitsetasid ja tegid narkotsi. Püssiähvardusel sundis sind? Need on ikka sinu enda valikud, Inno. Võta ükskord vastutus ja lõpeta see teiste süüdistamine omaenda hädades.

Anonüümne ütles ...

Inno peaks oma eksabikaasat iga päev tänama selle eest, et oli teine selline nagu oli ehk nii kohutavalt kole paha, et Inno pidi minema Tartusse jooma- ja kepiseiklusi otsima, mille tulemusena ta komistas pohmaspäi kohviku ees Irja otsa, kes ta kohe endale võttis. Sest oleks Ingrid olnud hea, poleks ju Inno Irjat kohanud, Sajandi Armastus oleks jäänud sündimata, nagu ka kaks imekaunist ja imeandekat lapsukest, Inno parimat sõpra, kellega jagada kõiki oma mõtteid ja tundeid ja kes talle alati samaga vastavad, nagu parimad sõbrad ikka. Mõelda, kui hea, et Ingrid oli nii paha, väärib teine kohe küünalt kirikusse tänutäheks, aga mitte aastatepikkust mantrana manamist. Äkki mõtleks sedapidi, Innokene, saaks ka su karma äkki puhtamaks ja võib-olla suurendab Eesti riik isegi toetusi raskes olukorras noorele perele, kus kasvamas kaks last, neist üks raske puudega.

Anonüümne ütles ...

Inno, kas sa suudad nt üks nädal kirjutada blogis postitusi ilma, et mainiksid Ingridit. Ma olen teie blogi jälginud ca paar kuud ja ausalt öelda hakkab igavaks muutuma, kogu aeg üks nutt ja hala ning teiste süüdistamine. Selle blogiga ei hakka te küll kunagi raha teenima. Siinse blogi teevad loetavaks ja intrigeerivaks kommenteerijad, vahet pole kas anonüümsed või registreeritud. Teemade osas võiks hakata puhuma uued tuuled, muidu ei viitsi varsti keegi siin enam lugemas käia

Ann ütles ...

Kui mehest ikka meest ei ole, siis mida sa seal kodus ikka ilutsed ja rõõmustad. Inno on siin blogis palju seda näidanud, et meest temast ei ole. Oma suures ilusas suhtes peate ka iseennast rahuldama, kes lennuki pelleris ja kes kodu pelleris. See blogi hakkab sul ka sellega kuidas sa maal ennast hommikul ise rahuldad ja siis hakkad kohvi jooma.
Aga Ingrid läks poodi ja tõi sulle alksi ja suitsu ja norkotse ja toppis sisse. Ingrid vägivallatses sinu ja lastega ja sina ei saanud lastekaitsega kordagi kokku. Ikka Ingrid süüdi.

Anonüümne ütles ...

Head inimesed, aidake palun Kadri Simsonile mees leida!
Võiks panna ka küsitluse, et kas Irja Tähismaale on vaja testsugust meest - noort, rikast ja ilusat.

Ann ütles ...

Simson hakkab mitme mehe pidajaks?

Anonüümne ütles ...

Tusasemat naist kui see äravajunud Irja annab otsida =/ Goodluck

Anonüümne ütles ...

Vaata ette, Inno! Ühel hetkel viskab suomityttö Irja oma rinna üle õla ja pageb kedagi vähem tusast otsima. Lapsed jätab loodetavasti sulle ja elatist maksms ei hakka, kuna sünnivad uued lapsed ja nemad ei pea ometi vanade laste (Roosi ja Juuli) pärast kannatama. Nemad tahavad ka reisida ja kohvikus käia.

Irja ütles ...

Aga kas Kadri Simsonil juba ei ole mees? Ta on ikka mingi mehe seltsis esinenud ju.

Anonüümne ütles ...

Muidugi tal on mees.

Anonüümne ütles ...

Kadril on väga edukas ja tegus inimene, täielik vastand mömm Innole.

Ja kõik inimesed ilmas ei tahagi olla sarisigijad, uskuge või mitte, aga sellised on ka olemas. Aga noh, teie ei saa sellest ju nagunii aru. Kui arusaam ei asu teie mätta otsas, siis tekib teie ajju lühis.

Anonüümne ütles ...

Ei tea kas Irja oma seda artiklit ka veel mäletab: http://www.delfi.ee/archive/irja-tahismaa-emakas-riigile-rendile?id=14959460
Ei tasu sõnu loopida need võivad täide minna ja sageli lähevadki...

Anonüümne ütles ...

Irja kirjutas aastal 2007 nii: "Mina last ei taha või õigemini — mul ei ole last vaja. Vähemasti mitte praegu. Mulle meeldib mu keha ning mu vabadus, piiramatu võimalus teha seda, mida just tahan. Lapsendusega kaasneb liiga palju ebameeldivaid piiranguid, mida ma parema meelega väldiksin. Lemmikriided ei lähe enam selga. Mulle ei meeldi olla paks. Seksides tuleb olla ettevaatlik. Valu — täielikult ei ole seda veel võimalik ära kaotada. Mul pole kannatust iiveldushoogudeks, veidrateks isudeks, unetuteks öödeks. Tahan öid magamiseks või kallimaga möllamiseks"...