laupäev, 3. november 2018

Üks valdkond veel, kus Eesti on alla käinud: jalgrattad


Nõuka ajal sõideti Eestis palju jalgratastega, kõik teed ja tänavad olid rattaid täis. Igale poole sõitsid rongid, kuhu sai ratta kaasa võtta, tasuta. Selle üle siis jälle irvitati, et mida lollust. USA-s ja mujal osteti võidu autosid ja tulemus oli see, et autod ei mahtunud ühel hetkel enam teedele ära. Linnades olid tohutud ummikud. Ja muidugi olid linnad tossu täis.

Nüüd on Läänes nii, et tänavad on rattaid täis, Hollandi Houteni linnas on isegi jalgratastele antud autode ees eesõigus. Aga Eestis, eriti Tallinnas on täisvõim antud autodele, autode jaoks ehitatakse üha uusi ja uusi, üha laiemaid tänavaid. Taustaks olgu öeldud, et Tallinna teedesse ja tänavatesse on maetud ja maetakse jätkuvalt lõviosa Eesti saadavast eurorahast. Tallinna tänavad on paksult tossavaid autosid täis. Ja nagu arvata on, siis jalgrattaid Tallinnas näha pole. Sest see on nii ohtlik, minna jalgrattaga tänavale, mis on autosid täis.

Autode tulv on omane arengumaadele. Kuidas aga sai kõrgelt arenenud Eestist paarikümne aastaga arengumaa? Kas keegi oskab seletada?

Kommentaare ei ole: