Üks juhtum veel seoses kummalise ettevõttega, mille nimi on IKEA. Nimelt tellisin sealt kapi IKEA PS. See on selline metallkapp, hea tööriistu ja muid asju panna, ainult et uksed käivad lukku.
Võtmed olid ukse ees, aga väike aastane laps muidugi sai need sealt kätte ja peitis kuhugi ära. Kuhu, ei tea.
Tellisin siis IKEA klienditeenindusest uued võtmed. Kõigepealt kulus mitu nädalat vastamise peale. Siis vastati, et võtmeid kohapeal pole, need peab kusagilt tellima. Läks umbes kuu aega, kuni anti teada, et üks võti on kohale jõudnud ja maksab 49 senti. Ja et selle saab kätte Tallinnast kõnekeskusest.
Kirjutasin siis, et kas selle võtme saaks postiga Võrru saata. Ja nüüd ootan juba teist päeva vastust. Kui muidu vastavad ettevõtted tavaliselt mõne tunni või vähemalt päeva jooksul, siis IKEA on eraldi tase, kus vastamine võtab päevi, või isegi nädalaid.
IKEA puhul torkab silma, et vastused ja kogu reageerimine käib teatud nihkega. Justkui mingist teisest dimensioonist tulevad vastused.
Kunagi räägiti Hansapanga, praeguse Swedbanki kohta, pärast ettevõtte müüki, et kõik otsused tehakse Stockholmis, Eestis istuvad ainult tuimad käsutäitjad. Ilmselt on IKEA puhul samamoodi. Kõike küsitakse Rootsist üle, isegi seda, kas saab võtme postiga kliendile koju saata.
Kohati tundub, et see ongi laiemalt Eesti arengu pidurdumise põhjus. Enamus ettevõtteid on Skandinaavia firmadele maha parseldatud ja siis kogu elu toimub nende suva järgi. Mis tähendab lõputut ootamist ja venimist, kuna kõige pisemadki otsused tehakse kusagil mujal.
Meenutab kergelt ka üht teist riigikorda, kus samuti otsused tehti mujal, mis inimesed täiesti ära nüristas ja mis lõppes suure paugu ja krahhiga.
P.S. IKEA lõpuks reageeris ja oli nõus võtmed postiga saatma. Kokku läks see maksma ligi 5 eurot. See pole küll suur summa, aga ikkagi. Portugalis näiteks pakkus IKEA samalaadset teenust täiesti tasuta. See näitab, et firma jaoks on standardid eri riikides erinevad.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar